Dat heet marketing en kuddegedrag peerke
.
Ik heb zelf ook een stapeltje van dat Schwalbe spul liggen, en rijd er natuurlijk ook mee.
Over het assortiment van Schwalbe:
- RaRa 2.25: Een van mijn favoriete bandjes! Rolt lekker licht, en heeft een prettige manier van grip. Niet van dat gehap in de bocht, maar gewoon degelijke grip. In echte natte condities niet de ideale band, maar IMHO behoorlijk allround.
- RoRo 2.25: Valt erg smal, rijdt ruk in zand, en heeft wat neiging tot happen in de bocht. Daar staat dan wel weer monstergrip tegenover, met name op wat zachtere ondergond. Op harde ondergrond vind ik 'm wat te veel over de noppen rollen. Op rotsbodem vind ik 'm dan wél weer lekker sturen en rollen. Ik opteer volgend jaar voor de 2.40, die heeft wat meer volume wat ik prettiger vind.
- RoRo 2.10: Valt ook weer erg smal. Leuk bandje voor iemand die het graag licht heeft, maar ik vind 'm gewoon erg smal. Verder ook het rollen in de bochten, en het happen. Accelereert wel idioot goed, en biedt voldoende grip. Ook een leuk bandje voor in de modder!
- FF: Lekkere band! Geeft een boswielrengevoel omdat hij zéér licht rolt, en heel mooi meevormt met de bodem. Op zandgrond ideaal, maar totaal niet allround. Als er ergens een natte plek in de bodem zit is je grip meteen foetsie. Icm. met RaRa voor tot ver in het najaar te gebruiken op zandbodem.
- NN: Geen ervaring mee
Eersdaags ga ik ook nog een keertje de Conti RK 2.2's van mijn zusjes fiets trekken en zelf uitproberen.
Ohhja, als je voor Schwalbe zou gaan (er zijn nl. nog meer merken, zoals o.a. Conti en Vredestein) dan zou ik als ik jou was gaan voor een zo breed mogelijke Racing Ralph achter, en een 2.4 Rocket Ron voor.