Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.
-
speedrider
- Forum-lid
speedrider
14 sep 2009 12:55
Dennis85 schreef:Ik zou eerder gaan voor de Haibike. Betere kwaliteit, service en garantie en voor dezelfde prijs. Daarnaast zou ik voor velgremmen gaan en niet voor discs! Zeker op dit soort frames is dat vragen om problemen. Tenzij je van gepiep houdt!
Wat heeft piepen van schijfremmen te maken met het frame?????? Goed afgestelde schijfremmen (van redelijke kwaliteit) zijn in mijn ogen veel beter als velgremmen.
Ik heb ergens gehoord dat Xtrail de frames van Focus betrekt en die doen denk ik niet onder voor Haibike.
Alles met meer dan twee wielen is overbodig!!!
-
tom1
- Forum-lid
tom1
14 sep 2009 18:19
ik blijf maar twijfelen,
de fiets zou nodig zijn voor in de winter in de bos tekunnen mountainbike met de ploeg,
dus afzien zal de kader wel een beetje moete kunnen, de groep ook, maar XT is meer dan goed genoeg volgens mij.
-
tati
- Forum-lid
tati
14 sep 2009 20:41
speedrider schreef:Dennis85 schreef:Ik zou eerder gaan voor de Haibike. Betere kwaliteit, service en garantie en voor dezelfde prijs. Daarnaast zou ik voor velgremmen gaan en niet voor discs! Zeker op dit soort frames is dat vragen om problemen. Tenzij je van gepiep houdt!
Wat heeft piepen van schijfremmen te maken met het frame?????? Goed afgestelde schijfremmen (van redelijke kwaliteit) zijn in mijn ogen veel beter als velgremmen.
Ik heb ergens gehoord dat Xtrail de frames van Focus betrekt en die doen denk ik niet onder voor Haibike.
Yep, frame's komen gewoon van focus. Heb het zelf van de eigenaar gehoord.
Als de geometrie bij je past zijn het gewoon goede frame's
A bad day on the bike is better than a good day at work.
-
huubcs
- Forum-lid
huubcs
15 sep 2009 10:32
tom° schreef:ik blijf maar twijfelen,
de fiets zou nodig zijn voor in de winter in de bos tekunnen mountainbike met de ploeg,
dus afzien zal de kader wel een beetje moete kunnen, de groep ook, maar XT is meer dan goed genoeg volgens mij.
Alleen twijfelen over het frame. Zorg dat dat prima bij je past qua geometrie en rijstijl. Kijk verder naar goede wielen. De rest is (als het kapot gaat) altijd nog op te waarderen. Voor de afmontage is STX al meer dan genoeg. Bij zwaar gebruik XT.
-
pim3
- Forum-lid
pim3
17 sep 2009 18:40
Wat betreft afmontage: Voor wedstrijdgebruik is XT prima. Acceptabel gewicht, en goed prestaties in schakelen en remmen. SLX is weer een stukje zwaarder, wat ik persoonlijk (bij wedstrijden althans) toch als een nadeel zie. Xtrail frames zijn gewoon prima. Misschien wat minder licht dan het gemiddelde frame, maar ik heb nog nóóit over ook maar één scheurende Xtrail gehoord! Ook geregeld positieve verhalen over de service van Fietssportief. Als je lekker op die fiets zit (wedstrijdgerichte positie), en je stelt geen enorme hoge eisen aan gewicht... waarom niet?
@ Dennis85: Hoe weet jij dat de prijs-kwaliteitverhouding van een Xtrail niet goed is? Als je niet per se een extreem licht of apart gedesigned frame hoeft, zie ik verder weinig verschil, behalve de prijs. Jouw opmerking aangaande kopen bij een dealer is gewoon ronduit kolder, Fietssportief ís de dealer, en staat (voor zover ik deze meneer ken) achter zijn product en biedt goede service.
n.B.
Geen aandelen of contacten binnen Fietssportief
.
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team
-
tom1
- Forum-lid
tom1
30 sep 2009 13:16
wat over de maten van X-trail?
ben vrij groot ( 1.89m)
maar op mijn weg fiets zit ik zeer compact.
moet ik kiezen voor een M of L of mss zelfs een XL?
-
vincent75
- Forum-lid
vincent75
30 sep 2009 17:20
tom° schreef:wat over de maten van X-trail?
ben vrij groot ( 1.89m)
maar op mijn weg fiets zit ik zeer compact.
moet ik kiezen voor een M of L of mss zelfs een XL?
Kijk ook vooral naar de lengte van de liggende buis, zit nogal veel verschil in de geometrien van de verschillende merken.
Maat L zal je wel leuk staan denk ik.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
-
nimp
- Forum-lid
nimp
01 okt 2009 00:11
Ik ben onlangs bij bikesportief geweest, en dacht dat ik een systeem zag staan om je op te meten. (Ik dacht het systeem van bioracer te herkennen, bikefitting).
Ze zijn er vriendelijk, maar als Belg is het...anders.
Ps: Bedoel je met nieuweling ook dat je in die categorie gaat rijden ?
-
tom1
- Forum-lid
tom1
02 okt 2009 21:57
@ nimp wedstrijden ga ik er niet mee rijden maar met de ploeg gaan we wel in de winter 2 maal per week trainen in de bos, en er zitte dan wel een paar mountainbike wedstrijd rijders bij. maar ik zelf niet. ( ik zelf ben junior maar rij enkel op de weg)
@peerke: normaal dat er aan zo een fiets mindere onderelen gaan zitte, de prijs is ook heel laag.
als je kijkt naar de groep XT is volgens mij goed
de wielen fulcrum, als zo dezelfde kwaliteit hebben als op de weg, kan je bijna geen miskoop doen op de wielen.
het voorvork: reba SL mss niet het beste van het beste maar voor niet wedstrijd rijder zou het moeten volstaan ( denk ik).
de rest verslijt minder rap denk ik en daar zal X-trail op bespaart hebben.
-
foosho
- Forum-lid
foosho
02 okt 2009 22:04
Over xtrail lees ik geen slechte verhalen, dus als prijs/kwaliteit de hoogste prioriteit heeft is dat een hele goede keuze.
'Overjarige' 2009 bikes zijn ook altijd interessant natuurlijk..
-
nimp
- Forum-lid
nimp
02 okt 2009 23:53
K'zou toch voor een canyon gaan. Is duurder, maar je hebt wel een goed en mooi afgewerkt frame. Ik heb de frames van x-trail zelf gezien, en vond ze niet denderend.
http://www.canyon.com/_nl/mountainbikes/bike.html?b=802
Of cube, bulls, trek,....