Iedereen die ik ken met EA90 Aero's heeft er minimaal 1 spaak uitgereden... Rezne bijvoorbeeld heeft afgelopen jaar uit iedere aluminium Easton wielset spaken uitgereden. Een wielset die door de fabrikant geleverd wordt horen gewoon goed gespaakt te zijn.
Hoeveel FM's controleren alle wielen met een spaakspanningsmeter? Overigens zou dat het probleem denk ik ook niet verhelpen, want bij sommige brak er spontaan een spaak in het voorwiel. Punt is gewoon dat de spaakspanning waarschijnlijk gewoon te hoog is voor de spaken.
EA90 SLX 4sl / WH-7850 C24 CL
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
na wat verder zoekwerk op forums toch de shimano DA C24 besteld.
op het ww forum kwam ik van de Eastons ook negatieve ervaringen tegen met spaakbreuk en bovendien blijkt dat de EA90 SLX geen 1397 maar net boven de 1500 g te wegen.
Later zal ik mijn ervaringen met deze set posten (vooral in vergelijking met de Mavic Ksyrium ES).
op het ww forum kwam ik van de Eastons ook negatieve ervaringen tegen met spaakbreuk en bovendien blijkt dat de EA90 SLX geen 1397 maar net boven de 1500 g te wegen.
Later zal ik mijn ervaringen met deze set posten (vooral in vergelijking met de Mavic Ksyrium ES).
-
- Forum-lid
- Berichten: 1665
- Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34
Ik ben niet echt een referentie met mijn -70kg maar het is wel een feit dat sedert ik 100% op Campawielen ben overgeschakeld ben niet meer weet wat een wiel richten is.
Ik dokker in het donker tijdens woon/werk nochtans geregeld eens door een put of over een tak.
Ik dokker in het donker tijdens woon/werk nochtans geregeld eens door een put of over een tak.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
Ik heb in 6000 km geen spaakbreuk gehad met de Easton EA90 SLX.
Overigens weegt mijn setje 1504 gram. De 2009 versie heeft nieuwe naven en lichtere velgen, wat 70-100 gram zou moeten schelen. In een test in Roadbike wogen ze iets van 1402 gram, dus maar net boven de 1398 gram die Easton claimt.
Overigens weegt mijn setje 1504 gram. De 2009 versie heeft nieuwe naven en lichtere velgen, wat 70-100 gram zou moeten schelen. In een test in Roadbike wogen ze iets van 1402 gram, dus maar net boven de 1398 gram die Easton claimt.