Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
janjmagic
- Forum-lid
- Berichten: 1335
- Lid geworden op: 21 mar 2008 21:22
janjmagic
09 nov 2009 22:13
andromeda schreef:Framesetje 5700,00....
O, dat valt mee!:rolleye:
Geen zee te diep, geen berg te hoog.
-
litespeed
- Forum-lid
- Berichten: 3299
- Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32
litespeed
09 nov 2009 22:33
Een keuze voor originaliteit is altijd goed! Alvast veel sterkte met wachten gewenst. Benieuwd naar je foto's.
Foosho schreef:De titanium versie daar was ook fantastisch overigens, was ontzettend mooi gelast, echt een kunstwerk.
Lassen zijn na het lassen geslepen, dus je bedoelt ws dat je ze mooi geslepen vindt.
-
roger
- Forum-lid
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 13 mei 2004 20:17
roger
09 nov 2009 22:51
@mave,mooie pica's op het net zijn er niet veel te vinden thanks.
@litespeed,medio januarie zou die klaar zijn wachten wordt wel beloond.
I live to ride,I ride Passoni
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
amclassic-fan
10 nov 2009 00:04
De Nero XL vind ik erg mooi, zolang 't niet de versie is met die vreselijk lelijke doorgetrokken zitbuis. De meeste andere frames kunnen me niet echt bekoren, ik vind het wegslijpen van de lassen bij de titanium frames eigenlijk geen gezicht. De weggeslepen last heeft net een andere kleur dan de buizen, een goede las moet je gewoon laten zitten zodat die gezien kan worden. Het frame wordt ook echt niet beter van het wegslijpen van een las, eerder zwakker. De paintjobs bij de tita frames doen het voor mij ook echt niet, dan vind ik de geverfde Litespeeds een stuk beter geslaagd.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
jell-ee
- Forum-lid
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 03 jun 2009 21:14
jell-ee
10 nov 2009 00:12
Het stuur en zadel mag je erbij verzinnen op bovenstaande foto:P?
Vele malen mooier als zo"n gekopieerde dogma, nu heb je tenminste iets dat zich onderscheid van de rest, en daar kun je trots op zijn!
-
foosho
- Forum-lid
- Berichten: 3597
- Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32
foosho
10 nov 2009 00:42
Amclassic-fan schreef:De weggeslepen last heeft net een andere kleur dan de buizen, een goede las moet je gewoon laten zitten zodat die gezien kan worden. Het frame wordt ook echt niet beter van het wegslijpen van een las, eerder zwakker.
Ik heb weinig kleurverschil door het slijpen gezien eigenlijk. Ik vind het mooier zonder uitgebreide lassen, kwestie van smaak
Over de kwaliteit van de weggeslepen lassen zou ik me niet zo gauw zorgen maken bij een merk als Passoni, daar wordt wel de nodige aandacht aan besteed (ga ik vanuit althans
).
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
amclassic-fan
10 nov 2009 01:02
Dit bedoel ik:
Het frame zal vast niet op de lasnaad scheuren, maar wat ik aan wilde geven is dat je een extra handeling uitvoert die enkel verzwakkend werkt en technisch geen enkel voordeel heeft.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
jsparie
- Forum-lid
- Berichten: 3097
- Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55
jsparie
10 nov 2009 01:12
Ziet er goed uit, maar vind een echt mooi gemaakte zichtbare las toch net wat mooier. Hoewel ook de lassen bij Moots, Merlin en Litespeed volgens mij nabewerkt worden.
Op de BikeMotion viel de kwaliteit van de lassen bij de laatste twee me toch wat tegen. Bij sommige lassen wat kleine oneffenheidjes. Ik heb een pre-litespeed merlin en die is netter gelast als de huidige typen. Die zijn ook wel netjes hoor, maar als je en top prijs vraagt, moet alles ook echt helemaal foutloos zijn. En dat is het net niet. Wat dat betreft doet Passoni voor de manier van afwerken die ze daar kiezen wel erg goed zijn best.
-
foosho
- Forum-lid
- Berichten: 3597
- Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32
foosho
10 nov 2009 02:21
Amclassic-fan schreef:Het frame zal vast niet op de lasnaad scheuren, maar wat ik aan wilde geven is dat je een extra handeling uitvoert die enkel verzwakkend werkt en technisch geen enkel voordeel heeft.
Klopt, technisch geen enkel voordeel (afgezien van enkele grammen
), maar 't is geen probleem zolang ze binnen de marges blijven, wel erg mooi, vind ik dan
-
litespeed
- Forum-lid
- Berichten: 3299
- Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32
litespeed
10 nov 2009 07:57
Het slijpen van een las maakt deze wel degelijk sterker t.a.v. vermoeiing. Hoe slordiger de las, hoe meer baat je hebt bij slijpen, zou je kunnen zeggen. Met name bij vermoeiingsgevoelige constructies (bouwkranen, bruggen) is hier veel voordeel mee te behalen. Bij een fiets speelt het een zeer beperkte rol. Of roger moet van plan zijn met deze fiets tot z'n 87e over de slechte wegen in de Ardennen te rijden...