Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Schijfremmen inremmen

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 08 dec 2009 10:06

of.. de organic blokjes, maar ja, dan blijf je ook vervangen ...

Maar er zijn toch wel manieren om die dingen heet te maken lijkt me..

In een auto e.d. zit natuurlijk ook op z'n minste veel meer olie. schijven zijn dikker.

Grappig was laatst bij top-gear dat die Hammond in een F1 auto ging rijden. Waar ging het mis, jawel bij het remmen. Hij reed niet hard genoeg en begon te snel met remmen, waardoor de remmen niet op werk temperatuur kwamen en bijna niks deden.

Zullen we terug naar de trommelrem ?

baron062
Forum-lid
Berichten: 1145
Lid geworden op: 25 nov 2004 10:37

baron062 08 dec 2009 10:08

TiesT schreef:Het schijfremsysteem van een mountainbike is sowieso raar. Alle andere remsystemen met schijven (auto/motor) werken het best als de boel gloeiend heet is(je weet, lemans die roodgloeiende schijven;)) Terwijl je bij de mtb weer moet zorgen dat de boel niet oververhit raakt omdat je dan remdruk verliest, je schijven vervormen enz..


Grapjas, dit geld alleen voor auto's/motoren met carbon remschijven.

Ook bij normale auto's kan warmte in de remmen een probleem zijn, dit heet dan fading. Wel is de warmtecapaciteit vele malen groter, simpelweg door meer gewicht!

morel
Forum-lid
Berichten: 801
Lid geworden op: 21 jan 2007 00:23

morel 09 dec 2009 01:02

Hoi,

Heel eenvoudig;

Je legt de de remblokken even op het gasfornuis in de vlammen tot deze flink heet zijn, daarna in een pannetje koud water afkoelen en klaar is Kees ;)

Grtz,
Morel.

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 09 dec 2009 01:23

Met mijn schijfremmen heb ik ze licht ingehouden en door gefietst, dus doorrijden met de weerstand van de remmen, dit kan niet met nat weer want dat is minder goed voor de remmen.

zeg eh zou je ook niet ff lekker een fotootje van je nieuwe fiets delen hier?
Pronken als je pronken kan!
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 10 dec 2009 15:09

iemand ervaring hiermee ?
Ik ken ook verhalen van mensen die er een verfbrander opzetten..
Morel schreef:Hoi,

Heel eenvoudig;

Je legt de de remblokken even op het gasfornuis in de vlammen tot deze flink heet zijn, daarna in een pannetje koud water afkoelen en klaar is Kees ;)

Grtz,
Morel.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39544
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 dec 2009 19:42

Morel schreef:Hoi,

Heel eenvoudig;

Je legt de de remblokken even op het gasfornuis in de vlammen tot deze flink heet zijn, daarna in een pannetje koud water afkoelen en klaar is Kees ;)

Grtz,
Morel.


Als het zo makkelijk was zouden ze dit al bij de productie doen.
Ik weet niet meer waarom het zo niet werkt, maar dan moet je ff op mountainbike.nl zoeken. Daar staat ergens e.e.a uitgelegd.
Less is bore

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 dec 2009 20:02

Ik heb zo'n vermoeden dat het de druk is die je met remmen wel hebt, maar die op 't fornuis volledig mist.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13454
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 11 dec 2009 18:46

Idd. Het is de hitte icm met het verglazen van de blokken eb daarvoor zal het blok toch echt tegen de schijf moeten. Het gaat er niet om de blokken een heatcycle te geven, daar is het materiaal niet gevoelig voor (en das maar goed ook)

cubemeister
Forum-lid
Berichten: 806
Lid geworden op: 04 okt 2007 20:57

cubemeister 13 dec 2009 14:55

in de bankschroef en heet stoken dus :D
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr

morel
Forum-lid
Berichten: 801
Lid geworden op: 21 jan 2007 00:23

morel 13 dec 2009 15:40

Morel schreef:Hoi,

Heel eenvoudig;

Je legt de de remblokken even op het gasfornuis in de vlammen tot deze flink heet zijn, daarna in een pannetje koud water afkoelen en klaar is Kees ;)

Grtz,
Morel.


Hoi,

Had de tip gekregen van wedstrijd-rijders, de mensen vertelde mij dat de blokken vooral langer mee gaan.

Ik vertel alleen maar door wat ik opving maar geef toe, dat ik er zelf géén ervaring mee heb (ben n.l. zelf géén verwoed biker).

Misschien zijn er mensen op het forum die dit wél met eigen ervaring kunnen onderbouwen.

Grtz,
Morel.

tati
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:52

tati 13 dec 2009 20:37

Morel schreef:
Morel schreef:Hoi,

Heel eenvoudig;

Je legt de de remblokken even op het gasfornuis in de vlammen tot deze flink heet zijn, daarna in een pannetje koud water afkoelen en klaar is Kees ;)

Grtz,
Morel.


Hoi,

Had de tip gekregen van wedstrijd-rijders, de mensen vertelde mij dat de blokken vooral langer mee gaan.

Ik vertel alleen maar door wat ik opving maar geef toe, dat ik er zelf géén ervaring mee heb (ben n.l. zelf géén verwoed biker).

Misschien zijn er mensen op het forum die dit wél met eigen ervaring kunnen onderbouwen.

Grtz,
Morel.




Marathon maatje van mij doet het ook en is er ook heel tevreden mee.
A bad day on the bike is better than a good day at work.

Plaats reactie