Pagina 2 van 3

Geplaatst: 24 dec 2009 18:51
door jaapieo
En dan krijg je dit:

Afbeelding

Ik vind de dura ace wielen persoonlijk mooier als de racing 1 wielen, Shimano blijft voor vishengels maar voor de dura ace wielen zou ik wel een uitzondering durven maken ;)

Geplaatst: 24 dec 2009 19:05
door nieuweling
het was niet zo druk bij hopmans, maar dat kan ermee te maken hebben dat we er om 9 uur waren.

Jammer dat het blijkbaar toch niet echt een topwiel is..

Geplaatst: 24 dec 2009 19:09
door johoop
Dura ace Ik heb ze ook

Geplaatst: 24 dec 2009 23:51
door bravoman
De Shimano hengels kan ik anders ook wel aanbevelen hoor :D.
Inderdaad zo'n crash wil je zeker niet. Is dit ondertussen al aangepast door Mavic, of loop je nog steeds dit risico, en waarom blijf je die dingen dan verkopen (behalve dat het geld oplevert). Het lijkt me dat je bij een flinke crash eventueel een schadeclaim kan krijgen.

Geplaatst: 25 dec 2009 00:24
door nieuweling
Hopmans vertelde me dat dit probleem opgelost is.

Geplaatst: 25 dec 2009 00:32
door amclassic-fan
En dat is maar de halve waarheid. Want ook bij de versie met de nieuwe spaken (het carbon ligt meer kanten op en niet slechts in 1 richting) zijn er gevallen waar wielen spontaan implodeerde. Daarnaast blijft het risico groot dat de boel in stukken vliegt als je bijv tegen een snelspanner of een achter-derailleur aantikt met 't wiel. Bij een wiel met metalen spaken kost je dat hooguit een paar spaken, met die R-Sys wielen mag je heel blij zijn als het wiel niet implodeerd.

De 1e versie had gewoon nooit verkocht mogen worden. De 2e versie is nog steeds compleet over-priced, de wielen zijn zeer kwetsbaar (dus niet geschikt om te gebruiken in de koers), ze zijn lastig te repareren (moet Mavic doen) en dan scoren ze op aerodynamisch vlak ook nog eens dramatisch. De concurent van Fulcrum, Campagnolo en Shimano doet het op alle fronten zoveel beter...

Geplaatst: 25 dec 2009 00:35
door stokie
zou ik ook doen als ik hopmans was. hopmans wil die dingen natuurlijk gewoon verkopen!

Dat je die wielen hebt, wil nog niet zeggen dat ze breken. Afgelopen tijd, is gewoon gebleken, dat een aantal van die wielen niet goed functioneert. Mavic heeft ze daarop teruggenomen en een 'vernieuwde versie' uitgebracht. Of de klachten minder zijn geworden weet ik niet, mavic laat natuurlijk niet direct weten of er weer vaak spaakbreuk is.

Als je per se wielen uit een duurder segment wilt kopen en die kan je dan kopen voor de prijs waarvoor hopmans ze nu aanbiedt, dan snap ik wel dat je ze hebt gehaald. ze zijn ook wel echt goed geprijsd.

Overigens hoop ik dat je er topkoop aan hebt en dat het setje je geen problemen zal opleveren

Geplaatst: 25 dec 2009 01:12
door rene
Simpelveld schreef:Hallo,

voor het rijden van criteriums en cyclo's, welke set zouden jullie nemen?


Totaal verschillende wielen waar je over praat : Een vol carbon wiel is imho niet te vergelijken met een alu wiel. Zie hier een stuk text over de Shimano WH7850 C24 en zijn varianten. Let goed op wat er achter de 7850 staat , er zijn nogal wat varianten.

Ik rij zelf met de Shimano 7850 C24 wielen , en dus ook met tubes.....niet tubeless. Er is veel verwarring voor wat betreft deze wielen of ze nu voor clinchers zijn - tubes of tubeless. Ik zal proberen het uit te leggen voor diegene die door de bomen het bos niet meer ziet.

Shimano 7850 C24 tubular , de wielen waar ook de profs mee rijden van Rabo en andere ploegen, kosten ca 1100-1300 euro nieuw.
Afbeelding

Shimano 7850 C24 TL , dus geschikt om tubeless mee te rijden , kosten tussen 500-700 Euro nieuw.
Afbeelding

Shimano 7850 C24 CL nagenoeg zelfde wiel als hierboven , echter alleen voor draadbandjes kosten ook ca 500-700 Euro nieuw.
Afbeelding

Simano 7850 SL Tubeless wiel waar ook draadbanden gereden mee kunnen worden , let wel dit is een Scandium velg ipv een aluminium velg.
Afbeelding

Zoals gezegd rij ik met de eerste 7850 C24 TU , dus met tubes. Geweldig lichte wielen comfortabel en snel accelererend. Ze zijn stijver dan bijvoorbeeld de Lightweight standaard wielen en een beetje de standaard momenteel hoe een wiel gebouwd kan worden , net als de Campagnolo Hyperon altijd goed gelagerd - betrouwbaar en geschikt voor vele kilometers.

Hoop dat je er iets aan hebt op zoek naar je zoektocht naar goede wielen.

Geplaatst: 25 dec 2009 02:44
door Lcsmet
Amclassic-fan schreef:En dat is maar de halve waarheid. Want ook bij de versie met de nieuwe spaken (het carbon ligt meer kanten op en niet slechts in 1 richting) zijn er gevallen waar wielen spontaan implodeerde. Daarnaast blijft het risico groot dat de boel in stukken vliegt als je bijv tegen een snelspanner of een achter-derailleur aantikt met 't wiel. Bij een wiel met metalen spaken kost je dat hooguit een paar spaken, met die R-Sys wielen mag je heel blij zijn als het wiel niet implodeerd.

De 1e versie had gewoon nooit verkocht mogen worden. De 2e versie is nog steeds compleet over-priced, de wielen zijn zeer kwetsbaar (dus niet geschikt om te gebruiken in de koers), ze zijn lastig te repareren (moet Mavic doen) en dan scoren ze op aerodynamisch vlak ook nog eens dramatisch. De concurent van Fulcrum, Campagnolo en Shimano doet het op alle fronten zoveel beter...


En ook hier druipt het negativisme er van af.

Geplaatst: 25 dec 2009 02:53
door stokie
je kan er ook moeilijk positief over zijn.. die wielen zijn niet echt best..

Geplaatst: 25 dec 2009 03:00
door optico
Waarom het risico nemen! Laat die wielen zich eerst maar eens bewijzen. Bovendien is twijfel achtig of dit concept echt voordelen heeft. Waarom gebruikt mavic dit type spaken dan niet in meerder modelen??

Heb zelf de DA scandiums. Tubeless ga ik nog een keer proberen maar met mijn good old GP4000 rijden ze heerlijk. Blijven goed recht en lopen perfect. Ze voelen snel, maar dit is natuurlijk uiterst subjectief.

Fulcrum, heb ik overwogen. Ik was niet zo overtuigd van de zeer brede platte spaken. Lijken me goede wielen.


Succes,

Geplaatst: 25 dec 2009 09:56
door jona91
die r-syssen zijn er nu toch 440 euro, niet echt over priced dus?