Pagina 2 van 2

Geplaatst: 10 sep 2009 23:30
door 11847
ik zou ook zeker de optie voor een cyclocrosser overwegen. dit omdat je houding wat comfortabeler is en de fiets gewoon meer kan hebben. ga je ook wat meer richting de wensen van een hybride. ik zou omdat je in de bergen gaat fietsen ook zeker kijken of het mogelijk is om op een crosser een triple te laten zetten. als je toch voor een gewone racefiets gaat, zou ik er wel een handgespaakt wielsetje in laten zetten. deze kunnen namelijk gewoon veel meer hebben

Geplaatst: 10 sep 2009 23:41
door -divo-
Een racefiets met een kortere bovenbuis en hoger balhoofd dan je nu hebt lijkt mij de meest geschikte oplossing. Geef eens wat meer maten van zowel jezelf als je huidige fiets.

Geplaatst: 11 sep 2009 01:36
door reinier10
Volgens mij is deze fiets oa voor het werk dat TS beschrijft bedoeld:
http://www.sneltweewielers.nl/nieuws/roadmarathon/

Geplaatst: 11 sep 2009 11:45
door edwin01
11847 schreef:ik zou ook zeker de optie voor een cyclocrosser overwegen. dit omdat je houding wat comfortabeler is en de fiets gewoon meer kan hebben. ga je ook wat meer richting de wensen van een hybride. ik zou omdat je in de bergen gaat fietsen ook zeker kijken of het mogelijk is om op een crosser een triple te laten zetten. als je toch voor een gewone racefiets gaat, zou ik er wel een handgespaakt wielsetje in laten zetten. deze kunnen namelijk gewoon veel meer hebben


Je wilt met een cyclocrosser met crossremmen echt geen berg afrijden........
:(

Geplaatst: 11 sep 2009 11:48
door em
Edwin01 schreef:
11847 schreef:ik zou ook zeker de optie voor een cyclocrosser overwegen. dit omdat je houding wat comfortabeler is en de fiets gewoon meer kan hebben. ga je ook wat meer richting de wensen van een hybride. ik zou omdat je in de bergen gaat fietsen ook zeker kijken of het mogelijk is om op een crosser een triple te laten zetten. als je toch voor een gewone racefiets gaat, zou ik er wel een handgespaakt wielsetje in laten zetten. deze kunnen namelijk gewoon veel meer hebben


Je wilt met een cyclocrosser met crossremmen echt geen berg afrijden........
:(


Waar je ook voor kiest het zal altijd een compromis zijn...

Geplaatst: 11 sep 2009 14:01
door mega
Veel nuttige tips!
Bedankt tot zover.

Laten we het hier verder over de fietskeuze hebben. De vragen over fietsen in het buitenland zal ik ergens anders posten.

Allereerst wil ik nog opmerken dat dit forum voor mij een enorme "eye opener" is. Heb nu een duidelijker beeld van waar ik op moet letten. Zelf had ik bijvoorbeeld nooit de aanschaf van een cyclecrosser overwogen. Nu is deze ineens een stuk dichterbij. Bij cycletrend in Groningen kunnen ze eventueel een Stevens Cyclecross (105) ombouwen naar een triple, eventueel ook Ultegra. Ga daar binnenkort een kijkje nemen.
De Stevens Grand Turismo, model 2009 is mijn maat (52) niet meer leverbaar.
De Idworx Roadmarathon is een prachtige fiets maar ver boven mijn budget (max. 1500,-)
Vraag aan Edwin01: waarom wil ik met cyclocrossremmen geen berg afrijden? Klinkt nogal onheilspellend. M.a.w. wat is het verschil met gewone remmen?

Geplaatst: 11 sep 2009 15:42
door edwin01
Een crossrem is bijlange na niet zo krachtig en goed doseerbaar als een fatsoenlijke wegrem. Voldoet voor de cross, maar niet voor op de weg en al zeker niet in een afdaling...
Ik zou voor deze tocht kiezen voor een goed passende racefiets!

Geplaatst: 11 sep 2009 17:32
door lnnrt
Ik ben deze zomer naar het zuiden van Frankrijk gefietst op mijn racefiets, 10 dagen, 1300 km., dat ging prima, zelfs zonder camper als volgauto (ik sliep bij mensen thuis). Zodra het bergop ging (en dat gaat het vanaf Waloniƫ) heb ik mezelf telkens gefeliciteerd met mijn keuze om op de racefiets te gaan.

Geplaatst: 16 sep 2009 15:31
door mega
Al met al weet ik nu wel zo'n beetje wat ik wil.
Het wordt denk ik toch een "gewone" racefiets met een comfortabele geometrie (rel. korte bovenbuis, hoger balhoofd en rel. lange wielbasis).
de Stevens Aspin lijkt hieraan aardig te voldoen en ook de Koga Roadwinner. Paar bredere, geprofileerde banden mee voor de gravel in Spanje en Portugal.
Ook de Stevens Grand tourismo houd ik in gedachten. Misschien wil namelijk t.z.t. wel een keer met wat lichte bagage op stap. Maar deze fiets (uitv 2009) schijnt in mijn maat meer leverbaar te zijn.
Stevens moet ik voor naar Groningen (60 km) of Dalen (35 km) De Koga is wat eenvoudiger aan te komen, maar is ook een stuk duurder en met 105.
Heeft iemand nog een alternatief?
Ik ga voor een alluminium frame met event. carbon voorvork en ultegra groep of mix.

Mega