Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Verlichting voor de winter

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 11 sep 2009 19:21

Jeroen, ik haalde die 530 al aan eerder. Dat is echt turen naar een licht plekje van 'n metertje breed. Dat heet als je op normale snelheid wilt rijden. Daarnaast heb je zeer summier wat strooilicht. Heb je 'n mooie straat met reflecterende strepen dan gaat het wel. Rijd je op een weg zonder strepen dan is het spoorzoeken. Je bent al snel verplicht er 2 te monteren. 1 'n stukje voor je en 1 die verderweg schijnt. Dan gaat het een beetje. Ander probleem van die 530 is dat hij vrij zwaar is met die 4 AA's en bij gaten in het wegdek zo z'n eigen ideeen heeft.

Zo wie zo voor alle lichten geldt: straat nat: verlichting wordt gehalveerd.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 11 sep 2009 20:14

HenkV schreef:Jeroen, ik haalde die 530 al aan eerder. Dat is echt turen naar een licht plekje van 'n metertje breed. Dat heet als je op normale snelheid wilt rijden. Daarnaast heb je zeer summier wat strooilicht. Heb je 'n mooie straat met reflecterende strepen dan gaat het wel. Rijd je op een weg zonder strepen dan is het spoorzoeken. Je bent al snel verplicht er 2 te monteren. 1 'n stukje voor je en 1 die verderweg schijnt. Dan gaat het een beetje. Ander probleem van die 530 is dat hij vrij zwaar is met die 4 AA's en bij gaten in het wegdek zo z'n eigen ideeen heeft.

Zo wie zo voor alle lichten geldt: straat nat: verlichting wordt gehalveerd.


Oeps, daar had ik overheen gelezen. Toch bedankt!;)
Dus toch beter het budget iets opschroeven?

lange63
Forum-lid
Berichten: 264
Lid geworden op: 03 jul 2005 23:52

lange63 11 sep 2009 20:44

Dank voor de reacties!

V.w.b. de prijs: liever een paar tientjes meer en iets goeds, dan uiteindelijk in de polder te belanden met licht dan niet voldoende is!

Zijn er mensen die ervaringen hebben met de genoemde Sigma (Powerled Black). Voldoet zoiets op een pikdonker polderweggetje??

Enne...goede tip om ff wat meer aandacht te besteden aan het achterlicht dan 'gewoon' in de stad.....!!
staal.....what else.....??

rubenio
Forum-lid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 17 apr 2006 16:28

rubenio 11 sep 2009 20:52

@.Jeroen.
Ik heb ook een tijdje met een Cateye lamp gereden die vrijwel hetzelfde is als die jij bedoelt.
Persoonlijk vond ik het wel een fijne lamp, wel een klein bundeltje licht maar er was goed bij te fietsen. Dit lampje schiet wel heel erg tekort als er een Audi q7 met superxenon je tegemoetkomt op een onverlichte weg(heel vervelend). Maar zoals boven al gezegd is , het ligt ook heel erg aan waar je fietst.
Ik kan in Amersfoort een hele route in het donker rijden door de hoeveelheid verlichting, terwijl als meer oostwaarts ik geen hand voor ogen zie.

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 11 sep 2009 22:48

en dan is er ook nog knog. ik heb de 305 maar zie die niet meer op de site, geeft en puist licht.
de 605 heeft 2 grote lampen, ben benieuwd....

http://www.knog.com.au/ProductDetails.a ... ductId=154

composite
Forum-lid
Berichten: 1184
Lid geworden op: 22 mei 2005 22:15

composite 11 sep 2009 23:00

Mannen, voor echte goede lampen zie:

www.lupine.de

Top lampen, met een handig vergelijk tussen hun verschillende lampen vwb licht opbrengst.
Kost wat, maar dan heb je ook wat, bijv een Tesla is een compacte, lichte lamp met meer dan genoeg licht om goed woon-werk verkeer mogelijk te maken.
Gang is alles!!

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 11 sep 2009 23:43

Ik heb http://peterwhitecycles.com/headlights.asp nog niet zien langs komen. Informatief. Batterijlampjes en dynamo.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

brian
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 12 sep 2008 23:39

brian 12 sep 2009 00:07

Heb de afgelopen winter met de lupine tesla gefietst. Heeft 3 standen. De zwakste stand (1) is prima voor in de stad wannneer er straatverlichting is. Bij volledig ontbreken van straatverlichting gebruik ik hem op stand 2 of vol vermogen (stand 3), wat een erg veilig gevoel geeft als je boven de 30km/u over de weg fietst. Ik heb met deze lamp een perfect zicht voor me. Je moet wel goed opletten dat je tegenliggers niet verblind (inclusief automobilisten).

Nadeel vind ik de hoge prijs en je ogen moeten wel weer even wennen als je de lamp uitzet, vanwege het wel erg witte led licht.
(2013) Engadin Radmarathon, Oetztaler Radmarathon, Charly Gaul
(Fiets) Cervelo R3

Gebruikersavatar
cliors
Forum-lid
Berichten: 659
Lid geworden op: 09 mar 2005 22:16

Gebruikersavatar cliors 12 sep 2009 12:06

lange63 schreef:Dank voor de reacties!

V.w.b. de prijs: liever een paar tientjes meer en iets goeds, dan uiteindelijk in de polder te belanden met licht dan niet voldoende is!

Zijn er mensen die ervaringen hebben met de genoemde Sigma (Powerled Black). Voldoet zoiets op een pikdonker polderweggetje??

Enne...goede tip om ff wat meer aandacht te besteden aan het achterlicht dan 'gewoon' in de stad.....!!


Zoals reeds gezegd, Ik heb de voorloper van de Sigma Power Led Black en deze voldoet voor het pikdonker, zeker als je hem op de hoogste stand zet. En de nieuwe is alleen maar beter.
En Voor het achterlicht, de Cuberider II van sigma zorgt er echt voor dat je goed zichtbaar bent van achteren (alleen vreet ie wel batterijen, dus wel oplaadbare gebruiken!)
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

pieterd
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 08 jul 2007 19:07

pieterd 12 sep 2009 14:02

lange63 schreef: Zijn er mensen die ervaringen hebben met de genoemde Sigma (Powerled Black). Voldoet zoiets op een pikdonker polderweggetje??
Ja, die voldoet goed. Het licht komt vrij ver, zodat je op rechte stukken een normaal tempo aan kunt houden. De bundel is wel wat smal, dus bij krappe bochten moet je voorzichtig zijn.

Als achterlicht gebruik ik, net zoals cliors, de Cuberider II en ook dat is een fijn lampje.

dicke
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 20 jul 2005 21:17

dicke 12 sep 2009 21:12

Ik gebruik de HOPE Vision One.
Dit is de meest eenvoudige uitvoering.
Voldoet goed om gezien te worden (stand 1) en op donkere fietspaden meer dan voldoende licht. (stand 2, 3 of 4)
Het is een compact en degelijk model en door de snelspanner gemakkelijk te
(dé-)monteren.
Vier oplaadbare penlite batterijen.(AA)
Aan de zadelpen zit een Smartje.
DickE

chelleke
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 mei 2004 14:17

chelleke 13 sep 2009 23:19

Ik heb zelf een Sigma Powerled, en deze voldoet reeds voor op heel donkere weggen (zonder verlichting), enkel nadeel vind ik de batterij (nogal groot)

Men collega, waar ik mee naar het werk rij, heeft een Sigma Powerled Black, en deze geeft enorm veel licht, zeker in de hoogste stand.
Hetvrschil met de gewone POWERLD is dat de battterij kleiner is en de lamp veel meer licht produceerd.

We staan in shiften en rijden dus 's morgens en 's avonds in het pikke donkere naar het werk.
Deze lampen zijn gewoon super

Enkel goed uitzoeken waar je de batterij gaat bevestigen.
Mijn NiPack steekt in men bidonhouder (in drinkenbus)
Die van men collega, andere batterij, hangt aan z'n stuurpen

Veel succes

Plaats reactie