Elke keer als ik even stop met studeren probeer ik als ontspanning nog een taakje te doen...
Deze ochtend heb ik mijn voorvork kunnen installeren, headset afgesteld, voorrem gemonteerd en bekabeling.
Headset was nog een heel gedoe om af te stellen want ik kreeg de crown race er maar niet goed op(gebruik de CRS-1 van Park-Tool) want er zit zo een enorm lastige verdikking op de vork onderaan waardoor de crown race er altijd schuin opging en maar niet vlak te krijgen was. Na 10 minuutjes vechten luktte het dan toch!
Headset afstellen was fluitje van een cent want ik gebruik, ondanks de alu vork, geen ster maar een expander wegens het gebruiksgemak. De oude ster heb ik gewoon wat dieper in de vork geslagen.
Remhendel heb ik van een stadsfiets genomen die hier in onze garage stond als fiets met reserve onderdelen waar ik af en toe spullen van neem om te gebruiken in andere fietsen. Kwam nu aardig van pas. De werkelijke rem komt van m'n oude Shimano Sora groep, remschoentjes zijn dan weer uit de Dura-Ace reeks om het verschil lekker groot te houden;-)
Zadel heb ik van nog zo een donor-fiets genomen, is een MTB zadel dat schitterend zit maar zou deze op termijn gaan vervangen door een Arione als ik er op het forum nog eens eentje spot voor een erg lage prijs. Het is momenteel geen gezicht maar het zit ooh zo comfortabel.
Hier enkele plaatjes:
Totaalbeeld
[img=http://img402.imageshack.us/img402/9745/foto41h.jpg]
Side view
[img=http://img687.imageshack.us/img687/2652/foto33a.jpg]
Front view
[img=http://img707.imageshack.us/img707/7239/foto8q.jpg]
Remhendel
[img=http://img402.imageshack.us/img402/4853/foto5s.jpg]
Door deze werken is mijn to-do lijstje weer wat korter:
- Draad tappen in m'n BB
- BB instaleren
- Crank monteren en tandwielen
- Ketting plaatsen
- Kettingspanner maken(ga ik met een oude derailleur proberen)
- Setje wielen zoeken
Hopelijk bevalt het wat? Commentaar is altijd welkom!
Peugeot Prologue to Single Speed
-
- Forum-lid
- Berichten: 710
- Lid geworden op: 16 dec 2005 21:47
Nulla tenaci invia est via!
-
- Forum-lid
- Berichten: 710
- Lid geworden op: 16 dec 2005 21:47
Vandaag mijn Single Speed bladboutjes ontvangen... Meteen gemonteerd maar ik had helaas enkel nog een zwart tandwiel liggen, zal misschien wat vloeken op het frame?
Deze week tap ik zeker nog draad in de bracket en monteer ik de crank. Dan is ie helemaal af!
Als wielset heb ik al een tijdelijke oplossing gevonden maar daarover meer later.
Deze week tap ik zeker nog draad in de bracket en monteer ik de crank. Dan is ie helemaal af!
Als wielset heb ik al een tijdelijke oplossing gevonden maar daarover meer later.
Nulla tenaci invia est via!
-
- Forum-lid
- Berichten: 710
- Lid geworden op: 16 dec 2005 21:47
Heb jij er één liggen voor weinig? Probeer het enorm low budget te houden vandaar:p
Dit mtb zadel had'k nog liggen en smeet ik er gauw effe op.
Dit mtb zadel had'k nog liggen en smeet ik er gauw effe op.
Nulla tenaci invia est via!
-
- Forum-lid
- Berichten: 710
- Lid geworden op: 16 dec 2005 21:47
Mijn fietsje zit in elkaar! Bracket zorgde nog wel voor wat problemen maar dat heb ik kunnen oplossen.
Foto's dan, vrijdag ga ik betere foto's nemen maar eerst studeren:
Totaalplaatje
[img=http://img517.imageshack.us/img517/5550/foto11d.jpg]
Cranks
[img=http://img194.imageshack.us/img194/1700/foto34c.jpg]
Kettinglijn
[img=http://img194.imageshack.us/img194/7664/foto51d.jpg]
Er moeten nog wel wat zaken gebeuren eigenlijk:
- Kettingspanner(oude derailleur heb ik nog liggen
- Tandjes afvijlen van m'n sluitkrans
- Nieuwe wielen monteren
- Riempjes op mijn pedalen plaatse
Voor de wielen komen er gewoon een setje no-names carbon in 50mm hoog, leek me cool dat zwarte carbon bij het kale stalen frame. Het voorwiel ga ik wel een alu-lage velg in steken voor de betere remcapaciteit hier in de stad. Mijn corima's zijn een goede indicatie hoe het eruit zal zien;-)
Zadel vervang ik ook ooit nog wel eens...
Foto's dan, vrijdag ga ik betere foto's nemen maar eerst studeren:
Totaalplaatje
[img=http://img517.imageshack.us/img517/5550/foto11d.jpg]
Cranks
[img=http://img194.imageshack.us/img194/1700/foto34c.jpg]
Kettinglijn
[img=http://img194.imageshack.us/img194/7664/foto51d.jpg]
Er moeten nog wel wat zaken gebeuren eigenlijk:
- Kettingspanner(oude derailleur heb ik nog liggen
- Tandjes afvijlen van m'n sluitkrans
- Nieuwe wielen monteren
- Riempjes op mijn pedalen plaatse
Voor de wielen komen er gewoon een setje no-names carbon in 50mm hoog, leek me cool dat zwarte carbon bij het kale stalen frame. Het voorwiel ga ik wel een alu-lage velg in steken voor de betere remcapaciteit hier in de stad. Mijn corima's zijn een goede indicatie hoe het eruit zal zien;-)
Zadel vervang ik ook ooit nog wel eens...
Nulla tenaci invia est via!
-
- Forum-lid
- Berichten: 710
- Lid geworden op: 16 dec 2005 21:47
[quote="rubenio"][quote="Evert Dehandsch"]
- Tandjes afvijlen van m'n sluitkrans
[/quote]
Ik zou beginnen met een slijptol [/quote]
Is al niet meer nodig ondertussen, heb kransje helemaal op het einde van de body gestoken zodat het goed lukt.
Daarnet ook een oude derailleur als kettingspanner gebruikt en nu is ie helemaal klaar! Vrijdag schiet ik wel plaatjes!
- Tandjes afvijlen van m'n sluitkrans
[/quote]
Ik zou beginnen met een slijptol [/quote]
Is al niet meer nodig ondertussen, heb kransje helemaal op het einde van de body gestoken zodat het goed lukt.
Daarnet ook een oude derailleur als kettingspanner gebruikt en nu is ie helemaal klaar! Vrijdag schiet ik wel plaatjes!
Nulla tenaci invia est via!
-
- Forum-lid
- Berichten: 710
- Lid geworden op: 16 dec 2005 21:47
Zoals lag op de foto is het redelijk recht, nu hij helemaal rechts op de body ligt dan is mijn kettinglijn erg recht.
Ik ga vrijdag zoveel mogelijk, goede, plaatjes schieten voor jullie!
Ik ga vrijdag zoveel mogelijk, goede, plaatjes schieten voor jullie!
Nulla tenaci invia est via!