Pagina 2 van 3

Re:

Geplaatst: 09 jun 2011 13:19
door ebuddelm
20veetee schreef:Is deze Chinook ook geschikt voor de zwaardere Hollandse polder fietser?
Als je 92 kg en uit de klei getrokken in Amsterdam een zwaardere Hollandse polder fietser vindt, is de Chinook een zeer geschikte fiets. Ik rijd er pas 3 jaar op, maar nog geen last van materiaalmoeheid of andere kwaaltjes. Jaarlijks tussen de 6000-7000 km, voornamelijk polderweg in Noord-Holland. Ook in de bergen fietsen gaat er overigens goed mee, ik heb er Alpe d'Huzes en Ven2-4cancer op gereden en respectievelijk 6 en 4 keer bovengekomen.

Re: Van Nicholas Chinook

Geplaatst: 19 jun 2011 14:02
door flandrien_1976
dit is nou net hetgene wat mij ertoe zou van weerhouden zo'n titanium te kopen ; de ene heeft het over flex in het materiaal en de andere over gebrek aan stijfheid . Zo 'n oversized bracketpot uit carbon zal volgens mij niet te overtreffen zijn qua stijfheid in vergelijking met wat titaniumbuizen aan een mof gelast als bracketpot.

Re: Van Nicholas Chinook

Geplaatst: 19 jun 2011 14:29
door pieter mels
ik rijd zelf een van nicholas astraeus, frame weegt 1.3 kg.
ik merk weinig van flex.

ik denk dat alles puur smaak is van de berijder.

de een zweert bij carbon, de ander titanium en nog een ander is niet van zijn stalen ros te verslaan

Re: Van Nicholas Chinook

Geplaatst: 24 jan 2012 20:13
door Titan
Heb sinds enkele maanden een VN Zephyr en afgelopen zaterdag de eerst tocht gemaakt. Geweldig wat een fiets, iedere trap was raak.Wilde 60 km gaan fietsen maar dat werden er 115 en kon best nog wel meer maar het begon al donker te worden.

Re: Van Nicholas Chinook

Geplaatst: 02 mar 2016 17:52
door bokkie
Er wordt veel onzin over titanium geroepen. Titanium is voornamelijk makkelijk wat betreft onderhoud (geen roest o.i.d.), erg mooi (als het je smaak is) & erg duur. Verder niets bijzonders.

Of titanium sterk is? Niet per se. Je kunt ook een sterk stalen, alu of carbon frame hebben. Sterker, de lassen van titanium kunnen nogal kwetsbaar zijn omdat titanium moeilijk is om te lassen.
Levenslange garantie? Uit ervaring weet ik dat die 'levenslange' garantie bij bijvoorbeeld Van Nicholas geen reet voorstelt. Vermoed dat het bij andere producenten net zo is.

Na een botsing bij 25 km/pu brak de bovenbuis van mijn frame geheel af bij het balhoofd. Mijn alu racer had dit ongeluk echt wel 'overleefd'! Dus zo sterk was mijn Van Nicholas Chinook helemaal niet.

Afbeelding

Afbeelding

Re: Van Nicholas Chinook

Geplaatst: 02 mar 2016 21:38
door opafiets
Nou, het laswerk zal wel goed zijn.
Want dat is niet stuk.

Garantie lijkt ook ok. Want dat was volgens jou bij alle merken zo.

Ik zie het probleem niet.
Behalve dat ik deze foto al 5 keer ben tegengekomen vandaag.

En tja, er is een frame doormidden. Dat gebeurt wel vaker bij een ongeval.

Re: Van Nicholas Chinook

Geplaatst: 02 mar 2016 21:47
door Lcsmet
opafiets schreef:Nou, het laswerk zal wel goed zijn.
Want dat is niet stuk.

Garantie lijkt ook ok. Want dat was volgens jou bij alle merken zo.

Ik zie het probleem niet.
Behalve dat ik deze foto al 5 keer ben tegengekomen vandaag.

En tja, er is een frame doormidden. Dat gebeurt wel vaker bij een ongeval.
Ook mijn idee.
In alle topics waar het woord titanium of het merk Van Nicholas in voorkomt dezelfde litanie met als inhoud:
Ik heb een ongeluk gehad en ze willen mijn frame niet vervangen onder garantie
:mrgreen:

Re: Van Nicholas Chinook

Geplaatst: 02 mar 2016 21:57
door ridley orion
Vindt dit van bokkige niet netjes kan met elk materiaal voor komen bij aanrijding
Zelf paar jaar geleden frontaal op auto geklapt met mijn titanium fiets met 40 km per uur een alleen wielset af moeten schrijven
Je kunt toch ook niet als je met je auto ergens tegen op rijdt dit claimen bij fabrikant als garantie

Re: Van Nicholas Chinook

Geplaatst: 02 mar 2016 22:49
door sharkman113
Leukste is de opmerking dat zij alu racer de klap wel had overleefd... Dat kunnen we wel testen maar ben bang dat geen enkel frame deze klap gaat overleven

Re: Van Nicholas Chinook

Geplaatst: 03 mar 2016 07:31
door ebrinks
Ik heb met lage snelheid een aluminium frame doormidden gekregen. Als je frontaal op een auto klapt breekt elk frame. Voor dit soort gevallen ben je verzekerd als het goed is en geen garantie dekt dit. Mijn Caad 8 was destijds nog geen maand oud en geen haar op mijn hoofd dacht aan garantie.

Beetje zielig op hetzelfde verhaal 4 keer te posten.....

Re: Van Nicholas Chinook

Geplaatst: 03 mar 2016 10:29
door sharkman113
Geen enkel frame overleeft een frontale impact al zal het schadebeeld per materiaalsoort verschillen.

Heb al oneindig veel defecte frames gezien en dit past gewoon binnen het totale plaatje.

Titanium breekt/scheurt redelijk vaak net naast de lasnaad (de lasnaad is structureel sterker dan de naastgelegen buis zeker als deze voorheen sterk verhit is geweest wat bij lassen onvermijdelijk is).
Een stalen frame stroopt op, Aluminium deukt of scheurt net achter de balhoofdbuis en carbon scheurt en/of versplinterd (al kan carbon er als enige na een crash nog best goed uitzien maar de schade zit er wel degelijk).

Re: Van Nicholas Chinook

Geplaatst: 03 mar 2016 14:59
door Douglas
Mijn inziens logisch dat een crash niet onder de garantie valt. Voor een crash is de veroorzaker verzekerd. En als je dat zelf bent moet je de gevolgen accepteren en niet lopen zeuren. Aangezien de VN voorwaarden ook op mijn fiets van toepassing zijn heb ik nog even gekeken. Je kunt in dit geval voor 50% een nieuw frame krijgen. Lijkt mij best mooie service!
Uit de voorwaarde van VN:

4.1 If a Van Nicholas Titanium frame is damaged and is not covered by our manufacturer warranty, Van Nicholas will provide a replacement frame for 50% of current retail. This additional warranty is for individuals who have damaged their frame due to crashes or accidents. No dealer wholesale; this program deals directly with the consumer. Dealers can charge for labor to swap parts from the damaged frame to the replacement. This warranty only applies for the first owner with the original invoice or a second hand owner with a proof of recertification, as stated in article 5.