Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Tacx T3075 cyclemotionstand

ijzerenbriek
Forum-lid

ijzerenbriek 31 jan 2010 19:35

Ik ben er ook zeer over te spreken.
Ik wou geen type die het frame klemde met een soort beugel en waar ik een bracket kon op tappen. En daar voldoet deze standaard perfect aan. Ik heb hem trouwens in de aanbieding gekocht aan 59€ en dat is hij dubbeldik waard.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

tommymang
Forum-lid

tommymang 23 mar 2011 10:56

LVGH schreef:Bedankt voor de tip. Nog een probleem: hoe krijg ik in vredesnaam die steun verwisseld? De twee boutjes waarmee hij vast zit hebben geen zeskantige inbuskop, je kunt er ook niet aan de onderkant bij ofzo. Bij de nieuwe steun zaten twee lansvormige dingen zoals op onderstaand fotootje:
Afbeelding

Heb deze standaard deze week gekocht. Heb nog niet de tijd gehad om het goed uit te testen. Maar ik zie dat Tacx het systeem waar het bracket op rust lichtjes veranderd heeft (rubbertjes zijn gemakkelijk vervangbaar). Dus blijkbaar heeft Tacx dit probleem "hopelijk" hiermee opgelost. Ook de rubberen voeten zijn volgens mij nu beter gemaakt. Bij mij ondervond ik althans geen probleem hiermee. Maar ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik het hier vermelde probleem met de voeten niet goed begrijp ;-)

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 23 mar 2011 16:42

Geert Jan schreef:Ja, ik heb hem ook al een tijdje. Toen ik hem ongeveer 10 min in huis had vond ik dat hij al dat hij meer opbrengt dan dat hij heeft gekost. Was anders altijd zo'n gedoe.
Ik haal eigenlijk altijd het voorwiel eruit. Voor het achterwiel heb ik nog een ander hulpje:
Look a like
Afbeelding

Dus doe het eigenlijk altijd op die manier.
Enige nadeel is eigenlijk dat je om je fiets blijft lopen en dat je de fiets niet kan draaien in de jouw gewenste positie.
Maar dan moet je een duurdere halen en dan loop ik wel een rondje extra.

+1: vastklemmen in voorvork en evt. hulpje in het achterwiel; ik heb om het door jou genoemde nadeel te ondervangen de T3050 (Spider team) gekocht (voor 98 euro bij Hopmans). Ik ben zelf vrij lang, en de T3050 is ook nog eens in hoogte verstelbaar. Het draaien werkt uitstekend; ik blijf gewoon op een plek staan.
Afbeelding

Plaats reactie