Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Dames modellen 2010

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39544
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 okt 2009 11:15

[quote="bibske"] Wel jammer dat er rood in het MOST logo zit, dat is niet helemaal perfect. .[/quote]

Waarschijnlijk zullen de MOST logo's er hier in huis wel af gaan. Inderdaad jammer van dat rood. Ik heb nog een carbon setje liggen (stuur+pen+zadelpen), eens kijken hoe het er dan uitziet.
Less is bore

superrose@work
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 09 okt 2009 16:16

superrose@work 09 okt 2009 16:44

kona
kona heeft er 1

trek
trek heeft er HEEL veel

ik wil weleens van iemand weten of het echt zoveel uitmaakt een vrouwenfiets

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 09 okt 2009 16:57

[quote="superrose@work"]ik wil weleens van iemand weten of het echt zoveel uitmaakt een vrouwenfiets[/quote]

Volgens mij kun je met een herenframe en wat aangepaste onderdelen zoals bijv. zadelpen zonder setback, kortere stuurpen, compact stuur voor de kleinere handen, etc. ook prima uit de voeten. Het enige nadeel is dat niet alle herenmodellen in echt kleine framematen (zoals 48 of 50) te krijgen zijn. Dus als je, zoals ik, niet zo groot bent (1,65) moet je soms wat meer zoeken.

louise
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 jul 2007 14:07
Locatie: Rotterdam
Contact

louise 10 okt 2009 21:13

Ik rijd ook niet op een damesfiets. Ik ben 1.77, net zo groot als de gemiddelde man van mijn leeftijd. Ik heb wel een fiets nodig met een beetje 'gedrongen' geometrie. Maar dan heb ik liever géén roze o.i.d. 'Vrouwelijk tintje' klinkt in mijn oren niet als reclame.

Ik rijd op een 'huismerk' van Presto uit Amsterdam.

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 10 okt 2009 23:51

maar wat merk je dan voor verschil, had je ergens pijn op je andere fiets en is dat nu weg?
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

louise
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 jul 2007 14:07
Locatie: Rotterdam
Contact

louise 13 okt 2009 15:43

[quote="superrose"]maar wat merk je dan voor verschil, had je ergens pijn op je andere fiets en is dat nu weg?[/quote]
Is dat een vraag aan mij, over de noodzaak van een gedrongen geometrie? Ik heb gelukkig nooit een slecht passende fiets gehad, dus ook geen pijn door een foute fiets, maar een langgerekt frame krijg ik gewoon niet passend, niet op maat, dan zou je zulke gekke fratsen uit moeten halen met een idioot korte stuurpen ofzoiets dat dat niet meer goed rijdt. Dus een goede fietsenmaker die nauwkeurig aanmeet behoedt wel voor dat soort narigheid.

En het klopt met wat ik heb begrepen dat het enige echte verschil is tussen dames en heren, en zelfs dat ook nog alleen gemiddeld: dat vrouwen een iets korter bovenlijf hebben, c.q. dat ze iets anders zitten op een racefiets waardoor dat zo lijkt. Dus dat op de gemiddelde herenfiets het stuur dan te ver weg zit, wat niet lekker zit/zwaar is. Maar er zijn zat frames met een relatief kortere bovenbuis, ook bij de herenmodellen, dus keuze genoeg.

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 13 okt 2009 15:45

Italiaanse frames zijn over het algemeen korter en daarin is keus genoeg Louisa!

Ciao!
Niets is wat het lijkt..

louise
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 jul 2007 14:07
Locatie: Rotterdam
Contact

louise 16 okt 2009 18:10

[quote="maurice"]Italiaanse frames zijn over het algemeen korter en daarin is keus genoeg Louisa!
[/quote]
Ik geloof inderdaad dat mijn frame eigenlijk uit Italië komt. Het is een opbouw-fiets van Presto, maar het frame is 'eigenlijk' een Columbus, en dat is Italiaans, toch?

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 05 nov 2009 11:56

Ik denkt dat zelfs de amira voor Ieniemienie te klein is. Heb je btw nooit last van je staart tussen de spaken?


ieniemienieisnooitthuis
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 nov 2009 22:14

ieniemienieisnooitthuis 06 nov 2009 22:27

Maatje 44 voldoet prima voor mij hoor :-)
En die staart frut ik wel in een zadeltasje.
Enneh o ja, ik heb een keer op de Specialized S-Works Safire gereden. Met het uiterlijk dat me in de verte aan een electrische fiets deed denken geen schoonheid, maar wat kan je daar lekker mee crossen!!!
Maar ja, daar hangt dan ook een flink prijskaartje aan.
"To the Lefty", says the Fatty!

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 06 nov 2009 22:44

Heeft ieniemienie een persoonlijkheidsstoornis of heeft ieniemienie een zusje die ook pas net geregistreerd is???


Plaats reactie