Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

nieuwe race/TT-fiets

corniel
Forum-lid HC

corniel 29 dec 2009 10:28

Maar op die 15 jaar oude stalen ros kan je nu al prima trainen neem ik aan, dus dan zou ik toch echt voor een tt-bikkel gaan, en niet voor een 2500 euro fiets met opzet stuur. Je kan je geld immers maar een keer uitgeven. ;)

frits99
Forum-lid

frits99 29 dec 2009 10:54

ja die stalen ros is wel aan het einde van zijn latijn maar ik was zeker en vast van plan die nog te gebruike, die staat namelijk in leuven ergens in een garage zodat ik daarmee kan trainen in leuven die nieuwe fiets zou thuis staan voor het weekend en wedstrijden...
cervelo staat overal hoog aangeschreven merk ik maar wat dan van die phaeton-TT van ridley, ik hoor/lees veel slechts van ridley maar wat is daar dan waar van?
en wielen niet keramisch want maakt niet uit maar welk merk steekt er daar dan bovenuit in prijskwaliteit??

(mijn fietsenmaker is ridley dealer, mss ook een rede waarom ik daaraan blijf vasthouden)

kalkko
Forum-lid

kalkko 29 dec 2009 10:58

Corniel schreef:Maar op die 15 jaar oude stalen ros kan je nu al prima trainen neem ik aan, dus dan zou ik toch echt voor een tt-bikkel gaan, en niet voor een 2500 euro fiets met opzet stuur. Je kan je geld immers maar een keer uitgeven. ;)

Ik zou gewoon voor een lekkere tourfiets gaan die je tijdelijk kan ombouwen naar een tijdritfiets, misschien is het intressant om temelden hoevaak je de fiets nodig hebt als tijdritfiets. Is dit voor 1 of twee keer in het jaar dan wist ik het wel, lekker veel toeren, mooie degelijke tourfiets kopen. Die fiets van 15 jaar is in mijn ogen af, ook voor training.

gr,

Koos

frits99
Forum-lid

frits99 29 dec 2009 11:03

stel dat ik komende jaar maximum 5 wedstrijden zal rijden aangezien het men eerste jaar zal zijn, ook zullen dit afstanden zijn van max 40 km aangezien ik zeker nog geen halve triathlon ga doen...

corniel
Forum-lid HC

corniel 29 dec 2009 11:10

@kalkko: Nou, ik train nog geregeld op een fiets van 15 jaar oud, ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen. Daarnaast beschrijft deze jongen wedstrijdambities, geen toerambities. ;)

Maar wacht, In 'Leuven' en 'weekend'. Zonder je doopceel te willen lichten: je woont dus op twee locaties, en kan niet op beide locaties met dezelfde fiets uit de voeten? Dat is wel nuttige extra info namelijk.

Ik zou niet aan een Ridley vasthouden eerlijk gezegd. Niets ten nadele van het merk, maar er zijn betere fietsen voor minder geld.

Maar wat me nog steeds niet duidelijk is. Wat zijn nu je belangrijkste fietsdoelen? Ik proef wedstrijdambities (zoals reeds gememoreerd), maar is dat ook zo?

Want stel, triatlons zijn je 'hoofdoel', maar je stalen ros is echt te versleten om op te trainen (wat ik betwijfel, edoch dit terzijde), dan zou het zomaar verstandig kunnen zijn om nu een aluminium racer aan te schaffen van zeg 1200 euro (moet kunnen), en die 1000 euro opzij te leggen om als je budget toerijkend is een TT-bikkel te kopen.

Zoals reeds gezegd: je kan je geld maar een keer uitgeven.

frits99
Forum-lid

frits99 29 dec 2009 11:20

ik ben altijd een fervent fietser geweest maar nooit de kans van mijn ouders gekregen hier verder in te gaan. ik ben nu ondertussen 19 jaar en heb deze zomer een triathlon wedstrijd (lommel) bijgewoond als supporter voor een kameraad. ik ging al vaak met hem mee op fietstrainingen en na het zien van die wedstrijd was ik meteen overtuigd om het jaar erop zeker en vast mee te doen in lommel ( dat is dan half augustus ergens)
ik ben altijd dus wel blijven fietsen en regelmatig zeker onder de vakanties op zolder gaan meerijden en nu is het plan dus om te gaan triathlonnen op regelmatige basis, twee a drie trainingen, wat het fietsen betreft, per week.

hoop dat het nu ietsje duidelijker is!?
vragen stel je anders maar!

kalkko
Forum-lid

kalkko 29 dec 2009 11:40

frits99 schreef:ik ben altijd een fervent fietser geweest maar nooit de kans van mijn ouders gekregen hier verder in te gaan. ik ben nu ondertussen 19 jaar en heb deze zomer een triathlon wedstrijd (lommel) bijgewoond als supporter voor een kameraad. ik ging al vaak met hem mee op fietstrainingen en na het zien van die wedstrijd was ik meteen overtuigd om het jaar erop zeker en vast mee te doen in lommel ( dat is dan half augustus ergens)
ik ben altijd dus wel blijven fietsen en regelmatig zeker onder de vakanties op zolder gaan meerijden en nu is het plan dus om te gaan triathlonnen op regelmatige basis, twee a drie trainingen, wat het fietsen betreft, per week.

hoop dat het nu ietsje duidelijker is!?
vragen stel je anders maar!

Kan me voorstellen dat je een dilemma hebt, je gaat die tijdritfiets toch redelijk vaak gebruiken als ik alles zo lees. Ook ga je echt wedstrijden doen, ja dan zou ik het toch anders doen, en voor een tijdritfiets gaan, je kan dan beter voor volledig iets gaan, dan half half, misschien kan je dan nog een jaartje door trainen op je oude fiets, en dan volgend jaar een nieuwe tourfiets kopen.

robbies
Forum-lid

robbies 29 dec 2009 11:45

Twee à drie fietstrainingen per week? Wanneer ga jij dan zwemmen en hardlopen?

Ik ben in training voor een kwart triathlon, maar ik krijg het allemaal maar net rondgepland....

frits99
Forum-lid

frits99 29 dec 2009 11:49

nu op dit moment heb ik blok en ist slecht weer dus rij ik max twee keer op een week en op de rollen of een mtb-tocht in het weekend, zwemmen ga ik savonds altijd of in leuven dadelijk na een les en is normaal zeker drie maal per week ( men zwakste onderdeel) dus nu is dat ook maar twee keer met het studeren... en dan lopen is bijkomend naargelang het uitkomt tussendoor
kheb veel springuren enzo waartussen ik wel eens snel een training kan afhaspelen...
maar ben opzoek naar wat begeleiding want nu is het maar uit eige ervaring en beetje in het wildeweg
succes met je kwart ik ga beginnen met een achtste in maart of april moet ik nog vastleggen

corniel
Forum-lid HC

corniel 29 dec 2009 11:55

Na dit gelezen te hebben ben ik zeker: ga voor een TT-bikkel!

En vergeet je niet bij wijze van training aan te melden voor de TijdstrijdersCup.

frits99
Forum-lid

frits99 29 dec 2009 12:31

als het wat dichter bij huis was zou ik zeker komen deelnemen! maar tis nogal ver vrees ik
ben van Belgie (limburg)
in elk geval succes en als ik tegen dan met de auto rij kom ik mss toch wel meedoen maar dan schrijf ik me wel tijdig in!
eerst die fiets!!!

gijs01
Forum-lid

gijs01 29 dec 2009 17:24

een foto vinden we altijd leuk!
Camerig is prachtig!

Plaats reactie