Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

toergerichte racefiets

-eric-
Forum-lid

-eric- 20 nov 2009 16:06

superrose schreef:ah ja en dit is de fiets waar het over gaat, ja dan denk ik dat de witte focus zeker een optie is.
"KLIK ME, IK BEN EEN LINK"

Sorry, no longer avalaible....
100cols schreef:idworx road marathon is precies wat je zoekt
moet je wel 3000 euro neertellen

Redelijk goed geschoten! Alleen 'iets' boven budget.. :/

In ieder geval allemaal bedankt voor de reacties.

Ik heb een Randonneur voor kampeervakanties, dus een echte randonneur / pakfiets zoek ik niet.

Nu heb ik een oude batavus champignon waar ik één a twee keer per week op rij, lekker alleen of samen met een vriend of vriendin. Het hoeft niet superlicht, maar gewoon vlot doorfietsen. Wel zoek ik een beetje 'reserve' in wielen en frame om eventueel op één of andere manier iets bagage mee te nemen als ik een tweedaagse tocht ga maken met een klein beetje bagage. Qua banden zou ik graag de mogelijkheid hebben om 28-30 mm banden te monteren (is op die Focus Ergoride mogelijk..). Ik houd niet zo van dat stuiteren op die 'smalle' bandjes. Ik zoek dus een snelle comfortabele fiets.
Ik ben nogal gecharmeerd van staal, dus misschien dat het inderdaad een Surley wordt, maar als er ergens een kant en klare fiets van alu te koop waar ik een proefrit op kan maken dan is mij dat ook goed.
Het hoeft eigenlijk niet eens een nieuwe te zijn, als iemand een fiets in de maat van ong. 60cm heeft neem ik het zeker in overweging.

Oja, mijn maten zijn niet echt extreem, 1,84 m en ong 78 kilo..

Eigenlijk zoek ik de fietsvariant van een Volvo V70 TR5 ....

Bedankt voor het meedenken!!

Eric
Groet,
Eric

-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-

jorisb
Forum-lid

jorisb 20 nov 2009 16:10

Ja, ook de Focus heeft een relatief lange balhoofdbuis tov de bovenbuis. De ergoride in ieder geval, maar dat is een 2008 model. Kan zo snel geen gelijkwaardige geometrie vinden van de 2009 of 2010 modellen, die lijken allemaal wat meer race gericht (kortere balhoofdbuis)

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 20 nov 2009 16:12

nee inderdaad niet meer available de fiets, maar de verhoudingen staan wel op de pagina, dat zou je kunnen vergelijken met die witte focus die hier in de thread staat afgebeeld, het is een leuk fietsje namelijk, niet duur ook.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

jorisb
Forum-lid

jorisb 20 nov 2009 16:21

klopt....ik deed wat lang over mijn post, toen had ik de vorige van jou nog niet gezien. Dat krijg je als je ook nog aan het werk bent en je niet lekker door kan typen ;)

ciclista
Forum-lid

ciclista 20 nov 2009 16:22

staal: kona honky tonk

ritchy
Forum-lid

ritchy 20 nov 2009 16:54

titanium: Van Nicholas Amazon
Nicht loelen, radfahren!

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 20 nov 2009 17:06

Jorisb schreef:klopt....ik deed wat lang over mijn post, toen had ik de vorige van jou nog niet gezien. Dat krijg je als je ook nog aan het werk bent en je niet lekker door kan typen ;)

Ik zei het tegen eric.

zeg euh wat vind jouw werkgever ervan dat je aan het forummen bent?

:)

jorisb
Forum-lid

jorisb 20 nov 2009 17:10

Kan ik hem beter niet vragen ;) Moet af en toe wachten op resultaten van iets dat ik heb gestart, dus dan heb ik mooi even tijd om hier te kijken

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 20 nov 2009 17:13

wat doe je dan?
ik gebruik dit als pauze als mijn concentratie op is, dan ga ik weer verder en een half uur later ben ik hier weer.

jorisb
Forum-lid

jorisb 20 nov 2009 17:16

Ik werk als digitaal designer, chips ontwerpen. Nu dit toch bijna een soort slow-chat lijkt te worden en we een beetje off topic gaan ben ik ook wel benieuwd wat jij voor werk doe.

En aangezien het nu vrijdagmiddag is, is mijn concentratie vrij snel afgezwakt :D

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 20 nov 2009 17:58

Ik doe een onderzoek naar verslaving en behandeling en spiritualiteit en programma's zoals AA, dat doe ik met iemand van de universiteit van Pittsburg en daarom werk ik ook weleens om 11 uur 's avonds, vandaar dat ik mijn lange pauzes kan goed praten hehehe.

Plaats reactie