Over de wielersport en zijn beoefenaars.

parijs tours, kan het zonder smeets?

moustache
Forum-lid

moustache 11 okt 2009 20:37

GastheerG schreef:
Daniel1975 schreef:doe het maar eens, een koers lang lullen

ik denk dat ik een eind kom:D

Ja, maar ik ben bang dat jij dan tijdens de hele koers Parijs-Tours het over L'Eroica hebt! ;)

erikvdmaat
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar erikvdmaat 11 okt 2009 20:46

Moustache schreef:
GastheerG schreef:
Daniel1975 schreef:doe het maar eens, een koers lang lullen

ik denk dat ik een eind kom:D

Ja, maar ik ben bang dat jij dan tijdens de hele koers Parijs-Tours het over L'Eroica hebt! ;)

Dat is dan in ieder geval een stuk interessanter dan smeets. Ik ben nu al vergeten wat hij allemaal gezegd heeft..
Ook ik fiets: http://www.erikvandermaat.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

pipootje
Forum-lid

pipootje 11 okt 2009 20:48

ikweetutnietmeer schreef:ik zit lekker parijs tours te kijken en zit me heerlijk te ergeren aan die m.smeets (alweer).

1. het valt me op dat die vent altijd oerhollands zit te zeiken, nooit motiverend, altijd donderprekend en afgevend op anderen, alles in twijfel trekkend.

2. aan de andere kant meent ie het wielrennen altijd te moeten romantiseren en maakt ie de wereld verwijten dat we niet voldoende respect voor wielrenners hebben.

3. terwijl ie wel altijd op de eerste rang zit om te veroordelen wanneer er weer eentje gepakt is.
naar mijn is smeets een moraalridder die verkeerd om op zijn paard zit.

4. respect voor wat de man in de loop der jaren voor elkaar heeft gebokst maar ik begin een hekel aan de 'm.smeets show' te krijgen.
de man die zichzelf altijd zonder pardon op eenzelfde voetstuk plaatst als zijn geliefde renners moet maar eens over zijn pensioen gaan nadenken...

ad. 1. Dat slaat ook op alle forumdeelnemers, waaronder ondergetekende

ad. 2. Hier vergis je je, je bedoelt hier de krotenkoker Ducrot

ad. 3. Zie punt 1 en als voorbeeld b.v. de topic over T. Dekker

ad 4. De show van ieder ander TV-figuur wordt op den duur net zo vervelend en waarschijnlijk zelfs erg veel vervelender. Tel dus uw zegeningen. Iedereen die continu op straat herkend wordt krijgt op den duur een klap van de molen en gaat denken dat hij Jezus c.q. Mohammed is.
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"

gijs01
Forum-lid

gijs01 11 okt 2009 20:57

LS,

Ik kan Mart Smeets juist heel erg waarderen. De koers was ook wel zo saai..... Alleen de laatste 6 km waren interessant. Smeets refereerde aan het artikel van Peter Ouwerkerk in de De Muur (weg met het middenvak) en dat raad ik iedereen aan om eens te lezen. Hij vraagt aandacht voor een probleem: de koers is saai en voorspelbaar. Daar moet wat aan gebeuren. De oortjesdiscussie is niet ver weg en een ontevreden TV-firma doet vaak wel wonderen in de besluitvorming in de sport die normaal de snelheid van dikke stront in een vergiet.

Probeer het eens op die manier te bekijken.
Camerig is prachtig!

kool486
Forum-lid

kool486 11 okt 2009 20:58

ikweetutnogwel, die Smeets heeft zijn eigenaardigheden, maar wie niet?
van mij mag hij blijven. van die giegelende dames die we straks bij hij schaatsen hebben zakt mijn inlegkruisje erg vanaf!
Funny the way it is

danny1407
Forum-lid

danny1407 11 okt 2009 21:03

Ik luister wel graag naar meneer Smeets.

Op mij komt ie over als iemand die altijd overal wel over mee kan praten.
Niet dat ie overal evenveel verstand van heeft, dat zal ie zelf ook niet pretenderen.
Maar hij weet over alles wel wat.

Logisch dat het moeilijk is om commentaar te geven 2 uur lang non-stop en dat het niet elke minuut "to the point" is.

Heb je wel eens een willekeurig commentaar bij een voetbalwedstrijd gehoord?
Zelfs bij een samenvatting is dat bijna lachwekkend belachelijk.
Luister eens naar Olaf Mol bij een F1 wedstrijd, dat zit ook vol dingen waarvan je denkt: zo hallo, ben je blind kind?
De mannen moeten vaak gissen naar wat er in de hoofdjes van de renners/coureurs omgaat.
Lastige klus lijkt mij.
Doe je dat niet, krijg je belgen commentaar.
Die hebben het vandaag bij Parijs-Tours waarschijnlijk een uur over laatste kilometer voor de sprint van de 4e etappe van de Tour de France 1979 gehad.

Iets heel anders, maar meneer Smeets zou zich bij mij onsterfelijk kunnen maken als hij naast zijn programma's zich gaat mengen in het organiseren van een evenement voor een goed doel.
De man kent volgens mij meer sportmensen persoonlijk, dan wij voor mogelijk kunnen houden. (waar ook weer een deel van zijn "betweterigheid" vandaan zal komen)
Daar moet ie wat goeds mee kunnen doen als de tijd het toelaat.
FacebookS3RSSite

eelcoz

eelcoz 11 okt 2009 22:36

Ik heb naar de Belg gekeken en die opmerking van Parijs-Roubaix, Parijs-Tours en Pari(j)s Hilton was inderdaad om je te bescheuren. Zo droog.

De finale was best leuk om te zien, wat mij betreft. Mooi werk van Boonen en Gilbert op die korte klimmetjes, en de Nederlanders hebben zich weer goed laten zien. Ik had eigenlijk verwacht dat Boonen zou winnen, maar niet dus.

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 12 okt 2009 01:43

Ik blijf NOS kijken vanwege Ducrot en neem Smeets op de koop toe. Smeets heeft wel iets over zich gekregen van een vakman die er geen zin meer in heeft. Jammer, hij doet ook zichzelf tekort!

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 12 okt 2009 11:10

Enige opmerking van mijn kant naar Smeets: De opmerking over 'Waals' wielrennen zit wat mij betreft net over het randje. De typische Waalse renner zou een laf koersende, luie renner zijn (Gilbert is dat dus niet). Dat is smijten met oude (?) vooroordelen. Het is al erg genoeg dat sommige Vlamingen dat vinden, maar als 'opinionleader' (zo heet dat) moet je je bek houden...

erikvdmaat
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar erikvdmaat 12 okt 2009 23:15

ponsteen schreef: (Gilbert is dat dus niet).

Smeets had dan ook wel het argument dat Gilbert eigenlijk liever Vlaming wilt zijn.

Nou vind ik Smeets ook niet een van de beste, maar ik weet nog wel een paar slechtere verslaggevers. En ach, die man doet ook zijn best.
Ook ik fiets: http://www.erikvandermaat.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 12 okt 2009 23:49

Erik vd Maat schreef:En ach, die man doet ook zijn best.

Dat is nu juist wat hij niet doet! Veel te veel op de automatische piloot met het idee dat wij dom zijn en hij het al 1000 keer heeft meegemaakt.

nespresso
Forum-lid

Gebruikersavatar nespresso 13 okt 2009 00:03

Nee Ducrot is fijn om naar te luisteren: die valt na 2 decennia profwielrennen nog steeds van verbazing van zijn stoel alstie een renner ziet demarreren: "kijk nou, wat doet-ie nou???". Toen ik hem voor de zoveelste keer "Dat is het nieuwe wielrennen" hoorde zeggen heb ik maar meteen naar Sporza doorgezapt. Nog even en ik ga het wat saaiige Eurosport commentaar van Nelissen&Blijlevens nog prettig vinden...

Om Smeets kan ik me, naast aan irriteren, ook nog af en toe nog lachen, maar ruil die sidekick alsjeblieft in.

Plaats reactie