Vraag hier naar het door jou gezochte onderdeel of fiets

Tacx Cranckmagneet T1603

baron062
Forum-lid

baron062 15 nov 2009 15:12

[quote="jeanke"][quote="LVGH"]Nee blijft vanzelf plakken. Ik rijd er al maanden mee rond en ben 'm nog niet verloren ;) Zal vroeg of laat wel gebeuren, maar hij is nu zo krachtig dat een beetje krachtsverlies geen ramp is.[/quote]

Dat ziet er inderdaad een heel knappe oplossing uit! :D

[/quote]

Werkt alleen niet met titanium assen!

:rolleye:

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 15 nov 2009 15:39

Op het wielertoeristenforum staat dat het wel werkt

'wezep schreef:
Misschien een stomme vraag: maar hoe monteer je deze magneetjes?
Aangezien ze magnetisch zijn, zouden ze kunnen blijven 'plakken' aan je pedaal, maar icm een titanium pedaal as gaat dit niet werken.
Hoe monteer je ze dan?

Zelfs met een titanium as werkt dit gewoon door de magnetische kracht, dus lijmen is helemaal niet nodig. Kijk maar op de eerste foto, ikzelf heb Look KEO carbon Titanium padelen en je krijgt de magneet zeker niet zomaar los. '

jeanke
Forum-lid

jeanke 15 nov 2009 19:15

Inderdaad, normaal trekt het niet aan op Ti assen, maar door de stalen draadbus in de krank blijft de magneet toch perfect op zijn plaats.
De foto is trouwens mijn eigen fiets en het is een KEO Carbon Titanium pedaal in een record carbon crank.

basko
Forum-lid

basko 16 nov 2009 20:26

Ik gebruik idd dezelfde magneetjes, zelfs 2 op elkaar. Werkt perfect en je hebt geen lijm/tie-wraps/kabeltjes nodig. Je kunt ze halen bij de bloemist (huh bloemist? Ja: worden gebruikt voor de corsages, die dan zonder sluitspeld op je jasje kunnen!)

Plaats reactie