Hoeveel train jij Nu ?
-
- Forum-lid
«zucht» Die vraag (hoeveel train je nu?) stelde mijn vrouw ook al. Voel me nu schuldig en opgejaagd.
«kreun» ik ga morgen beginnen, maar het was/is de laatste tijd pokken weer hier: Tempo da cani. Forza Boef, domani in bici!
«kreun» ik ga morgen beginnen, maar het was/is de laatste tijd pokken weer hier: Tempo da cani. Forza Boef, domani in bici!
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit
klimgeit
de boef van parma schreef:«zucht» Die vraag (hoeveel train je nu?) stelde mijn vrouw ook al. Voel me nu schuldig en opgejaagd.
Dus jouw vrouw heeft het beste met je voor !!
Pinarello fp3
Trek Madone 4.5
Trek Madone 4.5
Vrij rustig de afgelopen winters. Dit jaar voor het eerst wat serieuzer met training.
Vanaf 15 Nov. met het seizoen training voor 2010 begonnen. Ben benieuwd hoe dat
verloopt. Ik werk nu met schema.
Bij mij ligt de nadruk op algemeen fit en sterk te zijn. Nu is het hoofdzakelijk de
sportschool, mtb en tacx waar ik mee bezig ben.
gem. 5 uren per week sport nu.
Vanaf 15 Nov. met het seizoen training voor 2010 begonnen. Ben benieuwd hoe dat
verloopt. Ik werk nu met schema.
Bij mij ligt de nadruk op algemeen fit en sterk te zijn. Nu is het hoofdzakelijk de
sportschool, mtb en tacx waar ik mee bezig ben.
gem. 5 uren per week sport nu.
Ik weet nog niet hoeveel ik er op achteruit ga in deze periode, maar waar ik in de zomer zo'n 200-250km per week wegtrapte (verdeeld over 3 trainingen) zit ik momenteel niet op de fiets. Wel 4x per week op de ijsbaan te vinden, dus zeg maar alternatieve training. Straks in januari/februari wordt de fiets wel weer opgepakt .
Cervélo & Cannondale
-
- Forum-lid
Afgelopen twee weken 40 km. H1N1 en een forse sinusitus noopte me tot het bed met een antibiotica kuur. Toen ik me weer goed voelde was het gewoon k$#% weer.
Hopelijk komende weken weer beter.
Ik probeer dus gewoon de winter door te fietsen.
Marc
Hopelijk komende weken weer beter.
Ik probeer dus gewoon de winter door te fietsen.
Marc
people are strange when you\'re a stranger
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
MTB op zaterdag en zondag. Zelfs dit weekend:-) Maar je, woon dan ook zo goed als naast een vast parcours. Doordeweeks nog een uurtje Tacx.
-
- Forum-lid HC
Door de weeks indoor roeien en computrainer. In het weekend mtb of afhankelijk van het weer racefiets. Als ik geen zin heb in al te veel modder dan rij ik ook tot 75km met de mtb op de weg. Totaal trainingsduur 4 tot 12 uur. Probeer blokken van 3 weken qua opbouw aan te houden.
What makes the boat go faster?
-
- Forum-lid
momenteel 2 a 3 x p/week 2 uurtjes spoelen snelheid vind ik in deze tijd niet zo belangrijk en in dec opvoeren naar 3 a 4 x/week sportschool trekt mij totaal niet dus alleen buitenwerk voor mij:D
Wie nimmer dwaalt word nooit verstandig.
- robbebopper
- Forum-lid HC
GastheerG schreef:Trainen is en erg groot woord maar fiets wel. Vooral als tegenhanger van andere hobby's zoals koken en lekker film (net terug van de bios) kijken.
Dus vooral om de kilo's een beetje in bedwang te houden en gewoon fit te blijven. half Maart ga ik dan weer wat gerichter trainen.
Overigens in de winter valt het met die neerslag wel mee. Nagenoeg alle maanden in het jaar valt er 70-80mm per maand. Opmerkelijk is dat februari daar fors onder blijft en eigenlijk een prima maand is om te trainen.
Kom aan 200-250 per week in de winter
Ikzelf ben de laatste weken nogal verkouden Gastheer, dus maar 150 kilometer. Doorgaans zit ik zo rond de 275 kilometer per week in deze periode.
Ik weet dat er inderdaad niet veel meer regen valt in de herfst dan in de zomer, maar een probleem vind ik toch wel dat de eenmaal gevallen regen niet snel verdampt. 's avonds een bui, 's morgens vieze fiets. En ik ben wel een Pietje Precies als het op schoonhouden aankomt (noem het maar gerust lichtelijk autistisch). Dit heeft overigens ook wel te maken met het feit dat het geld me niet op de rug groeit. Goed onderhoud zorgt ervoor dat materiaal langer meegaat.
In de winter hooguit 2 weekend ritten van 30 to 70 km.Lekker het veld in met de atb.
Helaas is het donker in de avond en binnen trappen zie ik echt niet zitten.
Dat heeft voor mij niets met de fietsbeleving te maken.
Helaas is het donker in de avond en binnen trappen zie ik echt niet zitten.
Dat heeft voor mij niets met de fietsbeleving te maken.
Zij is ook tegen
Woon werk gaat gewoon door. Dat is vast 160 km in 4 dagen. Deze 160 km doe ik in de winter lekker op de stadsfiets (22kg, 3v, Big Apples) met klikpedalen en "racezadel". De stadsfiets bevalt me erg goed op deze tochtjes. Er zit gewoon licht op en spatborden, heel aangenaam. Ook vind ik het niet fijn om in het donker over de 40 kmh te rijden. Op een stadsfiets kan je je lekker uitleven terwijl de snelheid mooi binnen de perken blijft. Ook kan je naar behoefte leuk varieren in intensiteit.
Tsja, en dan komen de tochtjes op de drie overige dagen er nog bij als het weer een beetje meezit. Dan gaat het al heel snel richting totaal toch zo een 250 à 350 km per week.
Als het glad wordt nemen de kilometers snel af!
Groet Gert-Jan
Tsja, en dan komen de tochtjes op de drie overige dagen er nog bij als het weer een beetje meezit. Dan gaat het al heel snel richting totaal toch zo een 250 à 350 km per week.
Als het glad wordt nemen de kilometers snel af!
Groet Gert-Jan
Redelijk snel fietsen is best grappig.