Tour de France in Rotterdam, 3 juli 2010
-
- Forum-lid
Sinds vandaag bekend voor wat betreft het etappeschema van de Tour in 2010:
De eerste etappe, Rotterdam-Brussel, voert het peloton onder meer door Antwerpen en Meise, de woonplaats van de vijfvoudige Tour-winnaar Eddy Merckx. De tweede etappe gaat over een deel van het parkoers van de voorjaarsklassieker Luik-Bastenaken-Luik. In de derde rit moeten de renners enkele gevreesde kasseistroken uit Parijs-Roubaix bedwingen.
"In de laatste dertig kilometer van die etappe hebben we elf kilometer aan kasseien ingepast", legde Prudhomme uit. "Daar zal de nodige schade ontstaan."
Bergop
In juli worden eerst de Alpen aangedaan, zonder de 'Nederlandse' berg L'Alpe d'Huez. Etappe negen is, met onder meer de Colombière en de Madeleine, de zwaarste Alpenrit. De Pyreneeën, waarin de renners vier etappes vertoeven, lijken op voorhand zwaarder. Zo wordt de 2.115 meter hoge Tourmalet zowel in rit 16 als rit 17 beklommen.
De koers kent volgend jaar drie etappes met de finish bergop (Tourmalet, Aix 3 Domaines en Station des Rousses).
Dat kan dus leuk worden voor wat betreft etappe 3 !!!
De eerste etappe, Rotterdam-Brussel, voert het peloton onder meer door Antwerpen en Meise, de woonplaats van de vijfvoudige Tour-winnaar Eddy Merckx. De tweede etappe gaat over een deel van het parkoers van de voorjaarsklassieker Luik-Bastenaken-Luik. In de derde rit moeten de renners enkele gevreesde kasseistroken uit Parijs-Roubaix bedwingen.
"In de laatste dertig kilometer van die etappe hebben we elf kilometer aan kasseien ingepast", legde Prudhomme uit. "Daar zal de nodige schade ontstaan."
Bergop
In juli worden eerst de Alpen aangedaan, zonder de 'Nederlandse' berg L'Alpe d'Huez. Etappe negen is, met onder meer de Colombière en de Madeleine, de zwaarste Alpenrit. De Pyreneeën, waarin de renners vier etappes vertoeven, lijken op voorhand zwaarder. Zo wordt de 2.115 meter hoge Tourmalet zowel in rit 16 als rit 17 beklommen.
De koers kent volgend jaar drie etappes met de finish bergop (Tourmalet, Aix 3 Domaines en Station des Rousses).
Dat kan dus leuk worden voor wat betreft etappe 3 !!!
[quote="Walter G"]Sinds vandaag bekend voor wat betreft het etappeschema van de Tour in 2010:
Bergop
Dat kan dus leuk worden voor wat betreft etappe 3 !!![/quote]
Dat past beter in dit topic:
fiets forum topic tour 2010
Bergop
Dat kan dus leuk worden voor wat betreft etappe 3 !!![/quote]
Dat past beter in dit topic:
-
- Forum-lid
[quote="ever"]Dat past beter in dit topic:
[/quote]
Heb ik ook gezien.
Misschien is het een idee om in dit topic nog wat ideeën te lanceren of alternatieven voor een toertocht rond de proloog.
Bijvoorbeeld in de omgeving van de derde etappe een forumrit houden???
[/quote]
Heb ik ook gezien.
Misschien is het een idee om in dit topic nog wat ideeën te lanceren of alternatieven voor een toertocht rond de proloog.
Bijvoorbeeld in de omgeving van de derde etappe een forumrit houden???
[quote="Geer"]mmm..ik had gehoopt dat er een leuk fiets evenement rondom de tour georganiseerd zou worden, zoals in Drenthe. Ik vind het nu al niet leuk meer.
(ben wel lid van de ntfu) [/quote]
Och kom nou, zo erg is het toch niet?! Er worden verschillende ritten georganiseerd, als je zo'n bezwaar hebt tegen de eis van NTFU-lidmaatschap doe je toch aan één van de andere varianten van de tocht mee? Nagenoeg even lang, met meer mogelijkheden je eigen tempo te rijden...
Ik ga in ieder geval meedoen, en afhankelijk van de vraag
- of ik tegen die tijd zelf bij NTFU aangesloten ben (ben ik nog niet)
- of fietsmaten die al dan niet meegaan zijn aangesloten en met de pelotonsrit meewillen
maak ik de definitieve keus. Hoe die ook uitvalt, na de ervaring bij de Vuelta in Drenthe denk ik dat het bij de Tour-toer in ieder geval een mooie rit zal worden.
(ben wel lid van de ntfu) [/quote]
Och kom nou, zo erg is het toch niet?! Er worden verschillende ritten georganiseerd, als je zo'n bezwaar hebt tegen de eis van NTFU-lidmaatschap doe je toch aan één van de andere varianten van de tocht mee? Nagenoeg even lang, met meer mogelijkheden je eigen tempo te rijden...
Ik ga in ieder geval meedoen, en afhankelijk van de vraag
- of ik tegen die tijd zelf bij NTFU aangesloten ben (ben ik nog niet)
- of fietsmaten die al dan niet meegaan zijn aangesloten en met de pelotonsrit meewillen
maak ik de definitieve keus. Hoe die ook uitvalt, na de ervaring bij de Vuelta in Drenthe denk ik dat het bij de Tour-toer in ieder geval een mooie rit zal worden.
Heb nog geen argument gehoord waarom je in de 'en groupe' variant nou zo nodig NTFU lid moet zijn.
Wat is daar het voordeel van ?
Wat is daar het voordeel van ?
-
- Forum-lid
[quote="giosbeast"]Heb nog geen argument gehoord waarom je in de 'en groupe' variant nou zo nodig NTFU lid moet zijn.
Wat is daar het voordeel van ?[/quote]
Ik denk dat de verenigingen dit als een "veilige" tocht willen neerzetten en ten tweede de deelnemers het gevoel geven dat je zelf een Touretappe rijdt.
Een lidmaatschap hiervoor verplicht stellen lijkt me voor de organisatie juridisch niet mogelijk.
Wat is daar het voordeel van ?[/quote]
Ik denk dat de verenigingen dit als een "veilige" tocht willen neerzetten en ten tweede de deelnemers het gevoel geven dat je zelf een Touretappe rijdt.
Een lidmaatschap hiervoor verplicht stellen lijkt me voor de organisatie juridisch niet mogelijk.
[quote="Edwin01"]Ik heb maar eens even een mailtje aan de organisatie gestuurd of ik met mijn KNWU licentie ook mag meedoen. Als ik antwoord heb, laat ik het weten.[/quote]
Nog steeds geen antwoord. Geen punten voor de organisatie tot zover........
Nog steeds geen antwoord. Geen punten voor de organisatie tot zover........
-
- Forum-lid
De pelotonstocht blijkt inmiddels wat duidelijker:
Onder begeleiding van politie en motorrijders voert deze tocht vrij van ander verkeer over de wegen, waarover de volgende dag ook de profs zullen rijden.
Het aantal deelnemers aan deze tocht is 'beperkt' tot 1000 en je moet lid zijn van de NTFU.
-
- Forum-lid
[quote="Octo21"]de rit van de Giro lijkt me leuker, dat is gewoon een toertocht die je op je eigen houtje kan doen. Af en toe een bakkie erbij!! [/quote]
Maar dat kan in Rotterdam ook, er zijn namelijk ook vrije toertochten van 80 en 125 kilometer.
Kun je zelfs een appltaart erbij doen!
Maar dat kan in Rotterdam ook, er zijn namelijk ook vrije toertochten van 80 en 125 kilometer.
Kun je zelfs een appltaart erbij doen!