Maagdelijk wit
-
- Forum-lid
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 06 jan 2009 14:55
Ik ga om een uurtje of drie vanmiddag eens even fietsen op de route vann Dorst, heb er nu al zin in maar nog even andere verplichtingen.
Gaat wel zo ongeveer sneeuwen rond dat tijdstip vanmiddag geloof ik, maar dat maakt het alleen nog maar uitdagender. Bandenspanning?? ik denk terugbrengen naar 1,8/1.9 bar voor m'n 29er.
Gaat wel zo ongeveer sneeuwen rond dat tijdstip vanmiddag geloof ik, maar dat maakt het alleen nog maar uitdagender. Bandenspanning?? ik denk terugbrengen naar 1,8/1.9 bar voor m'n 29er.
- christoffel
- Forum-lid
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 30 apr 2007 21:43
Gisteren ook een uurtje gereden. Mensen snappen het niet... "kijk dan, die is gek!" En vervolgens glijdt zo'n sufferd op z'n waffel omdat zijn hond een rukje aan de lijn geeft.
Na een uurtje was ik het wel zat. Vanavond lekker spinnen....
Na een uurtje was ik het wel zat. Vanavond lekker spinnen....
Gang is alles...
Ik hoorde "Kijk, dat is nog eens een échte bikkel!"Christoffel schreef:Gisteren ook een uurtje gereden. Mensen snappen het niet... "kijk dan, die is gek!"
Zonnetje was al onder, dus op zich... Maar goed, ik had het denk ik warmer dan zij..
-
- Forum-lid
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 13 feb 2009 13:58
Donderdagmiddag de route bij Sint - Oedenrode gereden 33 km in de sneeuw heerlijk. Mijn sporen waren de eerst.
Prachtig om te zien alleen geen foto's gemaakt
groetjes,
Maresiabiker
:p
Prachtig om te zien alleen geen foto's gemaakt
groetjes,
Maresiabiker
:p
Maresiabiker
Ik heb het plan opgevat om volgende week met wat vrienden te gaan mountainbiken.
Nu heb ik zelf pas een paar keer in mijn leven gemountainbiked en zij allemaal nog nooit, en dus vraag ik me af of het misschien niet onverantwoord is met dit weer?
Ik kan me indenken dat je eventuele obstakels (boomwortels of bevroren sporen) slecht ziet en dat er dus grote risico's aan zitten. Bovendien val je op een bevroren ondergrond harder dan op een gewoon bospad.
Uiteraard is helemaal niet zeker dat het volgende week nog net zo is als nu, maar stel nou dat het wel zo is....
Nu heb ik zelf pas een paar keer in mijn leven gemountainbiked en zij allemaal nog nooit, en dus vraag ik me af of het misschien niet onverantwoord is met dit weer?
Ik kan me indenken dat je eventuele obstakels (boomwortels of bevroren sporen) slecht ziet en dat er dus grote risico's aan zitten. Bovendien val je op een bevroren ondergrond harder dan op een gewoon bospad.
Uiteraard is helemaal niet zeker dat het volgende week nog net zo is als nu, maar stel nou dat het wel zo is....
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Foosho schreef:Als we toch bezig zijn
En de vork, druk en rebound? Hij werd heel sloom door de kou...
Olie met een andere viscositeit, in de winter wordt veel olie wat stroperiger.
Maar ik pak gewoon lekker de hardtail met carbon voorvork, al die pekel rommel wil ik niet op mijn marathon fiets.
A bad day on the bike is better than a good day at work.
Hmm.. dat gaat me wat ver voor die paar daagjes sneeuw Het heeft geen zin iets aan de rebound/druk te doen begrijp ik? De lock-out kan ik ook nog overwegen..
Bij de servicebeurt volgend jaar zal ik om 2010 Magura blood vragen, die schijnt beter tegen de kou te kunnen, maar daar heb ik nu nog ff niks aan
Bij de servicebeurt volgend jaar zal ik om 2010 Magura blood vragen, die schijnt beter tegen de kou te kunnen, maar daar heb ik nu nog ff niks aan
Royal Blood is remvloeistof . Niet echt iets voor in je vork dus.
Je kunt de rebound wat sneller zetten. De rebound wordt geregeld door een klep die je met de stelschroef verder op en of dichtdraait. Verder open = snellere oliestroom = snellere rebound.
Verder moet je er gewoon rekening mee houden dat de werking van hydraulische en pneumatische delen bij lage temperaturen achteruit gaat.
+1 overigens voor een HT met carbon vork. Minder bewegende delen, en dus minder slijtage.
Je kunt de rebound wat sneller zetten. De rebound wordt geregeld door een klep die je met de stelschroef verder op en of dichtdraait. Verder open = snellere oliestroom = snellere rebound.
Verder moet je er gewoon rekening mee houden dat de werking van hydraulische en pneumatische delen bij lage temperaturen achteruit gaat.
+1 overigens voor een HT met carbon vork. Minder bewegende delen, en dus minder slijtage.
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team
Weys KTM Racing Team