TijdstrijdersCup 2010
Leuk idee! Klinkt als iets waar ik aan mee moet doen
Waarom eigenlijk precies hetzelfde parcours als bij de MTR? Kan me wel wat voordelen indenken (been there done that, verkeersluw) maar het wordt dan een soort gejatte mini-MTR ipv een echte originele Fietstijdrit.
Waarom eigenlijk precies hetzelfde parcours als bij de MTR? Kan me wel wat voordelen indenken (been there done that, verkeersluw) maar het wordt dan een soort gejatte mini-MTR ipv een echte originele Fietstijdrit.
Suggestie: Een apparte ranking voor "normale" racefietsen.
@LVGH: Het vinden van een geschikt autoluw parcours is echt heel lastig. De parcours is zeer geschikt. Je kan het je zelf ook onmogelijk moeilijk maken.
@BartV: Daar had ik al aan zitten denken. Wat mij betreft komt die er ook.
Wat me trouwens ook heel leuk lijkt is een fotograaf die van alle deelnemers een foto schiet voor Time Trial & Error: http://spinneweb.xs4all.nl/ttar/Riders.aspx
@BartV: Daar had ik al aan zitten denken. Wat mij betreft komt die er ook.
Wat me trouwens ook heel leuk lijkt is een fotograaf die van alle deelnemers een foto schiet voor Time Trial & Error: http://spinneweb.xs4all.nl/ttar/Riders.aspx
- robbebopper
- Forum-lid HC
- Berichten: 5713
- Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32
Goed idee. April is wat mij betreft ook prima.
Het idee om een gescheiden klassement op te stellen voor "normale" racefietsen en tijdritfietsen klinkt sympatiek, maar is denk ik lastig te realiseren. Is een fiets normaal als er een normaal stuur op zit? Welke wielen mogen wel en niet (Zipp versus open-pro)? Is carbon net zo normaal als staal? Enz.
Het idee om een gescheiden klassement op te stellen voor "normale" racefietsen en tijdritfietsen klinkt sympatiek, maar is denk ik lastig te realiseren. Is een fiets normaal als er een normaal stuur op zit? Welke wielen mogen wel en niet (Zipp versus open-pro)? Is carbon net zo normaal als staal? Enz.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
[quote="LVGH"]Leuk idee! Klinkt als iets waar ik aan mee moet doen
Waarom eigenlijk precies hetzelfde parcours als bij de MTR? Kan me wel wat voordelen indenken (been there done that, verkeersluw) maar het wordt dan een soort gejatte mini-MTR ipv een echte originele Fietstijdrit. [/quote]
Moeten we inderdaad niet even nadenken of we zelf een parcours kunnen verzinnen? Bij nader inzien is dat eigenlijk wel zo leuk en als we het nu een beetje handig plannen dan levert het een extra tijdrit op naast de mini mtr. Hebben we twee keer een tijdrit over een langere afstand.
Waarom eigenlijk precies hetzelfde parcours als bij de MTR? Kan me wel wat voordelen indenken (been there done that, verkeersluw) maar het wordt dan een soort gejatte mini-MTR ipv een echte originele Fietstijdrit. [/quote]
Moeten we inderdaad niet even nadenken of we zelf een parcours kunnen verzinnen? Bij nader inzien is dat eigenlijk wel zo leuk en als we het nu een beetje handig plannen dan levert het een extra tijdrit op naast de mini mtr. Hebben we twee keer een tijdrit over een langere afstand.
Ik weet nog wel een leuk stukje bij mij in de buurt, wordt het gelijk een soort survival tijdrit.
Niet alleen maar met je kop naar beneden stampen in de wind maar ook nog eens opletten met heuse verkeerslichten, tramrails en drempels.
Een soort Alleycat maar dan met versnellingen....
Maar ja dan is het weer gejat van de fixie scene...slecht idee...
ps. maak er even kamPioenschap van.
Niet alleen maar met je kop naar beneden stampen in de wind maar ook nog eens opletten met heuse verkeerslichten, tramrails en drempels.
Een soort Alleycat maar dan met versnellingen....
Maar ja dan is het weer gejat van de fixie scene...slecht idee...
ps. maak er even kamPioenschap van.
"Try not. Do or do not......there is no try"
Ik ben toch wel erg groot voorstander van het gebruik maken van hetzelfde parcours. En wel om de volgende reden:
- Het is het een na beste TT-parcours dat ik ken (na Noordeloos)
- Het is meest verkeersluwe parcours dat ik ken
- Het is lang (dus geen gedoe met meerde ronden)
- Het is heet veiligste parcours dat ik ken
- Het ligt centraal in Nederland
Ik heb aan meerdere tijdritten meegedaan inmiddels (zo'n 40) en is het echt heel lastig om goed parcours te vinden. Dit is het enige parcours dat ik ken waar zo weinig (of zelfs geen) beveiliging voor nodig is.
Daarnaast is het een parcours met historie, dus je kan je tijd ook meten met tijden gereden in het verleden, dat is ook (imho) een leuke bijkomstigheid.
- Het is het een na beste TT-parcours dat ik ken (na Noordeloos)
- Het is meest verkeersluwe parcours dat ik ken
- Het is lang (dus geen gedoe met meerde ronden)
- Het is heet veiligste parcours dat ik ken
- Het ligt centraal in Nederland
Ik heb aan meerdere tijdritten meegedaan inmiddels (zo'n 40) en is het echt heel lastig om goed parcours te vinden. Dit is het enige parcours dat ik ken waar zo weinig (of zelfs geen) beveiliging voor nodig is.
Daarnaast is het een parcours met historie, dus je kan je tijd ook meten met tijden gereden in het verleden, dat is ook (imho) een leuke bijkomstigheid.
Zal vragen of Janine ook meedoet (of doen dan bepaalde mannen dan niet meer mee?) [img=http://lh3.ggpht.com/_zcwTnUM2mxc/Sw-1A ... %20030.JPG]
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
@wezep: Die heb ik tijdens de MTR verslagen, dus laat maar komen. (Wel een powerdame!)
Ik stel twee data voor: zondag 11 april, zondag 18 april. Welke van deze data is het meest geschikt?
Ik stel twee data voor: zondag 11 april, zondag 18 april. Welke van deze data is het meest geschikt?
18 april is in elk geval de AGR, dat klinkt dus niet zo ideaal voor wie dat wil zien/bijwonen/de vorige dag de Tourversie rijden..
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Als het seizoen eenmaal is begonnen is er elk weekend wel wat. In het weekend van 10/11 april heb je bijvoorbeeld weer Veenendaal-Veenendaal en de Ronde van Drenthe.
Maar als de profs op dezelfde dag een klassieker rijden hoeft dat in ieder geval geen probleem op te leveren. De tijdrit organiseren we zondagochtend, uurtje fietsen en een uurtje ouwehoeren. Je bent ruim op tijd thuis om jezelf voor de tv te installeren.
Oh ja, Corniel:
[quote="Andromeda"]ps. maak er even kamPioenschap van. [/quote]
Maar als de profs op dezelfde dag een klassieker rijden hoeft dat in ieder geval geen probleem op te leveren. De tijdrit organiseren we zondagochtend, uurtje fietsen en een uurtje ouwehoeren. Je bent ruim op tijd thuis om jezelf voor de tv te installeren.
Oh ja, Corniel:
[quote="Andromeda"]ps. maak er even kamPioenschap van. [/quote]
@Bottecchia: True, maar de vraag is natuurlijk wel wanneer je hem het best kan organiseren. de 11e of de 18e.