Pagina 2 van 4
Geplaatst: 30 sep 2009 18:57
door DeletedUser02
Ik denk als ik erop hobbel met mijn 88 kg dat ik sneller naar de grond ga als dat ik mijn been optilde.
Gewicht is overrated!
Wel een geweldige stuurpen overigens :p.
Geplaatst: 30 sep 2009 19:06
door oldboy
Iemand eigenlijk ervaring met AX-Lightness spullen?
Heb zelf een verschrikkelijk mooi frame en vind o.a. de stuurpen en remmen van het merk AX-Lightness een aardige toevoeging aan mijn frame/fiets maar, ben zo bang dat ik het spul kapot trek!
Geplaatst: 30 sep 2009 19:14
door canyon81
Canyon heeft ook een studiemodel gemaakt dat zoiets weegt, ik vraag me alleen af hoe kwetsbaar dit soort fietsen is.
http://www.canyon.com/_nl/technologie/project37.html
Geplaatst: 30 sep 2009 20:38
door floris0024
zal die echt 3.7 ?
Geplaatst: 30 sep 2009 20:48
door jaapie91
Ja dat is niet zo gek voor een single speed. Is een heel stuk makkelijker dan met de nieuwe elektrische dura ace
Geplaatst: 30 sep 2009 20:53
door composite
Gezien de reputatie van Ruegamer (de frame bouwer) en de poster (Madcow van Fauirwheelbikes zelf) zal de fiets echt wel 3.7 kg wegen....echte WeightWeenies he....
Geplaatst: 30 sep 2009 20:59
door tiest
Mooie kleurtjes. Echt tof. Lekker anders. Shimano decals mag ik ook wel. Die ax spullen zin wel leuk maar met die fiets kun je gewoon de berg niet af imho, die wielen kunnen niet stijf zijn.
Geplaatst: 30 sep 2009 21:02
door masterb
3,7kg lijkt me idd ook erg licht en misschien wel een beetje optimistisch. Maar al zou dat ding 4kg wegen, who cares.
Maak die fiets please wat leefbaarder want hij zit er fantastisch uit.
Ik weet niet hoe ze het doen maar ze maken een grijze fiets mooi...net een kustwerkje van Pegoretti...
Geplaatst: 01 okt 2009 01:11
door fredericdavid
Amclassic-fan schreef:
De velgen zijn al absurd licht, 160 gram per velg. De velgen gaan niet in productie, dat zegt voor mij al wel genoeg over hoe berijdbaar die dingen zijn.
De AX velgjes stonden toch op Eurobike, of is dit een NOG ander model?
Ik vind 'm wel leuk, maar zou 'm ook niet onder m'n kont schuiven.
Geplaatst: 01 okt 2009 01:34
door fw
Volgens mij klappen die velgen al dubbel zodra je erop gaat zitten. Zo kan ik ook wel een fiets van karton in elkaar zetten en zeggen dat ik de lichtste fiets heb gemaakt.
Criterium zou moeten zijn dat je er als volwassene nog normaal op zou kunnen rijden want anders is het een wassen neus "strijd"
Geplaatst: 01 okt 2009 02:41
door lvgh
FW schreef:Volgens mij klappen die velgen al dubbel zodra je erop gaat zitten. Zo kan ik ook wel een fiets van karton in elkaar zetten en zeggen dat ik de lichtste fiets heb gemaakt.
Criterium zou moeten zijn dat je er als volwassene nog normaal op zou kunnen rijden want anders is het een wassen neus "strijd"
Blijft het dan nog steeds.. want hoe zwaar is die volwassene? Een Italiaantje of een dikke Duitser? En hoelang moet-ie er op kunnen fietsen, op wat voor wegen en wat mag er in die tijd niet kapot gaan? Moet het ook daadwerkelijk in de praktijk worden getest? En zo ja, hoe vaak want je wilt natuurlijk wel een statistisch verantwoorde uitspraak kunnen doen..
Etc.. blijft dus altijd een gimmick.
Geplaatst: 01 okt 2009 10:01
door speric