Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Maagdelijk wit

stappertje
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jan 2009 14:55

stappertje 21 dec 2009 13:42

Ik ga om een uurtje of drie vanmiddag eens even fietsen op de route vann Dorst, heb er nu al zin in maar nog even andere verplichtingen.
Gaat wel zo ongeveer sneeuwen rond dat tijdstip vanmiddag geloof ik, maar dat maakt het alleen nog maar uitdagender. Bandenspanning?? ik denk terugbrengen naar 1,8/1.9 bar voor m'n 29er.

Gebruikersavatar
christoffel
Forum-lid
Berichten: 701
Lid geworden op: 30 apr 2007 21:43

Gebruikersavatar christoffel 21 dec 2009 13:52

Gisteren ook een uurtje gereden. Mensen snappen het niet... "kijk dan, die is gek!" En vervolgens glijdt zo'n sufferd op z'n waffel omdat zijn hond een rukje aan de lijn geeft.

Na een uurtje was ik het wel zat. Vanavond lekker spinnen....
Gang is alles...

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 21 dec 2009 15:48

Christoffel schreef:Gisteren ook een uurtje gereden. Mensen snappen het niet... "kijk dan, die is gek!"
Ik hoorde "Kijk, dat is nog eens een échte bikkel!" :)

Zonnetje was al onder, dus op zich... :D Maar goed, ik had het denk ik warmer dan zij.. ;)

maresiabiker
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 feb 2009 13:58

maresiabiker 21 dec 2009 15:56

Donderdagmiddag de route bij Sint - Oedenrode gereden 33 km in de sneeuw heerlijk. Mijn sporen waren de eerst.
Prachtig om te zien alleen geen foto's gemaakt

groetjes,
Maresiabiker
:p
Maresiabiker

fwr
Forum-lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 11 sep 2009 11:52

fwr 22 dec 2009 15:32

Ik heb het plan opgevat om volgende week met wat vrienden te gaan mountainbiken.

Nu heb ik zelf pas een paar keer in mijn leven gemountainbiked en zij allemaal nog nooit, en dus vraag ik me af of het misschien niet onverantwoord is met dit weer?
Ik kan me indenken dat je eventuele obstakels (boomwortels of bevroren sporen) slecht ziet en dat er dus grote risico's aan zitten. Bovendien val je op een bevroren ondergrond harder dan op een gewoon bospad.

Uiteraard is helemaal niet zeker dat het volgende week nog net zo is als nu, maar stel nou dat het wel zo is....

tom1
Forum-lid
Berichten: 373
Lid geworden op: 07 dec 2008 19:30

tom1 22 dec 2009 18:39

in de sneeuw??

de banden iets harder zetten of juist iets platter?

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 22 dec 2009 18:48

Ik zou ze zachter zetten, dan heb je meer grip en snijd je minder diep weg in de sneeuw.
mijn Flickr

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 dec 2009 19:01

Zachter natuurlijk, zo zacht mogelijk is het beste. Dat levert maximale grip en drijfvermogen op.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 22 dec 2009 19:09

Als we toch bezig zijn :)

En de vork, druk en rebound? Hij werd heel sloom door de kou...

tati
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:52

tati 22 dec 2009 19:12

Foosho schreef:Als we toch bezig zijn :)

En de vork, druk en rebound? Hij werd heel sloom door de kou...


Olie met een andere viscositeit, in de winter wordt veel olie wat stroperiger.

Maar ik pak gewoon lekker de hardtail met carbon voorvork, al die pekel rommel wil ik niet op mijn marathon fiets.
A bad day on the bike is better than a good day at work.

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 22 dec 2009 19:15

Hmm.. dat gaat me wat ver voor die paar daagjes sneeuw :) Het heeft geen zin iets aan de rebound/druk te doen begrijp ik? De lock-out kan ik ook nog overwegen..

Bij de servicebeurt volgend jaar zal ik om 2010 Magura blood vragen, die schijnt beter tegen de kou te kunnen, maar daar heb ik nu nog ff niks aan ;)

pim3
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 06 mei 2007 21:26

pim3 22 dec 2009 20:02

Royal Blood is remvloeistof ;). Niet echt iets voor in je vork dus.

Je kunt de rebound wat sneller zetten. De rebound wordt geregeld door een klep die je met de stelschroef verder op en of dichtdraait. Verder open = snellere oliestroom = snellere rebound.

Verder moet je er gewoon rekening mee houden dat de werking van hydraulische en pneumatische delen bij lage temperaturen achteruit gaat.

+1 overigens voor een HT met carbon vork. Minder bewegende delen, en dus minder slijtage.
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team

Plaats reactie