Pagina 2 van 11

Geplaatst: 09 nov 2009 22:13
door janjmagic
andromeda schreef:Framesetje € 5700,00....


O, dat valt mee!:rolleye:

Geplaatst: 09 nov 2009 22:26
door m@ve
[quote="roger"]Heb nu eindelijk de knoop doorgehakt geen S3 ook geen Dogma maar een Passoni Nero XL.
Ik liep vorige week bij mijn LBS binnen om een setje wielen voor mijn nieuwe Dogma te gaan bestellen,zit daar een Italiaan met vier mooie Passoni's uitgestald.
Na een uurtje met die gast gesproken te hebben over deze frames was ik verkocht, de Dogma vergeten en een mooie Passoni Nero XL bestelt.(dan maar geen nieuwe wielen)


Hij komt er ongeveer zo uit te zien maar dan 3cm sloping zoals onderste foto zonder ISP.



Kijk,..... daar krijg ik goede zin van...

http://www.dailymotion.com/video/x7i7vd ... obik_sport

[img=http://lh4.ggpht.com/_YzQRlxtbnWY/Svh24 ... ERO-XL.jpg]


[img=http://lh5.ggpht.com/_YzQRlxtbnWY/Svh2n ... C03796.jpg]

Dat had Jos wel even mogen melden, onderstaande Top Evolution staat nog op het verlanglijstje..... maar eerst iets anders......

[img=http://lh4.ggpht.com/_YzQRlxtbnWY/Svh2b ... 191po6.jpg]

Geplaatst: 09 nov 2009 22:33
door litespeed
Een keuze voor originaliteit is altijd goed! Alvast veel sterkte met wachten gewenst. Benieuwd naar je foto's.



Foosho schreef:De titanium versie daar was ook fantastisch overigens, was ontzettend mooi gelast, echt een kunstwerk.

Lassen zijn na het lassen geslepen, dus je bedoelt ws dat je ze mooi geslepen vindt.

Geplaatst: 09 nov 2009 22:51
door roger
@mave,mooie pica's op het net zijn er niet veel te vinden thanks.

@litespeed,medio januarie zou die klaar zijn wachten wordt wel beloond.

Geplaatst: 09 nov 2009 23:14
door olleranip
[img=http://img697.imageshack.us/img697/7997/neroracebig.jpg]

Deze fiets heeft geen glittertjes nodig. Prachtig!

Geplaatst: 10 nov 2009 00:04
door amclassic-fan
De Nero XL vind ik erg mooi, zolang 't niet de versie is met die vreselijk lelijke doorgetrokken zitbuis. De meeste andere frames kunnen me niet echt bekoren, ik vind het wegslijpen van de lassen bij de titanium frames eigenlijk geen gezicht. De weggeslepen last heeft net een andere kleur dan de buizen, een goede las moet je gewoon laten zitten zodat die gezien kan worden. Het frame wordt ook echt niet beter van het wegslijpen van een las, eerder zwakker. De paintjobs bij de tita frames doen het voor mij ook echt niet, dan vind ik de geverfde Litespeeds een stuk beter geslaagd.

Geplaatst: 10 nov 2009 00:12
door jell-ee
Het stuur en zadel mag je erbij verzinnen op bovenstaande foto:P?

Vele malen mooier als zo"n gekopieerde dogma, nu heb je tenminste iets dat zich onderscheid van de rest, en daar kun je trots op zijn!

Geplaatst: 10 nov 2009 00:42
door foosho
Amclassic-fan schreef:De weggeslepen last heeft net een andere kleur dan de buizen, een goede las moet je gewoon laten zitten zodat die gezien kan worden. Het frame wordt ook echt niet beter van het wegslijpen van een las, eerder zwakker.
Ik heb weinig kleurverschil door het slijpen gezien eigenlijk. Ik vind het mooier zonder uitgebreide lassen, kwestie van smaak :)
Over de kwaliteit van de weggeslepen lassen zou ik me niet zo gauw zorgen maken bij een merk als Passoni, daar wordt wel de nodige aandacht aan besteed (ga ik vanuit althans ;)).

Geplaatst: 10 nov 2009 01:02
door amclassic-fan
Dit bedoel ik:
Afbeelding

Het frame zal vast niet op de lasnaad scheuren, maar wat ik aan wilde geven is dat je een extra handeling uitvoert die enkel verzwakkend werkt en technisch geen enkel voordeel heeft.

Geplaatst: 10 nov 2009 01:12
door jsparie
Ziet er goed uit, maar vind een echt mooi gemaakte zichtbare las toch net wat mooier. Hoewel ook de lassen bij Moots, Merlin en Litespeed volgens mij nabewerkt worden.

Op de BikeMotion viel de kwaliteit van de lassen bij de laatste twee me toch wat tegen. Bij sommige lassen wat kleine oneffenheidjes. Ik heb een pre-litespeed merlin en die is netter gelast als de huidige typen. Die zijn ook wel netjes hoor, maar als je en top prijs vraagt, moet alles ook echt helemaal foutloos zijn. En dat is het net niet. Wat dat betreft doet Passoni voor de manier van afwerken die ze daar kiezen wel erg goed zijn best.

Geplaatst: 10 nov 2009 02:21
door foosho
Amclassic-fan schreef:Het frame zal vast niet op de lasnaad scheuren, maar wat ik aan wilde geven is dat je een extra handeling uitvoert die enkel verzwakkend werkt en technisch geen enkel voordeel heeft.
Klopt, technisch geen enkel voordeel (afgezien van enkele grammen ;)), maar 't is geen probleem zolang ze binnen de marges blijven, wel erg mooi, vind ik dan :)

Geplaatst: 10 nov 2009 07:57
door litespeed
Het slijpen van een las maakt deze wel degelijk sterker t.a.v. vermoeiing. Hoe slordiger de las, hoe meer baat je hebt bij slijpen, zou je kunnen zeggen. Met name bij vermoeiingsgevoelige constructies (bouwkranen, bruggen) is hier veel voordeel mee te behalen. Bij een fiets speelt het een zeer beperkte rol. Of roger moet van plan zijn met deze fiets tot z'n 87e over de slechte wegen in de Ardennen te rijden...;)