Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Advies gewenst bij aanschaf racefiets

zito
Forum-lid

zito 08 dec 2009 22:24

Ikzelf zou de Trek nemen. Ook al gaat deze een beetje buiten budget, toch ga je er volgens mij geen spijt van krijgen. Ik ben zelf een competitierijdende student en ben nu voor de 2de keer buiten budget aan het gaan maar de eerste keer had ik er zeker geen spijt van, integendeel. Ook al het de 'oudere' versie van Ultegra dat er op gaat staan, dit maakt niet uit, je ziet nog steeds mensen rijden met de oude Dura-Ace 9speed of de oude Ultegra 9speed.

gijs01
Forum-lid

gijs01 08 dec 2009 22:25

de trek, niet twijfelen!
Camerig is prachtig!

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 08 dec 2009 23:17

Ik kan het niet laten om nog eens te reageren. Mocht je de sport niets vinden, dan vertegenwoordigd een Trek een veel grotere waarde dan een Sensa. Ook bij een inruil op een eventuele volgende fiets (You never know) is de Trek vaak nog erg gewild.

De enige redenen om niet voor de Trek te kiezen:
- Budget, het kost je op deze manier natuurlijk meer geld dan geplanned.
- Je zult ook met de Sensa tevreden zijn, de naamsbekendheid, iets betere wielen, iets betere frame, iets betere groep en de betere restwaarde zijn dus allemaal onderdeel van het 'bonuspakket'. Hetgeen je ongeveer €225,- kost.

Gaat het overigens om het 2009 model van de Trek? Met Ultegra 6600/6650?

beammeup,scotty
Forum-lid

beammeup,scotty 10 dec 2009 09:53

Beste Pam,
Begrijp ik goed dat je 500 km/wk c.q. 25.000 km/jr gaat fietsen, dus 2 a 3x zoveel als de gemiddelde forummer hier? Houdt dan rekening met extra budget voor onderhoud e.d. De meest slijtende onderdelen, zoals ketting, tandwielen, banden en remblokjes zijn dan binnen een half jaar aan vervanging toe (reken op ca. € 200, incl. werkloon). Binnen 1 a 2 jaar zijn waarschijnlijk trapas, naven, en misschien schakelhendels, een derailleur e.d. aan de beurt (dat is al weer duurder). Dan is het de vraag, ga je voor een dure betrouwbare groep (Ultegra, Dura Ace of Campa Chorus, Record), die lekker blijft werken, maar duur is in vervanging of ga je voor een groep die minder kost per kilometer (105, Campa Veloce), maar waarvan de onderdelen vaker moeten worden vervangen. Ook moet je je afvragen of je op een relatief zware Koga wilt gaan rijden. Op het vlakke is dat geen enkel bezwaar, maar met zo'n kilometrage ben je wellicht gauw uitgekeken in NL en lonken de Ardense heuvels of de Alpen snel en dan wil je een heel andere fiets.
Scott Addict 20 disc (2017) | Ultegra/Dura-ace | Scope R3d | Selle Italia SLR Boost SF | Garmin 540

gijs01
Forum-lid

gijs01 10 dec 2009 17:37

cwinter88 schreef:@

@Berzan
Gewicht en lengte was ik even vergeten!
Mijn gewicht : 80 kilo
Lengte : 1,85 m
Binnenbeenlengte : ca. 85 cm

De Trek 1.9 heeft framemaat 58, wat volgens mijn informatie wel moet kunnen.
Maar zou jij dan bijvoorbeeld iets anders adviseren m.b.t. de wielen?

Ben van jouw postuur en had tot voor kort een Trek 2000 met Ultegra, de voorganger van die heftige 1,9. Ik had ook een 58cm.

Ik ben heel stellig: die Trek rijdt super en vind ik echt 10 keer mooier. Onderschat echter niet de restwaarde. Voor mijn Trek heb ik een mooie prijs gekregen bij Pliegersport bij de aanschaf van een Colnago C50. Dat maakte net het verschil tussen wel of niet een topfiets. Plieger was de fiegts met een weekje al weer kwijt!

Die Sensa zit niemand meer op te wachten over een paar jaar.

Dus nu heel gauw die Trek halen en een foto op het forum zetten want dat willen we. Mooie foto's en heel veel foto's!!!!
Camerig is prachtig!

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 20 dec 2009 22:00

Over kleur valt niet te twisten dat beslis je zeker zelf.
Of het nu een alu of carbon exemplaar is maakt niet veel uit.
Als het nu shimano, Sram of Campa is maakt ook niet veel uit.

Koop vooral een fiets waar je goed op zit.

succes nog

Lees het forum maar eens door en dan zal je al veel wijzer worden.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie