Over de wielersport en zijn beoefenaars.

nieuw fietspad: wel recreatie, geen wielrenners

masterb
Forum-lid

masterb 31 aug 2009 19:12

Wil je hier daadwerkelijk aan meewerken...

Dennebomen aan beide zijden en gewoon een smal schelpenpad ertussenin.
Mij zou je daar dan niet snel zien fietsen.

bibske
Forum-lid

bibske 31 aug 2009 19:20

Ik vind het idee van 2 paralelle fietspaden wel wat, eentje met een max snelheid van 20km/u en eentje met een min snelheid van 20km/u (of 25 whatever). Gegarandeerd dat de betreffende groepen elkaar mijden als de pest!!!

Het idee van de twee banen is ook toegepast bij de rottemeren maar daar krijg je juist erg gevaarlijke situaties omdat mensen toch gaan voorbij steken, niet alleen racers maar ook mensen die net wat harder gaan dan andere.
Een smaller fietspad is ook niet echt de oplossing want geeft hetzelfde effect.

In het dorp waar mijn ouders wonen zijn een berg schelpenpaden met speciale hekken om de snelheid eruit te halen. Ik was als kind echt bang om daar onderdoor te fietsen en de MTB-ers vinden het een geweldig racepaadje!

Waar leg je trouwens de grens tussen recreatie en wielrennen? Iemand die met de kids een tochtje maakt en alleen een racefiets heeft maar daar 15km/u op rijdt is dat een wielrenner? In mijn ogen zijn ook veel van de drempels e.d. gevaarlijker voor kleine kinderen die nog niet goed kunnen fietsen dan dat ze vertragend werkken voor een wielrenner.
Best een moeilijke opdracht die je daar hebt, elke maatregel die snelheid moet wegnemen leidt tot een gevaarlijkere fietssituatie voor de mensen die je er naartoe wil halen.

Misschien moet je een snelheidslimiet instellen en permanent een agent om overtreders in de kraag te vatten...

eelcoz

eelcoz 31 aug 2009 19:29

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de beweegredenen van de opdrachtgever. Behalve een schelpenpad heb ik eigenlijk geen flauw idee wat aan dit criterium voldoet.

Dat van die gleuven is een grap, mag ik aannemen?

-divo-
Forum-lid

-divo- 31 aug 2009 19:30

Het moet in dit land afgelopen zijn met belachelijke beperkende maatregelen die nergens over gaan. Als men daar geen wielrenners wil hebben moet men dat op een intelligente manier benaderen en niet met een fysieke low level oplossing.

Zelfde geld voor alle snelheidsbeperkende maatregelen voor automobilisten. Schei toch uit met die jaren 80 aanpak. Mensen kun je ook sturen op intelligent niveau hoor. Mentaliteitsverandering is veel duurzamer en werkt beter, ook op langere termijn. Low level fysieke beperkingen werken averechts, kosten meestal veel en geven vaak ongewenste neveneffecten.

Verder mag er ook hier op dit forum een grens gesteld worden aan dit soort vragen bijv dat je minimaal 100 posts moet hebben om input te vragen bij het uitvoeren van studie/werk opdrachten. . . . . Teveel mensen gebruiken dit forum voor eigen gewin terwijl het feitelijk een gebruikersforum is waar liefhebbers elkaar helpen.

thomas1974
Forum-lid

thomas1974 31 aug 2009 21:26

Als je echt wielrenners dwars wil zitten moet je schapen laten loslopen. Die beesten hebben een voorkeur op het asfalt te gaan liggen en schijten er ook graag.

Verder vind ik het helemaal van de pot gerukt om fietsers te gaan dwarszitten.

matthijs987
Forum-lid

matthijs987 31 aug 2009 21:40

Schelpenpaden helpt ook niks, kun je gewoon met de racefiets hard overheen! Geen probleem.

ferry1982
Forum-lid

Gebruikersavatar ferry1982 31 aug 2009 21:45

-Divo- schreef:Het moet in dit land afgelopen zijn met belachelijke beperkende maatregelen die nergens over gaan. Als men daar geen wielrenners wil hebben moet men dat op een intelligente manier benaderen en niet met een fysieke low level oplossing.

Zelfde geld voor alle snelheidsbeperkende maatregelen voor automobilisten. Schei toch uit met die jaren 80 aanpak. Mensen kun je ook sturen op intelligent niveau hoor. Mentaliteitsverandering is veel duurzamer en werkt beter, ook op langere termijn. Low level fysieke beperkingen werken averechts, kosten meestal veel en geven vaak ongewenste neveneffecten.

Verder mag er ook hier op dit forum een grens gesteld worden aan dit soort vragen bijv dat je minimaal 100 posts moet hebben om input te vragen bij het uitvoeren van studie/werk opdrachten. . . . . Teveel mensen gebruiken dit forum voor eigen gewin terwijl het feitelijk een gebruikersforum is waar liefhebbers elkaar helpen.

Divo ik ben het niet vaak eens met je uitspraken maar deze toch echt weer wel!

Dit is precies hetgene wat ik dacht

peter30
Forum-lid

peter30 31 aug 2009 21:54

vind het een redelijk bezopen idee om een pad aan te leggen waar geen racefietsen over heen mogen. Maar wat is de definitie van een racefiets??

maar ik mag er wel met een normale fiets met 25 tot 30km/h er over heen?

eelcoz

eelcoz 31 aug 2009 21:58

Volgens mij is het idee ook niet dat het niet 'zou mogen', maar wil men het ontmoedigen. Wat je daar ook van vindt.

pipootje
Forum-lid

pipootje 31 aug 2009 22:11

Het fietspad van Kijkduin naar Scheveningen kopiëren lijkt me het meest eenvoudige.

Overheden zijn vaak nogal dommig. Dan legt men een dure rotonde aan om de doorstroom van het verkeer te bevorderen en gaat vervolgens fietsers voorrang geven op het fietspad dat om de rotonde ligt. Dit geeft gevaarlijke situaties en de doorstroom van het (auto)verkeer komt niet meer tot stand. Had dan de ouderwetse kruising laten liggen.
Of men maakt een superdeluxe snelheidsbevorderende weg en gaat dan vervolgens allerlei gevaarlijke hobbels en constructies aanleggen om de snelheid er uit te halen. Had dan liever een ouderwetse zandweg aangelegd ! Dat is goedkoper en het geeft automatisch de door de domme overheidsdienaar gewenste snelheid.

Als je een hekel aan fietsers heb leg dan helemaal geen fietspad aan maar maak er een voetpad van.
Het mooiste is natuurlijk altijd om ongelijksoortige verkeerssoorten te scheiden, maak dus een breed fietspad met een fast lane.
De keuze om wel belastinggeld te besteden aan de al dan niet bejaarde slingeraar en niet aan de mensen met een zeem in de broek is een vorm van discriminatie.
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"

cyclejazz
Forum-lid

cyclejazz 31 aug 2009 22:15

Thomas1974 schreef:Als je echt wielrenners dwars wil zitten moet je schapen laten loslopen. Die beesten hebben een voorkeur op het asfalt te gaan liggen en schijten er ook graag.

Verder vind ik het helemaal van de pot gerukt om fietsers te gaan dwarszitten.

+1 Niemand wil schapenkak op zijn carbon racert, laat staan dat je er over uitglijdt!
stupidity is it\'s own reward

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 31 aug 2009 23:08

ferry1982 schreef:
-Divo- schreef:Het moet in dit land afgelopen zijn met belachelijke beperkende maatregelen die nergens over gaan. Als men daar geen wielrenners wil hebben moet men dat op een intelligente manier benaderen en niet met een fysieke low level oplossing.

Divo ik ben het niet vaak eens met je uitspraken maar deze toch echt weer wel!

Dit is precies hetgene wat ik dacht

Idem dito.

Plaats reactie