Giro: Prolight of Ionos
ik heb zojuist de giro2010 prolight gekocht bij salden, was het goedkoopste via het www, als hij niet lekker zit dan ruil ik hem om, maar een calimerolook? integendeel vond hem er mooi uitzien, en zoveel verschil zit er niet tussen de ionos en de prolight dus liken we allemaal een beetje op dat zwarte beestje met zijn eierdop
peter030 schreef:ik heb zojuist de giro2010 prolight gekocht bij salden, was het goedkoopste via het www, als hij niet lekker zit dan ruil ik hem om, maar een calimerolook? integendeel vond hem er mooi uitzien, en zoveel verschil zit er niet tussen de ionos en de prolight dus liken we allemaal een beetje op dat zwarte beestje met zijn eierdop
Mwoa, daar zal niet iedereen mee eens zijn, denk ik zo.
)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik heb toch de prolight gekocht, de zwarte. Lelijk? Mmmmmwwaaa, zijn er mooie helmen dan?
Wat ik eigelijk een wel mooi vind is het bandje dat over je achterhoofd loopt. Dat wordt gewoon met een elastiekje gedaan. Niets geen draai- klikding met een enorme draaiknop of ratelsluiting op je achterhoofd.
Verder vind ik het geen vooruitgang ten opzichte van mijn (ja iets te lang mee doorgereden) Limar F107 van 10 jaar oud.
Niet wat draagcomfort, gewicht (206gtegen 256 g) of wat dan ook. Hij zit gewoon wel lekker. Maar ja je moet een oude helm toch een keer (eigenlijk vaker) vervangen.
Groet Gert-Jan
Wat ik eigelijk een wel mooi vind is het bandje dat over je achterhoofd loopt. Dat wordt gewoon met een elastiekje gedaan. Niets geen draai- klikding met een enorme draaiknop of ratelsluiting op je achterhoofd.
Verder vind ik het geen vooruitgang ten opzichte van mijn (ja iets te lang mee doorgereden) Limar F107 van 10 jaar oud.
Niet wat draagcomfort, gewicht (206gtegen 256 g) of wat dan ook. Hij zit gewoon wel lekker. Maar ja je moet een oude helm toch een keer (eigenlijk vaker) vervangen.
Groet Gert-Jan
Redelijk snel fietsen is best grappig.
jan88 schreef:zeker de Ionos, net alleen voor de looks maar ook voor de koeling
De looks Ok. Alhoewel mooie helmen...nou ja.
Maar koeling? Jij merk een VERSCHIL in koeling?
Ok, het zou kunnen dat jij daar heel gevoelig voor bent. Maar ik vind dat een gek verhaal.
Rijwind koelt erg goed...
Gr GJ
Redelijk snel fietsen is best grappig.
Rijwind koelt bij de ene helm toch wel beter dan bij de andere...
Inos en Atmos staan als erg koel bekend door de vele ventilatie openingen. Mijn nieuwe Atmos is merkbaar koeler dan m'n vorige helm (Monza).
Inos en Atmos staan als erg koel bekend door de vele ventilatie openingen. Mijn nieuwe Atmos is merkbaar koeler dan m'n vorige helm (Monza).
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Heb sinds 3 maanden de Prolight. Daarvoor behoorlijk wat jaren met Ionos gefietst. Gebruik ze wisselend nu. Deel de mening dat de Ionos er beter uitziet.
Qua koeling merk ik geen verschil. Afgelopen weken in heet Frankrijk gefietst en koeling van Prolight is dik in orde. Is echter bij de Ionos ook het geval.
Gewichtsverschil merk ik niet.
Al eerder geopperd: bril past voorop beter in de Ionos dan in de Prolight. Hier ben ik het helemaal mee eens. Bril is nog niet uit de helm gevallen maar volledig vertrouwen doe ik het toch niet als je bril redelijk scheef in de helm zit.
Conclusie voor mij: beide helmen zijn erg goed.
Wat mij betreft je keuze dus maken o.b.v. looks en prijs tenzij je je bril voor in je helm wilt steken dan zou ik kiezen voor de Ionos.
Qua koeling merk ik geen verschil. Afgelopen weken in heet Frankrijk gefietst en koeling van Prolight is dik in orde. Is echter bij de Ionos ook het geval.
Gewichtsverschil merk ik niet.
Al eerder geopperd: bril past voorop beter in de Ionos dan in de Prolight. Hier ben ik het helemaal mee eens. Bril is nog niet uit de helm gevallen maar volledig vertrouwen doe ik het toch niet als je bril redelijk scheef in de helm zit.
Conclusie voor mij: beide helmen zijn erg goed.
Wat mij betreft je keuze dus maken o.b.v. looks en prijs tenzij je je bril voor in je helm wilt steken dan zou ik kiezen voor de Ionos.
Den Pol
-
- Forum-lid
Ik sta nu ook voor hetzelfde "dilemma". De Ionos is gewoon super gaaf (maat heeft em net gekocht en is er helemaal lyrisch over...... slaapt er net niet mee geloof ik) en Salden heeft em nu (de 2010 versie) voor 140 euro. Geen geld dacht ik zo.
Heeft iemand trouwens ervaringen met het verschil tussen de Rocloc 4 en 5??
Heeft iemand trouwens ervaringen met het verschil tussen de Rocloc 4 en 5??
Need good, tight wheels? Drop me a line!
Set-up:
Race: Specialized Roubaix Pro, SRAM Red/Force, ZIPP 404 / Dura Ace-Mavic handbuilt
MTB: IdWorx SM, Sram X-0, Mavic Crossmax / XT-Mavic handbuilt
Flickr: http://tinyurl.com/6hgfea6" onclick="window.open(this.href);return false;
Set-up:
Race: Specialized Roubaix Pro, SRAM Red/Force, ZIPP 404 / Dura Ace-Mavic handbuilt
MTB: IdWorx SM, Sram X-0, Mavic Crossmax / XT-Mavic handbuilt
Flickr: http://tinyurl.com/6hgfea6" onclick="window.open(this.href);return false;