Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

lang & zwaar: tips voor aanschaf racefiets?

gamiel
Forum-lid

gamiel 25 nov 2009 11:39

ralphr schreef:
Budget: 1000-1200 euro.

SuperGrover1 schreef:
FM Snel op de Amsterdamsestraatweg in Utreg.....

Dat gaat zeer ws. niet lukken ...... Snel heeft wel de know-how, maar dit staat niet in verhoudig to de prijzen die ze hanteren. Jammer.
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.

kalkko
Forum-lid

kalkko 25 nov 2009 13:22

ralphr schreef:Binnenkort wil ik mijn eerste racefiets gaan aanschaffen. Ik ben 1.92 m lang en 105 kg zwaar. Op welke aspecten moet ik in het bijzonder letten bij aanschaf van een racefiets, gezien mijn lengte en gewicht? Ik heb op dit forum al e.e.a. gelezen over de maat van het frame en de afstelling van zadel, stuur e.d, maar ben ook benieuwd naar jullie tips over keuze voor materiaal van het frame, wielen/banden en type zadel.

Mijn ambitie is om minimaal 2 x in de week (recreatief) te gaan fietsen, een aantal kilo's kwijt te gaan raken en lekker conditie te gaan opbouwen. Op het moment dat ik wat 'verder' ben, hoop ik ook wat bergjes te gaan doen.

Budget: 1000-1200 euro.

Bedankt alvast voor jullie tips!

Ik zelf ben 2.04 en 115 kg ik rij al jaren op Rigida dp18 en heb nog nooit een probleem gehad, er is weleens een spaak geknapt maar dat heeft iedereen weleens, daar komt bij dat de hand gespaakte Rigida dp18 met ultegra naven rond de 150 euro kosten, een koopje toch vergeleken met andere wielen.

gr,

Koos

abacus
Forum-lid

abacus 25 nov 2009 14:04

Is dit niet iets? (even naar aanbiedingen gaan: Stevens Stelvio voor 879). Ook hier vind je deze fiets voor dezelfde prijs. Een rondje bellen langs Stevens dealers kan de moeite waard zijn.

Shimano 105 afmontage en voor deze prijs kun je er binnen je budget vast wel een set wielen met 105 naven en cxp33 velgen bij regelen.

Deze fiets is zowel met compact crank als met triple leverbaar. Ik ben het met BartV eens dat een triple in jouw geval de voorkeur verdient. Ook dat is wellicht bij Presto te regelen binnen je budget.

Een fietsenboer om de hoek is altijd prettig, maar als je je zoekgebied iets uitbreid kan dat soms aanzienlijk voordeel bieden, zonder dat je direct inboet in kwaliteit. (Met Presto heb ik in dat opzicht goede ervaringen, Mantel ken ik niet zelf. Uit ervaringen van anderen op dit forum las ik dat de kwaliteit van het advies daar 'wisselend' is).

gijs01
Forum-lid

gijs01 25 nov 2009 22:18

Abacus schreef:Is dit niet iets? (even naar aanbiedingen gaan: Stevens Stelvio voor 879). Ook hier vind je deze fiets voor dezelfde prijs. Een rondje bellen langs Stevens dealers kan de moeite waard zijn.

Shimano 105 afmontage en voor deze prijs kun je er binnen je budget vast wel een set wielen met 105 naven en cxp33 velgen bij regelen.

Deze fiets is zowel met compact crank als met triple leverbaar. Ik ben het met BartV eens dat een triple in jouw geval de voorkeur verdient. Ook dat is wellicht bij Presto te regelen binnen je budget.

Een fietsenboer om de hoek is altijd prettig, maar als je je zoekgebied iets uitbreid kan dat soms aanzienlijk voordeel bieden, zonder dat je direct inboet in kwaliteit. (Met Presto heb ik in dat opzicht goede ervaringen, Mantel ken ik niet zelf. Uit ervaringen van anderen op dit forum las ik dat de kwaliteit van het advies daar 'wisselend' is).

Abacus, voor een eraren fietser is dit een goede optie maar deze man die net begint is lang en moet goed uitgemeten worden. Ik heb drie fietsenmakers versleten voordat ik bij Plieger kwam. Zij hebben me nu echt op de fiets gezet en ik merk nu het verschil.
Camerig is prachtig!

Plaats reactie