Fietschallenge 2010
Kamperen in Limburg is natuurlijk altijd de moeite waard:)
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
[quote="Geer"]Veel succes met het ontwillelen van het programma dan. Wat betreft cyclo's in nederland, henklubbering classic dan? Lijkt me een cyclo?
Misschien kun je met de SFC in groepen starten en niet meer een winnaar bepalen door de eerste die over de streep komt aan te wijzen als winnaar, maar echt op tijd? Zo kun je in grote groepen starten. De tijd tussen de verschillende groepen mag aanzienlijk zijn (een half uur). Per groep starten een tweetal motards voor de xtra veilligheid. Op basis van de uitslag van vorig jaar kun je de startgroepen bepalen.
Maar ach...wat weet ik er van. Maak er maar gewoon weer eem mooi evenement van! [/quote]
Dat is niet te controleren, dan kan je gewoon in een auto gaan zitten en dan ben je altijd de snelste.
Misschien kun je met de SFC in groepen starten en niet meer een winnaar bepalen door de eerste die over de streep komt aan te wijzen als winnaar, maar echt op tijd? Zo kun je in grote groepen starten. De tijd tussen de verschillende groepen mag aanzienlijk zijn (een half uur). Per groep starten een tweetal motards voor de xtra veilligheid. Op basis van de uitslag van vorig jaar kun je de startgroepen bepalen.
Maar ach...wat weet ik er van. Maak er maar gewoon weer eem mooi evenement van! [/quote]
Dat is niet te controleren, dan kan je gewoon in een auto gaan zitten en dan ben je altijd de snelste.
Neem een voorbeeld aan de NoveColli in Italie (die ik al 4 keer heb gereden). Die starten met 12.000 man. Met een start in groepen (de echte profs + snelle jongens + vips vooraan). En een vlakke aanloop van zo'n 30 km zodat het een mooi lang lint wordt. Alleen op het einde van de eerste klim lopen vanwege de smalle weg en hoge toestroom, maar ja na 10 min ben je toch ook boven.
En onderweg overal de kruisingen beveiligd, hetzij politie of vrijwilligers. Meestal kun je doorrijden, soms MOET je stoppen.
En elk jaar weer een feest.
O ja, en ook ook nog eens de mogelijkheid om onderweg te kiezen voor kort (130km) of lang (200km middels een extra lus).
En last but not least, 4 x eten/drinken op de 130km (en nog 1 x extra drinken), en op de 200km zelfs 8 x eten/drinken.
En als laatste toetje, elk jaar een onderdeel van een fietsoutfit (shirt of broek of beenwarmers of wintershirt).
De SFC komt er dan wel karig af elke keer dat ik em rijd, hoop altijd maar dat ik voldoende eten en drinken mee kan nemen.
En onderweg overal de kruisingen beveiligd, hetzij politie of vrijwilligers. Meestal kun je doorrijden, soms MOET je stoppen.
En elk jaar weer een feest.
O ja, en ook ook nog eens de mogelijkheid om onderweg te kiezen voor kort (130km) of lang (200km middels een extra lus).
En last but not least, 4 x eten/drinken op de 130km (en nog 1 x extra drinken), en op de 200km zelfs 8 x eten/drinken.
En als laatste toetje, elk jaar een onderdeel van een fietsoutfit (shirt of broek of beenwarmers of wintershirt).
De SFC komt er dan wel karig af elke keer dat ik em rijd, hoop altijd maar dat ik voldoende eten en drinken mee kan nemen.
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)
- r.hilferink
- Forum-lid
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 13 apr 2004 14:54
[quote="Geer"] Wat betreft cyclo's in nederland, henklubbering classic dan? Lijkt me een cyclo? [/quote]
Bij de HLC wordt de eerste 80-90 km in een gesloten peloton gereden. Het overige verkeer moet eventjes een paar minuutjes wachten tot het peloton is gepasseerd. Hierbij hebben ze dan ook geen "last" van achtergebleven wielrenners. Pas de laatste 30 kilometer (waarbij ook nog eens eenzelfde deel van het parcours wordt gereden) wordt het vrijgegeven waarbij dan ook een klein deel van het parcours "beveiligd" moet worden. Dat is wel een groot verschil met overige cyclo's!
Bij de HLC wordt de eerste 80-90 km in een gesloten peloton gereden. Het overige verkeer moet eventjes een paar minuutjes wachten tot het peloton is gepasseerd. Hierbij hebben ze dan ook geen "last" van achtergebleven wielrenners. Pas de laatste 30 kilometer (waarbij ook nog eens eenzelfde deel van het parcours wordt gereden) wordt het vrijgegeven waarbij dan ook een klein deel van het parcours "beveiligd" moet worden. Dat is wel een groot verschil met overige cyclo's!
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross
Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gazelle Cyclocross
Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[quote="Geer"] Wat betreft cyclo's in nederland, henklubbering classic dan? Lijkt me een cyclo? [/quote]
De enige cyclo die Nederland heeft/had is de fietschallenge. Die andere zijn gewoon toertochten met een raar systeem.
Ben benieuwd wat ze er van gaan maken.
De enige cyclo die Nederland heeft/had is de fietschallenge. Die andere zijn gewoon toertochten met een raar systeem.
Ben benieuwd wat ze er van gaan maken.
- joostvanbezooijen
- Forum-lid
- Berichten: 529
- Lid geworden op: 11 apr 2008 11:11
Wellicht kiezen ze dezelfde opzet als de Steven Rooks. Dus met tijdswaarneming + klassement voor de totale tocht en ook nog aparte tijdsmeting + klassement voor 2 leuke klimmen. Zo kun je kiezen waar je je op wil focussen. Werkt bij de STC prima vind ik.
[quote="TiesT"][quote="Geer"] Wat betreft cyclo's in nederland, henklubbering classic dan? Lijkt me een cyclo? [/quote]
De enige cyclo die Nederland heeft/had is de fietschallenge. Die andere zijn gewoon toertochten met een raar systeem.
Ben benieuwd wat ze er van gaan maken.[/quote]
Ik heb de laatste 30 km bij de HLC niet echt het idee dat ik een toertoch aan het rijden ben...?
De enige cyclo die Nederland heeft/had is de fietschallenge. Die andere zijn gewoon toertochten met een raar systeem.
Ben benieuwd wat ze er van gaan maken.[/quote]
Ik heb de laatste 30 km bij de HLC niet echt het idee dat ik een toertoch aan het rijden ben...?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende