Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Fiets november

tiest
Forum-lid HC

tiest 12 nov 2009 18:29

Lurken dat is toch gewoon hetzelfde als je bidon leeg zuigen oid:)

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 12 nov 2009 23:10

[quote="TiesT"]Lurken dat is toch gewoon hetzelfde als je bidon leeg zuigen oid:)[/quote]

Ja, maar daar plak je geen pleister op als je er op valt. Dus het blijft de vraag: wat is een lurk...

dummy
Forum-lid

dummy 13 nov 2009 00:59

[quote="ponsteen"][quote="TiesT"]Lurken dat is toch gewoon hetzelfde als je bidon leeg zuigen oid:)[/quote]

Ja, maar daar plak je geen pleister op als je er op valt. Dus het blijft de vraag: wat is een lurk...[/quote]
Het gaat dus om dit zinnetje...
"Een kwartier later heb ik een halve vierkante meter pleister op mijn oor en lurk, geheel schoongewassen, aan een dampende koffie en knabbel aan een sandwich."

In dit geval is lurk een werkwoordsvorm. Lees de zin nog eens opnieuw, en bedenk dat er achter het woordje oor een komma staat, en voor de 2 werkwoordsvormen het woordje ik...
"Een kwartier later heb ik een halve vierkante meter pleister op mijn oor, en ik lurk, geheel schoongewassen, aan een dampende koffie en ik knabbel aan een sandwich."

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 13 nov 2009 11:32

Ik val van mijn stoel van verbazing (ponsteen heeft academische opleiding en doet voor zijn werk o.a. redactiewerk...). Je hebt helemaal gelijk. Ik dacht nog gisteren: Zal ik dat zinnetje niet nog eens GOED lezen... De redactie vond mijn vraag waarschijnlijk zo stompzinnig, dat ze zich helemaal stil hebben gehouden.

edwin01
Forum-lid

edwin01 13 nov 2009 12:39

To lurk: Engels werkwoord, betekent zoiets als loeren, gluren. On the lurk - op de loer.
Dus de betekenis van Ponsteen, iemand die forumtopics volgt zonder zelf te posten, zal hier verband mee houden. Zoiets als meekijken/loeren dus....

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 13 nov 2009 12:43

helaas in deze zin is lurken een synoniem voor het slurpen - opdrinken van een drankje

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 13 nov 2009 13:02

[quote="dummy"]Het gaat dus om dit zinnetje...
"Een kwartier later heb ik een halve vierkante meter pleister op mijn oor en lurk, geheel schoongewassen, aan een dampende koffie en knabbel aan een sandwich."

In dit geval is lurk een werkwoordsvorm. Lees de zin nog eens opnieuw, en bedenk dat er achter het woordje oor een komma staat, en voor de 2 werkwoordsvormen het woordje ik...
"Een kwartier later heb ik een halve vierkante meter pleister op mijn oor, en ik lurk, geheel schoongewassen, aan een dampende koffie en ik knabbel aan een sandwich."

[/quote]

Geinig, ik dacht juist dat je het woordje "ik" erachter moest denken en de komma weg moet laten om het begrijpelijk te krijgen.

"Een kwartier later heb ik een halve vierkante meter pleister op mijn oor en lurk ik, geheel schoongewassen, aan een dampende koffie en knabbel ik aan een sandwich."

frigo
Forum-lid

frigo 13 nov 2009 13:08

[quote="ponsteen"]Ik val van mijn stoel van verbazing (ponsteen heeft academische opleiding en doet voor zijn werk o.a. redactiewerk...). Je hebt helemaal gelijk. Ik dacht nog gisteren: Zal ik dat zinnetje niet nog eens GOED lezen... De redactie vond mijn vraag waarschijnlijk zo stompzinnig, dat ze zich helemaal stil hebben gehouden. [/quote]

Wat was het nou ook al weer; academisch gevormd of academisch misvormd...;)
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

dummy
Forum-lid

dummy 13 nov 2009 14:28

[quote="Theo V"][quote="dummy"]Het gaat dus om dit zinnetje...

"Een kwartier later heb ik een halve vierkante meter pleister op mijn oor, en ik lurk, geheel schoongewassen, aan een dampende koffie en ik knabbel aan een sandwich."[/quote]
Geinig, ik dacht juist dat je het woordje "ik" erachter moest denken en de komma weg moet laten om het begrijpelijk te krijgen.

"Een kwartier later heb ik een halve vierkante meter pleister op mijn oor en lurk ik, geheel schoongewassen, aan een dampende koffie en knabbel ik aan een sandwich."[/quote]
Ja ja, met ‘ik’ erachter is het nog iets duidelijker. Overigens las ik zelf wel meteen wat de auteur bedoelde, en hoefde (ik) er dus niets bij te denken. :D

Komt wellicht ook omdat ik me nogal eens erger als ‘ik’ te vaak in een verslag voorkomt. Bijvoorbeeld in de doorgaans zeer lezenswaardige ‘uitvalsbasis’-artikelen van Richard van Ameijden mag het ‘ik’-woordje wel wat vaker weggelaten worden.

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 13 nov 2009 18:42

Ik stel het zeer op prijs dat we ook eens over iets anders praten dan fietsen.
Hoe gaat het eigenlijk met jullie?
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

danny1407
Forum-lid

danny1407 13 nov 2009 18:49

Met mij gaat alles goed, dank je.
Hoe gaat het met jou?
FacebookS3RSSite

Edwin
Admin

Gebruikersavatar Edwin 13 nov 2009 19:21

En daar is 't Cafe nu voor bedoeld. Dus weer on-topic vanaf hier ;)
Afbeelding | Afbeelding

Plaats reactie