Alles over vakanties op én met de fiets

Mont Ventoux 2010

petje891
Forum-lid

petje891 29 dec 2009 01:08

Ik heb afgelopen jaar voor het eerst een berg op gefietst, en toen meteen maar deze puist bedwongen. Om eerlijk te zijn viel die erg mee, ik ging wel stuk maar toch. Gewoon goed voor bereiden en je red het wel!
Giant TCR Advanced - 7.3 kg

gijs01
Forum-lid

gijs01 29 dec 2009 20:57

Probeer ook een keer de klim vanuit Malaucene. Dan heb je een fabuleus uitzicht!
Camerig is prachtig!

timper
Forum-lid

timper 29 dec 2009 21:08

[quote="Gijs01"]Probeer ook een keer de klim vanuit Malaucene. Dan heb je een fabuleus uitzicht![/quote]

En dalen richting Sault : de lavendelgeuren komen je tegemoet. Nadien zonsondergang bekijken aan het terras van 'le promenade (?)'....
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 29 dec 2009 21:17

[quote="timper"][quote="Gijs01"]Probeer ook een keer de klim vanuit Malaucene. Dan heb je een fabuleus uitzicht![/quote]

En dalen richting Sault : de lavendelgeuren komen je tegemoet. Nadien zonsondergang bekijken aan het terras van 'le promenade (?)'....

[/quote]
Daarna zou je eigenlijk nog via de Gorges de la Nesque ("klik")
terug moeten kunnen rijden naar je startpunt, maar dat zal i.v.m. "die zonsondergang bekijken" (waar ik het overigens helemaal mee eens ben, dit zijn wèl de "gouden tips") waarschijnlijk niet meer lukken.
60 x Ventoux

timper
Forum-lid

timper 29 dec 2009 21:23

[quote="Le Grimpeur"][quote="timper"][quote="Gijs01"]Probeer ook een keer de klim vanuit Malaucene. Dan heb je een fabuleus uitzicht![/quote]

[/quote]
Daarna zou je eigenlijk nog via de Gorges de la Nesque terug moeten kunnen rijden naar je startpunt, maar dat zal i.v.m. "die zonsondergang bekijken" (waar ik het overigens helemaal mee eens ben, dit zijn wèl de "gouden tips") waarschijnlijk niet meer lukken.

[/quote]

lol, de gorges de la nesque moeten er ook bij, da's zekers !! Prachtig gewoon...
Ik zie het al weer zitten : de laatste week van juni staat geboekt (Bédoin-city)
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 29 dec 2009 21:34

[quote="timper"][quote="Le Grimpeur"][quote="timper"][quote="Gijs01"]Probeer ook een keer de klim vanuit Malaucene. Dan heb je een fabuleus uitzicht![/quote]
[/quote]
Daarna zou je eigenlijk nog via de Gorges de la Nesque terug moeten kunnen rijden naar je startpunt, maar dat zal i.v.m. "die zonsondergang bekijken" (waar ik het overigens helemaal mee eens ben, dit zijn wèl de "gouden tips")) waarschijnlijk niet meer lukken.
[/quote]
lol, de gorges de la nesque moeten er ook bij, da's zekers !! Prachtig gewoon...
Ik zie het al weer zitten : de laatste week van juni staat geboekt (Bédoin-city)
[/quote]
Leuke reactie, bedankt! Kun je nagaan hoe ik elk jaar weer met volle teugen geniet dat ik in de gelegenheid ben om in september en oktober (vaak met "bofkontenweer")) daar rond te mogen toeren!
Maar mijn opmerking was in de eerste plaats bedoeld om nog eens onder de aandacht te brengen, dat er daar véél meer moois te fietsen is dan alleen de Ventoux!
60 x Ventoux

bramc
Forum-lid

bramc 31 dec 2009 17:50

Ik (23jaar) heb de ventoux op 21 juni beklommen, ik had deze reis gewonnen en zo ben ik beginnen trainen.
Ik had 1200km getraind in 20 weken (niet zoveel dus) en maar 2 keer 100km aan een stuk.
Zelf had ik nog nooit een berg beklommen zelfs nog nooit naar de ardennen of zo geweest ik had dus weinig ambitie.
De 21ste van juni stond er een zware mistral, constante wind rond de 90kmh en rukwinden een stuk boven de 100...
Toch gestart in Bedoin en dat ging verassend goed! en na 1u59min stond ik boven en nog niet vermoeid dus weer naar benenden en aan chalet reynard afslag Sault genomen (prachtige rustige afdalin), om daarna nog een keertje te klimmen en dat ging goed tot ik terug aan de chalet reynard was,de wind was nog versterkt en het was echt naar boven duwen en harken en in 2u01min stond ik terug boven.
De afdaling was levensgevaarlijk met zo'n wind in het maanlandschap (1voet uit klikpedaal en aan 20kmh naar beneden)

Het was echt een reuze ervaring die ik iedereen kan aanraden, het lukt iedereen mits de wil om het te doen!

Groeten Bram

herera
Forum-lid

Gebruikersavatar herera 02 jan 2010 00:37

Al een paar keer in de buurt geweest 'Georges du Verdon' maar deze berg nog nooit beklommen.
Dit jaar, laatste weekend van mei, reizen we af voor een weekje fietsplezier met 5 man (allen net 50 geworden) de bedoeling is dat wij ook deze van 3 kanten gaan bestormen.
Met een succesvolle 'la Marmotte' in mijn rugzak.. moet dit met de juise voorbereidingen geen probleem voor mij gaan vormen. Moet nog wel ekkes 3 tot 5 kg afvallen.
In ieder geval hebben we weer een doel waarvoor we gaan trainen. Ik heb er, evenals mijn ploegmaatjes, erg veel zin in!!;)
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

mountaineer
Forum-lid

Gebruikersavatar mountaineer 04 jan 2010 20:23

De Ventoux staat dit jaar voor mij ook op de planning. Eindelijk, want deze kale berg staat al lang op mijn "verlanglijstje". Het was er echter nog steeds niet van gekomen. Er zijn ook zoveel mooie bergen.
Ben voornemens om 13 juni voor een week af te reizen. Zoals het er nu uitziet zal ik, door omstandigheden, alleen moeten gaan. Ik weet niet of dat verstandig is maar die berg lonkt.
mountaineer

redalert
Forum-lid

redalert 04 jan 2010 20:48

Deze pukkel staat ook op mijn lijstje met doelen als voorbereiding naar de Marmotte. De eerste 2 weken van mei reis ik af naar de Provence en wil dan deze uitdaging zeker 3 keer aangaan.

fietsvriend
Forum-lid

fietsvriend 20 jan 2010 00:51

Heb de Ventoux vier keer gedaan vanuit Bedoin, een absolute aanrader. Dit jaar ga ik in mei met vrienden fietsen in de Provence. Heeft iemand nog tips (sites bijvoorbeeld) waarop leuke routes rond de Ventoux staan? Dus niet de bekende beklimmingen, maar andere routes in de buurt van een kilometer of 80 a 100??
Michiel

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 20 jan 2010 11:03

Je hebt PM.
60 x Ventoux

Plaats reactie