Pagina 2 van 2
Geplaatst: 18 apr 2010 23:36
door hagi
een noah is geen orion dus zito dit is appels met peren vergelijken
Geplaatst: 19 apr 2010 10:08
door peter1981
hagi schreef:een noah is geen orion dus zito dit is appels met peren vergelijken
Helemaal mee eens.
Een Noah is erg licht najah dat krijg je alleen maar door weinig materiaal te gebruiken dus breken dat soort frames gewoon sneller.
Kijk maar naar Cervelo of andere merken hoe lichter het frame hoe eerder frame breuk
Geplaatst: 19 apr 2010 10:12
door noah
zito schreef:Ridley breekt wel snel. Ook de Noah breekt. Ken minsten 5 renners die een nieuwe frame hebben gekregen van ridley op 3 maanden tijd.
Breken die dan telkens op dezelfde plaatsen en dan gewoon onder het fietsen ? Kan mij moeilijk voorstellen dat de Noah zomaar breekt bij normaal gebruik .
Geplaatst: 19 apr 2010 10:41
door amclassic-fan
Dan doen ze dus toch wel. Vorig jaar was er een serie waar de rechterachtervork gewoon brak bij grote renners. Daarnaast zijn er bij Ridley ook regelmatig problemen dat bijv de bracket bus los komt omdat er gewoon veel te weinig lijm is gebruikt in de fabriek.
Geplaatst: 19 apr 2010 21:37
door hagi
ja mijn fm ontkent ook niet dat er problemen zijn geweest met de noah maar hij heeft nog geen orion terug gekregen .
Geplaatst: 19 apr 2010 22:09
door piraat
Peter1981 schreef:hagi schreef:een noah is geen orion dus zito dit is appels met peren vergelijken
Helemaal mee eens.
Een Noah is erg licht najah dat krijg je alleen maar door weinig materiaal te gebruiken dus breken dat soort frames gewoon sneller.
Kijk maar naar Cervelo of andere merken hoe lichter het frame hoe eerder frame breuk
Een zeg maar 'een hele bijzondere opmerking'
Geplaatst: 22 apr 2010 01:15
door gotcha
De orion staat nu ook in zomeractie heb ik bij mijn fm gezien.
Mooie carbon fiets met ultegra 6700,fulcrum en 4za afwerking voor
dikke 1600euro.
Over de noah,zelf heb ik nog geen negatieve dingen meegemaakt
met die van mij.
Enkel dat het een zeeer stijf frame is maar dat mag al als er een rijder
van 90-95kg opzit
'K denk dat er van veel merken zo wel eens verhalen zijn (ik ken iemand die
op 2 maand 3 madone's kapot had).
Bij een frame dat veel verkocht wordt hoor je al snel eens iets negatief hé.
Geplaatst: 22 apr 2010 02:29
door noah
Ik kan mij niet voorstellen, dat een Ridley zomaar breekt. Ik heb zelf 2 jaar op een Orion gefiets met mijn 112 Kg lichaamsgewicht. Ik ben niet de rapste , maar kracht kan ik heus wel nog zetten. Nu fiets ik op een Noah en ook bij dit frame kan ik mij niet voorstellen, dat deze breekt bij normaal gebruik.
Bij de Elite wordt al jaren lang op Noah's gereden en bij mijn weten hebben deze profploegen nooit framebreuken gehad, tenzij eventueel buiten valpartijen en obstakels in en op wegen nagelaten dan.
Als ik dit topic nogmaals door neem, dan lijkt het er wel op of er een paar fanatieke anti-Ridley freaks hun zegje doen, die zelf nog nooit een Ridley gehad hebben en alleen maar op verhalen en/of geruchten van anderen uitgaan. Mijn FM heeft alleen maar positieve ervaringen over Ridley en hij heeft veel klanten met Ridley's en zijn allen zeer tevreden over dit merk. Over het algemeen worden geen onveilige frame's gemaakt. Dat kan zich geen enkele fietsenframefabrikant zich veroorloven. Meen je hoeveel rechtzaken deze dan aan zijn broek krijgt en in no-time kun je het dan ook wel vergeten met je handel.
Nee hoor, Ridley maakt goede frame's, net als alle andere merken.
Geplaatst: 22 apr 2010 21:40
door zito
Ik ben geen anti-Ridley freak die zijn zegje doet. Ik heb zelf 2 jaar op een Ridley Excalibur gereden en deze is na 2 jaar echt een vod geworden. In mijn ploeg zijn er een aantal renners die in het begin van het seizoen bij normaal gebruik allemaal hun Noah hebben gebroken.
Bij Elite wordt er idd al jaren op Noah's gereden maar deze hebben er zoveel in hun vrachtwagen hangen. Eentje die scheurt is voor hen geen probleem.
Mijn conclusie is gewoon dat het carbon van Ridley niet het beste is dat ja kan krijgen voor die prijs.