Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Wie verleidt me tot Campagnolo?

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 03 dec 2009 21:22

GastheerG schreef:Het lijkt erop of we een keuze die met het hart al gemaakt is voor Rene moeten gaan rationaliseren. Dat is een zinloos proces.

Het uitmaken met je oude liefde is een kwestie van tijd als je zo gedetailleerd naar je nieuwe en eindelijk echte liefde loopt te flirten.
Geld is daarbij een veel te zakelijk argument. Echte liefde en echte passie is – zoals Campa-bezitters al jaren weten – onbetaalbaar.

Oei, niet doen, rationaliseren. Weliswaar goedkoper, maar veul minder leuk!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

danny1407
Forum-lid

danny1407 03 dec 2009 21:26

Gijs01 schreef:SRAM zal ook niet misstaan op dit apparaat...

Haha, way to go Gijs!

Gooi aan het einde van het topic even de knuppel in het hoenderhok!

;)
FacebookS3RSSite

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 03 dec 2009 22:12

Even voor de (mogelijk extra) duidelijkheid: Campa heeft op 16 oktober jl. aangekondigd, dat de 11-speed 12-29 cassettes voor de Super Record- en Record-groep in december 2009 op de markt komen en dito voor de Chorus-groep in februari 2010 (zie hun site onder "News"). Daar staat ook te lezen dat deze cassettes ook voor de compactversie 50-34 te gebruiken zijn met de normale (= short arm) achterderailleur. Overigens maakt de nieuwe Athena-groep ook gebruik van de Chorus cassette, waardoor je bijvoorbeeld v.a. februari 2010 daar ook een compact-configuratie met "de 29" kunt (laten) opbouwen (eerder kan natuurlijk wel, maar dan moet je een duurdere Super Record of Record cassette aanschaffen). Ben zelf al jaren "Campa-fan", mooi spul, wat bij goed onderhoud niet snel slijt. Zou wel i.v.m. de steeds geringere toleranties qua afstelling kiezen voor een complete 11-speed groep. Dan heb je meer zekerheid dat alles zo optimaal mogelijk functioneert (alhoewel er vaak in de praktijk meer combinaties mogelijk zijn dan "officieel is toegestaan").
60 x Ventoux

rene1
Forum-lid

rene1 03 dec 2009 22:13

Grapjassen! Ik moet eerlijk zeggen dat ik de groep wel even (on line) bekeken heb.
Hij is een stuk goedkoper maar ik vind Campagnolo toch mooier.
Hmm, ik geloof dat ik het virus van Gaisdergerman ook heb.

@ Grimpeur;bdankt. De balans slaat ook steeds verder door naar een complete groep, mits de Xentissen van een campa body kunnen worden voorzien, nou ja exclus. de remhoeven.

spietpiet
Forum-lid

spietpiet 03 dec 2009 22:41

Xentis wielen zitten DT Swiss naven in en er kan zonder problemen een Campa body op.

rene1
Forum-lid

rene1 03 dec 2009 22:45

Klopt van de DT Swiss. Nu nog even beslissen welke groep (record/super record het wordt)...Ow....Kassa

gijs01
Forum-lid

gijs01 04 dec 2009 22:01

danny1407 schreef:
Gijs01 schreef:SRAM zal ook niet misstaan op dit apparaat...

Haha, way to go Gijs!

Gooi aan het einde van het topic even de knuppel in het hoenderhok!

;)

Voor alle duidelijkheid, ik rijd met Record op een C50 en ben gek van Campagnolo. Echter, deze fiets heeft een strakke belijning en een modern higtech uiterlijk. De Sram heeft aan de binnenkant van het pedaal mooie belettering. Ik blijf erbi deat Sram Force super zal staan op deze fiets.

Echter Als je dan Campagnolo neemt, en als dat je voorkeur heeft, doen!, doe dan Superrecord want dat past het beste bij deze gitzwarte blackboy
Camerig is prachtig!

rene1
Forum-lid

rene1 23 jan 2010 16:46

In de tussentijd bij Hopmans in de kerst aanbieding de Superrecord groep gehaald, dat was dan toch voor de prijs van record nu een super record. Zo kon ik het wel voor mezelf verantwoorden.
Afgelopen week bij Chris Kuiper een stel fcc50 wieltjes gehaald.
Wat mij verder nog opvalt: Stuurpen staat nog omgekeerd, dit viel niet op toen er nog een triathlonstuurtje op zat. Ik moest met dat stuur erop wat breeduit zitten met m´n handen en zodoende had ik de stuurpen omgedraaid.
De Ultremo bandjes zijn een probeersel, ik ben de GP400S gewend, maar ben toch nieuwsgierig naar de Ultremo´s hoewel ze behoorlijk wat letters en dus drukte opleveren...
Ketting is een YBN 11 speed ketting, hierbij is geen dure campa pons nodig en bovendien is de ketting op deze lengte erg licht= 228 gr. Carbon freaks heeft deze ketting.
Ik heb de knoop nu toch maar eens doorgehakt en heb de rechter remhandle aan de voorrem verbonden. Het rechts remmen van het motorrijden is er na 5 jaar fietsen nog steeds niet uit te slaan.
Nokon kabeltjes heb ik altijd al fraai gevonden.
Onder mijn zadel heb ik 2 bandenlichters, een paar reparatie patches en wat geld geplakt ter vervanging van een zadeltasje.
Ik had ook nog een probleem met de 11 speed cassette icm mijn Xentis wielen, dit heb ik opgelost door een 1mm spacer van Dura ace af te slijpen tot 0,5 m en deze achter de cassette te plaatsen.
En oh ja een bami stuurtje dankzij het topic van Dany.
Allen bedankt voor het meedenken.

Afbeelding]

Afbeelding]

Afbeelding]

Afbeelding]

pinarelloridley
Forum-lid

pinarelloridley 23 jan 2010 16:52

Rene, hier is je fiets echt van opgeknapt ,respect! Rij zelf met de campa chorus 11 speed groep, en het gelul dat de ketting binnen een seizoen versleten zou zijn is compleet niet waar. Sterker nog, bij shimano brak mijn ketting midden in het seizoen. Met deze groep zit het wel goed!
Pinarello fp3,Chorus 11- Token c50a

rene1
Forum-lid

rene1 24 jan 2010 16:28

Dank. Ik heb er trouwens wel voor gekozen de Super record remmen er bij te kopen, dit maakte op de groepsprijs ook zoveel niet meer uit en als de KCNC's niet bevallen kan ik ze altijd nog verkopen.

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 24 jan 2010 17:26

Erg mooie fiets! Net als Tiest vind ik de vorm van het stuur ook niet mooi (als hollander moet je altijd wat te zeuren hebben ;-)).
Hopelijk word het weer snel wat beter zodat er km's gemaakt kunnen worden met dat wielsetje. Zijn het trouwens clinchers of tubes?

rene1
Forum-lid

rene1 24 jan 2010 18:11

Ik neem jullie kritieken mee in het achterhoofd maar eerst ga ik de boel zo uitproberen.
Onder hoge druk van jullie heb ik de stuurpen alvast maar omgedraaid en nou niet mekkeren over dat zwarte dingetje op de achterspaak want dat is een los magneetje met een stukje isolatietape voor nood. Ik ga hem denk ik maar vastlijmen.
@Gaisdergerman: de velgen zijn de FCC 50's; full carbons clinchers dus.
FF snel fotootje in de woonkamer.:
[img=http://img96.imageshack.us/img96/4127/dsc2684large.jpg]

Plaats reactie