Geplaatst: 06 nov 2009 22:58
@reinr:
Tuurlijk schijven remmen (voor) echt wel iest harder, maar ik wil voor de gein wel eens naast je gaan rijden met HS33 dan remmen we allebei voluit het zal je zo tegenvallen hoeveel je eerder stil staat met schijven. Als dat al zo is.
Schijven zijn beter dosseerbaar en ik geef er absoluut de voorkeur aan, maar feit is dat als je alleen in nederland rijd en ook veel 's winters HS33 gewoon minder onderhoud nodig hebben. De formula's die op de cube zitten vreten letterlijk remblokken, de reden dat ik de mijne bij aanschaf meteen heb vervangen door hope, maar die luxe kunnen we ons niet allemaal veroorloven.
Het gaat erom dat de topic starter in een prijsklasse rond de 1500 euro schopt, dan zeg ik bij twijfel HS33, je valt je er iig geen buil aan en dat is bij schijven nog wel eens het geval.
HS33 faden nooit hoe lomp je ook remt, ook al houd je ze een hele afdaling van 10km ingeknepen, dat kan je van schijven niet zeggen.
Ik denk dat veel mensen met weinig sleutel ervaringen en voornamelijk NL terrein net zo goed of beter voor HS33 kunnen kiezen.
Tuurlijk schijven remmen (voor) echt wel iest harder, maar ik wil voor de gein wel eens naast je gaan rijden met HS33 dan remmen we allebei voluit het zal je zo tegenvallen hoeveel je eerder stil staat met schijven. Als dat al zo is.
Schijven zijn beter dosseerbaar en ik geef er absoluut de voorkeur aan, maar feit is dat als je alleen in nederland rijd en ook veel 's winters HS33 gewoon minder onderhoud nodig hebben. De formula's die op de cube zitten vreten letterlijk remblokken, de reden dat ik de mijne bij aanschaf meteen heb vervangen door hope, maar die luxe kunnen we ons niet allemaal veroorloven.
Het gaat erom dat de topic starter in een prijsklasse rond de 1500 euro schopt, dan zeg ik bij twijfel HS33, je valt je er iig geen buil aan en dat is bij schijven nog wel eens het geval.
HS33 faden nooit hoe lomp je ook remt, ook al houd je ze een hele afdaling van 10km ingeknepen, dat kan je van schijven niet zeggen.
Ik denk dat veel mensen met weinig sleutel ervaringen en voornamelijk NL terrein net zo goed of beter voor HS33 kunnen kiezen.