Pagina 2 van 12
Geplaatst: 11 sep 2009 19:21
door henkv
Jeroen, ik haalde die 530 al aan eerder. Dat is echt turen naar een licht plekje van 'n metertje breed. Dat heet als je op normale snelheid wilt rijden. Daarnaast heb je zeer summier wat strooilicht. Heb je 'n mooie straat met reflecterende strepen dan gaat het wel. Rijd je op een weg zonder strepen dan is het spoorzoeken. Je bent al snel verplicht er 2 te monteren. 1 'n stukje voor je en 1 die verderweg schijnt. Dan gaat het een beetje. Ander probleem van die 530 is dat hij vrij zwaar is met die 4 AA's en bij gaten in het wegdek zo z'n eigen ideeen heeft.
Zo wie zo voor alle lichten geldt: straat nat: verlichting wordt gehalveerd.
Geplaatst: 11 sep 2009 20:14
door .jeroen.
HenkV schreef:Jeroen, ik haalde die 530 al aan eerder. Dat is echt turen naar een licht plekje van 'n metertje breed. Dat heet als je op normale snelheid wilt rijden. Daarnaast heb je zeer summier wat strooilicht. Heb je 'n mooie straat met reflecterende strepen dan gaat het wel. Rijd je op een weg zonder strepen dan is het spoorzoeken. Je bent al snel verplicht er 2 te monteren. 1 'n stukje voor je en 1 die verderweg schijnt. Dan gaat het een beetje. Ander probleem van die 530 is dat hij vrij zwaar is met die 4 AA's en bij gaten in het wegdek zo z'n eigen ideeen heeft.
Zo wie zo voor alle lichten geldt: straat nat: verlichting wordt gehalveerd.
Oeps, daar had ik overheen gelezen. Toch bedankt!;)
Dus toch beter het budget iets opschroeven?
Geplaatst: 11 sep 2009 20:44
door lange63
Dank voor de reacties!
V.w.b. de prijs: liever een paar tientjes meer en iets goeds, dan uiteindelijk in de polder te belanden met licht dan niet voldoende is!
Zijn er mensen die ervaringen hebben met de genoemde Sigma (Powerled Black). Voldoet zoiets op een pikdonker polderweggetje??
Enne...goede tip om ff wat meer aandacht te besteden aan het achterlicht dan 'gewoon' in de stad.....!!
Geplaatst: 11 sep 2009 20:52
door rubenio
@.Jeroen.
Ik heb ook een tijdje met een Cateye lamp gereden die vrijwel hetzelfde is als die jij bedoelt.
Persoonlijk vond ik het wel een fijne lamp, wel een klein bundeltje licht maar er was goed bij te fietsen. Dit lampje schiet wel heel erg tekort als er een Audi q7 met superxenon je tegemoetkomt op een onverlichte weg(heel vervelend). Maar zoals boven al gezegd is , het ligt ook heel erg aan waar je fietst.
Ik kan in Amersfoort een hele route in het donker rijden door de hoeveelheid verlichting, terwijl als meer oostwaarts ik geen hand voor ogen zie.
Geplaatst: 11 sep 2009 22:48
door raphael
en dan is er ook nog knog. ik heb de 305 maar zie die niet meer op de site, geeft en puist licht.
de 605 heeft 2 grote lampen, ben benieuwd....
http://www.knog.com.au/ProductDetails.a ... ductId=154
Geplaatst: 11 sep 2009 23:00
door composite
Mannen, voor echte goede lampen zie:
www.lupine.de
Top lampen, met een handig vergelijk tussen hun verschillende lampen vwb licht opbrengst.
Kost wat, maar dan heb je ook wat, bijv een Tesla is een compacte, lichte lamp met meer dan genoeg licht om goed woon-werk verkeer mogelijk te maken.
Geplaatst: 11 sep 2009 23:43
door henkv
Ik heb
http://peterwhitecycles.com/headlights.asp nog niet zien langs komen. Informatief. Batterijlampjes en dynamo.
Geplaatst: 12 sep 2009 00:07
door brian
Heb de afgelopen winter met de lupine tesla gefietst. Heeft 3 standen. De zwakste stand (1) is prima voor in de stad wannneer er straatverlichting is. Bij volledig ontbreken van straatverlichting gebruik ik hem op stand 2 of vol vermogen (stand 3), wat een erg veilig gevoel geeft als je boven de 30km/u over de weg fietst. Ik heb met deze lamp een perfect zicht voor me. Je moet wel goed opletten dat je tegenliggers niet verblind (inclusief automobilisten).
Nadeel vind ik de hoge prijs en je ogen moeten wel weer even wennen als je de lamp uitzet, vanwege het wel erg witte led licht.
Geplaatst: 12 sep 2009 12:06
door cliors
lange63 schreef:Dank voor de reacties!
V.w.b. de prijs: liever een paar tientjes meer en iets goeds, dan uiteindelijk in de polder te belanden met licht dan niet voldoende is!
Zijn er mensen die ervaringen hebben met de genoemde Sigma (Powerled Black). Voldoet zoiets op een pikdonker polderweggetje??
Enne...goede tip om ff wat meer aandacht te besteden aan het achterlicht dan 'gewoon' in de stad.....!!
Zoals reeds gezegd, Ik heb de voorloper van de Sigma Power Led Black en deze voldoet voor het pikdonker, zeker als je hem op de hoogste stand zet. En de nieuwe is alleen maar beter.
En Voor het achterlicht, de Cuberider II van sigma zorgt er echt voor dat je goed zichtbaar bent van achteren (alleen vreet ie wel batterijen, dus wel oplaadbare gebruiken!)
Geplaatst: 12 sep 2009 14:02
door pieterd
lange63 schreef:
Zijn er mensen die ervaringen hebben met de genoemde Sigma (Powerled Black). Voldoet zoiets op een pikdonker polderweggetje??
Ja, die voldoet goed. Het licht komt vrij ver, zodat je op rechte stukken een normaal tempo aan kunt houden. De bundel is wel wat smal, dus bij krappe bochten moet je voorzichtig zijn.
Als achterlicht gebruik ik, net zoals cliors, de Cuberider II en ook dat is een fijn lampje.
Geplaatst: 12 sep 2009 21:12
door dicke
Ik gebruik de HOPE Vision One.
Dit is de meest eenvoudige uitvoering.
Voldoet goed om gezien te worden (stand 1) en op donkere fietspaden meer dan voldoende licht. (stand 2, 3 of 4)
Het is een compact en degelijk model en door de snelspanner gemakkelijk te
(dé-)monteren.
Vier oplaadbare penlite batterijen.(AA)
Aan de zadelpen zit een Smartje.
Geplaatst: 13 sep 2009 23:19
door chelleke
Ik heb zelf een Sigma Powerled, en deze voldoet reeds voor op heel donkere weggen (zonder verlichting), enkel nadeel vind ik de batterij (nogal groot)
Men collega, waar ik mee naar het werk rij, heeft een Sigma Powerled Black, en deze geeft enorm veel licht, zeker in de hoogste stand.
Hetvrschil met de gewone POWERLD is dat de battterij kleiner is en de lamp veel meer licht produceerd.
We staan in shiften en rijden dus 's morgens en 's avonds in het pikke donkere naar het werk.
Deze lampen zijn gewoon super
Enkel goed uitzoeken waar je de batterij gaat bevestigen.
Mijn NiPack steekt in men bidonhouder (in drinkenbus)
Die van men collega, andere batterij, hangt aan z'n stuurpen
Veel succes