Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Colnago racefiets

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 10 dec 2009 10:12

Beam me up, Scotty schreef:Wat is er eigenlijk zo bijzonder aan een Colnago? Als ik de meetwaarden, ...

Het hangt er maar vanaf wat voor jou goede meetwaarden zijn? Als wedstrijdrijder liefst stijf (maar misschien ook niet te), als recreant of toerder wil je waarschijnlijk geen superstijve fiets... De persoonlijke voorkeur speelt dus een rol.

Over de rest is er niet zo heel veel verschil denk ik. De pluspunten die velen opsommen zijn :
-(evident) het uitzicht van de fiets en
-(zou evident moeten zijn) dat Colnago's in maten oplopend per 1 te verkrijgen zijn ipv (even kort door de bocht) de small/medium/large van de eenheidsworst frames uit 1 stuk carbon.
-De carbon frames zijn ook gewoon zeer solide afgewerkt.
-Ze zijn dan misschien iets zwaarder, maar ogen (zijn?) minder fragiel.
-De doorverkoopwaarde is hoger omdat de frames een meer tijdloos uitzicht hebben.
-de historiek
...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

gijs01
Forum-lid

gijs01 10 dec 2009 17:28

Beam me up, Scotty schreef:Wat is er eigenlijk zo bijzonder aan een Colnago? Als ik de meetwaarden, gewicht en afmontage vergelijk met de prijs, dan zijn er betere fietsen te koop. Ze zien er wel mooi klassiek uit, maar uiterlijk is natuurlijk een kwestie van smaak. Is het de afwerking, duurzaamheid, after sales?

Colnago heeft "iets" wat andere merken niet hebben: de X-factor van een klassieke Italiaanse fiets. Er zit verborgen schoonheid in het merk. Vanaf een foto kun je de schoonheid van een Colnago niet zien, je moet hem echt voor je zien maar dan is het ook echt whow! Het is met een Colnago net als met een Bordeaux of een Barolo, je moet het leren waarderen maar dan wil je niet anders.

Colnago vind ik persoonlijk daarom het mooiste merk maar dat betekent zeker niet dan andere merken het niet hebben hoor. Een Scott Speedster is toch ook een gaaf ding alleen modern en strak en daar moet je van houden.

Ieder zijn smaak dus maar ik vind dat je met een Colnago iets bijzonders in huis haalt dat andere merken niet hebben. Als de beste man in kwestie voor 900 euro een Dream met centaur kan aanschaffen dan heeft ie een topfiets voor een prikkie!
Camerig is prachtig!

Plaats reactie