Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Welke wielset?

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 23 nov 2009 20:38

*Pino* schreef:Campa Eurus two way fit : uitstekende wielset, prima kwaliteit, ogen lekker en de two way fit is zeker op wegen met iets mindere kwaliteit asfalt zeker een dikke plus.

http://www.bikepalast.de/enid/ae0f95ff3 ... 10_4u.html


Vanwaar is de Two Way fit beter voor slechtere wegen als de 'normale' versie? Of lees ik dit verkeerd en ben je in het algemeen pro-Eurus?
Marcelb schreef:Deze Eurussen zijn vriendelijk geprijsd. Maar wat betekent 'verkaufsrang' eigenlijk? En is dit een vertrouwd adres om te bestellen?


Die winkel is zeker betrouwbaar!

Hier overigens een Shimano wielset voor €511,- en de 2010 Fulcrum R1 incl wieltassen voor €545,-.

Zelf heb ik mijn opties beperkt tot de 2 bovengenoemde. Overigens heb ik al eens iets eerder besteld bij die winkel en dit is prima verlopen.

Salden bied de 2009 R1's aan voor een schappelijke prijs, maar die zijn wel bijna 100 gram zwaarder en zonder wieltassen. Persoonlijk vind ik het G3 spaakpatroon ook wel wat hebben, alleen weer super jammer dat de spaken zilver zijn. Keuzes keuzes.

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 23 nov 2009 20:56

Two way fit heeft toch enkel te maken met de 2 keuze die je hebt met 1 wielset: tubeless (zonder binnenband) of met binnenband?
Volgens mij toch niets met beter op slechtere wegen t.o.v. de 'gewone' Eurus?
Niets is wat het lijkt..

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 24 nov 2009 00:34

Misschien kan iemand iets voor me ophelderen.

De Fulcrum R1 2009 = 1570gram. 26mm velg, ziet er leuk uit.
De Shimano DA C24-CL wielen = 1392(?)gram. 24mm carbon velg, ziet er uit als een saai zwart iets.
De Fulcrum R1 2010 = 1485gram. 26/30mm velg, G3 spaakpatroon vind ik leuk, zilveren spaken vind ik niet leuk.

Waarom zou ik voor de Shimano's kiezen als de R1 (2009) toch lichtelijk mijn voorkeur geniet? (51% tegen 49%) Ik klim niet echt veel, maar ben wel van plan deze wielset de komende 2-3 jaar volop te gebruiken (bij goed weer dat wel). De naven zijn gelijk (Record vs. Dura Ace). De prijs is gelijk in het geval van 2010 modellen. €100,- in het voordeel van de Fulcrum's indien het om een 2009 model gaat.

Ik kan geen keuze maken dus verwacht eigenlijk dat er 2 of 3 mensen zijn die allen gewoon doelloos schreeuwen dat ik voor ... moet gaan, waardoor ik me over laat halen.

tdmarc
Forum-lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 nov 2009 16:39

tdmarc 24 nov 2009 01:20

Deze set zou ik kopen als ik op dit moment zou moeten kiezen: DT240S met DT RR 1.1

Zowel componenten als bouwwijze zijn uitermate geschikt voor een bomvrije wielset, ook als je wat zwaarder bent. Vind 399€ echt niets te veel voor dit setje btw. Bij de FM is alleen de set naven al duurder.

-DT 240s naven zwart
Voorwiel: 28 spaaks, radiaal gespaakt met DT revolution zwart, enkelvoudig -gebuste velg. Zwarte prolock nippels.
-Achterwiel: 32 spaaks, zwarte DT competition aan de aandrijfzijde en revolution aan de linker zijde, dubbel gebuste velg, zwarte prolock nippels
-1540 gram
...Only dead Fish go with the Flow...

_pino_
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 26 jan 2009 23:32

_pino_ 24 nov 2009 11:01

maurice schreef:Two way fit heeft toch enkel te maken met de 2 keuze die je hebt met 1 wielset: tubeless (zonder binnenband) of met binnenband?
Volgens mij toch niets met beter op slechtere wegen t.o.v. de 'gewone' Eurus?


Geen ervaring met de standaard Eurus, maar voor slechtere wegen, qua kwaliteit van asfalt en oneffenheden lijkt mij de Eurus of een andere two way fit beter. Dit op basis van eigen ervaring en dat wordt tevens mooi uitgelegd in het volgende stukje :

http://www.competitivecyclist.com/road- ... .39.1.html

Minder druk, maar toch dezelfde tot betere rolweerstand en grip. Je rijdt gewoon soepeler over die typisch slechte wegen met 6.5 en 7 bar in je two way fit banden dan met 8.5 en 9 bar in clinchers.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4229
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 24 nov 2009 11:12

Ik kan nu ook gewoon met 5.5 bar over de kasseien rammen. Mocht je nu nog de vergelijking maken tussen 6.5 bar in tubeless en 6.5 bar in clinchers (ipv appelen met peren te vergelijken). Als die beter uitkomt, kan tubeless me misschien overtuigen...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 24 nov 2009 17:56

Het zijn voor mij de Fulcrum Racing 1 wielen geworden. Model 2009 bij Salden. Kon het voor die prijs gewoon niet laten en er zijn ontzettend veel positieve reacties over de Fulcrum wielen dat er vast en zeker een kern van waarheid inzit.

Heb t.o.v. de Dura Ace wielen en R1 2010's het gewicht maar voor lief genomen, want ik vind de 2009 R1's toch simpelweg de mooiste (Alhoewel ik wel fan ben van het G3 spaakpatroon :p).

Succes met jullie beslissingen en ik laat de ervaringen volgend jaar wel eens weten aangezien ik deze winter door blijf rijden op mijn RS10 wielen :(.

marcelb
Forum-lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 sep 2007 22:35
Locatie: Deurne

marcelb 24 nov 2009 21:47

Ik hoop dat je de RS10-wielen heel houdt. Ik ben inmiddels aan het twijfelen tussen de Campa's en de Fulcrums. Ik vind de Fulcrum R1 2010 erg mooi.
Real men wear blûk!!! Marcel

marcelb
Forum-lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 sep 2007 22:35
Locatie: Deurne

marcelb 27 nov 2009 22:49

Ik kan deze laatste bijdrage in dit niet helemaal plaatsen. Een setje Shimano RS10 is een instap fabrieksset en geen handgespaakte set.

Bij mij is de kogel door de kerk. Ik heb vandaag gekozen voor Fulcrum R1 2009. Het verschil in gewicht ten opzichte van de 2010 versie was mij het prijsverschil niet waard. Ik heb direct mijn Easton Circuits (opnieuw) weggebracht voor reparatie.

Voorlopig rijd ik in dit slechte weer verder met mijn handgespaakte set (Mavic Open Pro/Ultegra van Zoran). Zodra het even droog is zal ik de Fulcrums uit gaan proberen.
Real men wear blûk!!! Marcel

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 27 nov 2009 23:00

Marcelb schreef:Ik kan deze laatste bijdrage in dit niet helemaal plaatsen. Een setje Shimano RS10 is een instap fabrieksset en geen handgespaakte set.

Bij mij is de kogel door de kerk. Ik heb vandaag gekozen voor Fulcrum R1 2009. Het verschil in gewicht ten opzichte van de 2010 versie was mij het prijsverschil niet waard. Ik heb direct mijn Easton Circuits (opnieuw) weggebracht voor reparatie.

Voorlopig rijd ik in dit slechte weer verder met mijn handgespaakte set (Mavic Open Pro/Ultegra van Zoran). Zodra het even droog is zal ik de Fulcrums uit gaan proberen.


Ah, dezelfde wielset als mij dus. Voor de Salden prijs is het gewoon moeilijk te laten.

De wielen zijn bij mij al 2x geprobeerd te bezorgen, echter was er in beide gevallen niemand thuis. Ik zal ze Maandag even ophalen bij het postkantoor. Misschien dat ik ze even monteer voor een paar plaatjes, maar ik gok dat ik ze op zolder zet tot dit k$&-weer weer een beetje voorbij is (Maart ofzo).

marcelb
Forum-lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 sep 2007 22:35
Locatie: Deurne

marcelb 28 nov 2009 10:39

Ik heb de wielen zelf opgehaald bij Salden. Ze zijn gelukkig niet al te opvallend of schreeuwerig, want daar houd ik niet zo van. Ze staan in ieder geval beter bij mijn fiets (Stevens SLC) dan de Easton Circuits die ik tot op heden monteerde. Zodra het een keer droog is, ga ik ze uitproberen.
Real men wear blûk!!! Marcel

Plaats reactie