Pagina 2 van 4
Geplaatst: 07 apr 2011 10:42
door daanilio
[Maar ja, je weet gewoon dat kasseien slecht zijn voor je materiaal. Snap ook niet goed dat je daar je splinternieuwe setje aan opoffert.[/quote]
Dat begrijp ik ook niet. Los van de discussie of het wel of niet moet kunnen, zou ik ook nooit mijn nieuwe wielset steken bij PR of RVV.
Geplaatst: 07 apr 2011 10:50
door materialist
Shit. Ik was dit jaar van plan de zeros erin te stoppen. Toch maar weer de openpros?
Geplaatst: 07 apr 2011 10:55
door moustache
Kasseien moet je sowieso altijd proberen te vermijden. Die dingen zijn niet om op te fietsen.
Geplaatst: 07 apr 2011 12:53
door michael2757
Ja welke idioot gaat er nu voor z,n plezier op kasseien rijden, als je het dan toch doet neem een stalen kader met een handgespaakte wielset.
Geplaatst: 07 apr 2011 13:11
door bottecchia
Amclassic-fan schreef:Zo werkt het dus niet. Waarom denk je dat de profs allemaal op speciale fietsen en wielen rijden?
Ben wel benieuwd hoe de velg gescheurd is.
Mwah, ik denk dat ze dat voornamelijk doen omdat ze denken dat ze daar baat bij hebben tijdens de koers of omdat de sponsor eisen stelt. Niet omdat ze bang zijn dat er een keer wat stuk gaat.
Een beetje degelijke wielset moet je toch gewoon over een kasseistrook kunnen sturen. Ik zou met mijn R1's zonder twijfel Carrefour de L'Arbre oprijden.
Geplaatst: 07 apr 2011 13:20
door wasbeer2006
Nou ik niet. waarom je materiaal slopen als je het zelf moet betalen.
Ik zie verder ook totaal geen lol in casseien met de racefiets.
Wellicht wel goe dom te testen of er ergens een scheurtje in een onderdeel zit. je weet iig zeker dat je het aan bonken rijd
Geplaatst: 07 apr 2011 13:41
door edwinb14
Een setje R1's kunnen normaal gesproken makkelijk P-R aan. Vorig jaar heb ik de toerversie ook gereden met mijn R1's. Wel voorzien van 25mm bandjes, maar geen centje pijn (althans, niet voor mijn wielen).
Sterker nog, mijn fietsmaatje weegt rond de 100 kilo en heeft vorig jaar P-R gereden met een R1 als voorwiel en een handgespaakt achterwiel. Ook die R1 had er geen enkel probleem mee om de kasseien te verteren.
Als je twee maanden oude R1-velg scheurt tijdens een ritje over de (inderdaad zeer slecht liggende) kasseistroken in de Hel, dan is dat gewoon een garantiegevalletje. Dit zou slechts anders (kunnen) zijn als de scheur is ontstaan doordat je niet over de kasseien reed, maar op één van die stroken in een put bent gereden. Maar ook daar moet een velg in beginsel tegen kunnen...
Succes!
Geplaatst: 07 apr 2011 13:43
door amclassic-fan
Je kan een velg gewoon kapot rijden zonder lek te rijden. Ik ben in koers wel eens met m'n achterwiel in een diep gat in het asfalt terecht gekomen, omdat ik het te laat zag en te laat sprong. Open Pro velg volledig doorgescheurd bij een spaaknippel (ook het remvlak), maar de band was niet lek. Toch niet bepaald garantie volgens mij.
Geplaatst: 07 apr 2011 13:49
door bottecchia
wasbeer2006 schreef:Nou ik niet. waarom je materiaal slopen als je het zelf moet betalen.
Ik zie verder ook totaal geen lol in casseien met de racefiets.
Wellicht wel goe dom te testen of er ergens een scheurtje in een onderdeel zit. je weet iig zeker dat je het aan bonken rijd
Dat is voor mij gewoon materiaal gebruiken en niet slopen. Slopen is met een hamer op je velg inslaan. Een fiets is een gebruiksvoorwerp. En kasseien geven misschien wat meer kans op schade maar zo kan ik nog wel wat andere gevaren bedenken zoals het voorbeeld dat Amclassic-fan aanhaalt.
Maar goed, het is uiteraard een persoonlijke afweging welk materiaal je in welke situatie wilt gebruiken.
Geplaatst: 07 apr 2011 13:55
door materialist
Hoe heet die caberettier Hugo...
Quote
Het is als vreemd gaan je moet het altijd ontkennen zelf al wordt je er bovenop betrapt
Geplaatst: 07 apr 2011 14:41
door soloist
Materialist schreef:Hoe heet die caberettier Hugo...
Chavez? Oh nee, dat is die andere grappenmaker...
Geplaatst: 07 apr 2011 14:42
door daniel1975
Boss? Ohnee, die stikt altijd mijn pak persoonlijk in elkaar