Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Flandrien 2009

padelzijn
Forum-lid

padelzijn 19 okt 2009 22:44

vennum schreef:Als belg ben blij te lezen dat julli ( Nederlanders) jaloers zijn van onze fiets cultuur,

Nou ik ben wel op meer Vlaamse zaken jaloers hoor... gastronomie, bier, innerlijke beschaving en gastvrijheid bij de Vlaming en natuurlijk het belastingklimaat want die fietspaden hadden gezien de belastingdruk hier met goud en diamanten aangelegd kunnen/moeten zijn.
Ik fiets dus ik besta.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 20 okt 2009 10:25

Ik ben evenveel fan van Gilbert als van Boonen maar voor wie nog twijfelt of gilbert of boonen de "flandrien" verdient: als je voor de behaalde resultaten in de 10 top-klassiekers de 1° 10 p en de 10° 1punt geeft kom je op een totaal van:42 p voor gilbert, boonen 19 p ( haussler heeft 22 p en pozzato( 2° in stand) bvb 27p, Devolder 10p.
Dus Gilbert meer dan terecht winnaar! ( en daar is de uitslag van het WK nog niet inbegrepen!).
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

vennum
Forum-lid

vennum 20 okt 2009 15:33

maar in da WK bracht boonen gilbert terug naar de kopgroep in de voorlaatste ronde na een hele dag voor gilbert gewerkt te hebben :)

Heb ook niet gezegd dat Gilbert dit niet verdiend, vind alleen dat kwa kwaliteit Boonen nog altijd bezter is. Maar da's mischien een persoonlijke menig.

canyon81
Forum-lid

Gebruikersavatar canyon81 20 okt 2009 21:56

Boonen is in mijn ogen een ander soort renner dan Gilbert, blijft dus lastig om die twee te vergelijken.
btw, Tom Boonen komt aankomende maandag in Holland Sport (alstie zich maar niet weer afmeldt).
Eenvoud kenmerkt het ware.

cyberfiets
Forum-lid

cyberfiets 21 okt 2009 00:27

vennum schreef:Als belg ben blij te lezen dat julli ( Nederlanders) jaloers zijn van onze fiets cultuur, het is ook correct dat het wielrennen hier leeft, alleen zijn we jaloers op jullie fietspaden :)
Over de verkiezing. Ik ben boonen fan maar kan wel leven met de uitslag. Al vind ik dat je eerlijk moet zijn dat gilbert nog steeds niet hetzelfde caliber is dan Boonen. Hij heeft veel ereplaatsen in de echte klasiekers maar koersen van dat niveau zijn voorlopig nog geen spek voor zijn bek.het was het hele jaar niets op die rit in de giro na. Alleen de laatse 10 dagen lukt het. Hij piekt naar de periode waar de rest ofbouwt of het seizoen reeds heeft afgesloten. En wat vers in het geheugen ligt speelt altijd mee. Boonen heeft een veel regelmatiger seizoen gereden. Maar kan er wel mee leven. Liever gilbert dan devolder. Want zijn enige wapenfeit van het jaar heeft hij enkel gewonnen omdat pozzato op het wiel van boonen bleef kleven.

jaloers op de fietspaden ? bij ons in belgie moet je niet proberen om je auto of fietspad te parkeren maar in nederland mag dat blijkbaar wel, tenminste als fietspad op rijbaan ligt ipv van gescheiden fietspad
jantje

vennum
Forum-lid

vennum 22 okt 2009 14:46

mischien wel waar maar bij 'ons' in belgië kun je op 80% van de fietspaden gewoon niet fiets door slecht onderhouden, slecht aangelegd en levensgevaarlijk. Dan liever eens een auto op het fietspad. Als belg kun je amper problemen mee hebben want je moet hier wel op de rijweg rijden wil je heelhuids thuis komen.

cyberfiets
Forum-lid

cyberfiets 23 okt 2009 18:08

simic schreef:
vennum schreef:Als belg ben blij te lezen dat julli ( Nederlanders) zijn van onze fiets cultuur, het is ook correct dat het wielrennen hier leeft, alleen zijn we jaloers op jullie fietspaden :)
Over de verkiezing. Ik ben boonen fan maar kan wel leven met de uitslag. Al vind ik dat je eerlijk moet zijn dat gilbert nog steeds niet hetzelfde caliber is dan Boonen. Hij heeft veel ereplaatsen in de echte klasiekers maar koersen van dat niveau zijn voorlopig nog geen spek voor zijn bek.het was het hele jaar niets op die rit in de giro na. Alleen de laatse 10 dagen lukt het. Hij piekt naar de periode waar de rest ofbouwt of het seizoen reeds heeft afgesloten. En wat vers in het geheugen ligt speelt altijd mee. Boonen heeft een veel regelmatiger seizoen gereden. Maar kan er wel mee leven. Liever gilbert dan devolder. Want zijn enige wapenfeit van het jaar heeft hij enkel gewonnen omdat pozzato op het wiel van boonen bleef kleven.

Nu doe je Gilbert toch echt wat te kort hoor. Een ronde van Lombardije is een zware koers net als Amstel Gold, misschien wel zwaarder. En hij is niet de enige die in goede vorm zit op dit moment, Evans, Gesink om maar wat namen te noemen.

ronde van lombardije samen met luik bastenaken-luik de 2 zwaarsten
jantje

jonasc
Forum-lid

jonasc 24 okt 2009 16:21

Ik ben van mening dat de sterkte van het deelnemersveld de zwaarte van de koers bepaald. Ik denk dat iedereen kan beamen dat men in Bolivia zware parcoursen kan vinden maar dat deze koersen toch minder zwaar zijn vanwege het zwakkere deelnemersveld. Zo vind ik Parijs-Roubaix of Ronde van Vlaanderen zwaarder dan Ronde van Lombardije omdat renners echt pieken naar P-R en RVVL terwijl de Ronde van Lombardije enkel renners telt die uitbollen van de Vuelta en het WK.
Prorace racing team

vennum
Forum-lid

vennum 25 okt 2009 11:36

toch iemand die het snapt

Plaats reactie