Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Wat maken jullie allemaal mee onderweg?

plantagenet
Forum-lid

Gebruikersavatar plantagenet 12 sep 2009 01:52

Ik heb ook al verschillende dingen meegemaakt zoals dwars over een lijn heen tussen baas en hond, Gaten in het wegdek waardoor dubbel lek achter, een haas voor de wielen etc. Mijn grootste klapper ooit was een paar jaar terug op een fietspad in A'dam-Noord. Het fietspad liep door een park, met rechts hoog gras/onkruid. Ik reed iets van 25-26 km/u. Als uit het niets schiet een kleine jongen (Achmed, 5jr) op zijn fietsje uit een klein paadje van rechts. Remmen kon ik niet meer, uit alle macht de jongen ontweken, maar ik raakte hem vol op het achterwiel. Zijn achterwiel dubbel gevouwen, ik vloog over de kop, landde na een lange luchtreis op mijn rechter arm en elleboog en klepte bijna(!) met m'n gezicht tegen het asfalt. Ik heb denk ik een minuut op het asfalt gezeten om de klap te verwerken. De moeder van jongen kwam direct terug fietsen om haar zoon van straat op te rapen. Mijn fiets had gelukkig niet veel schade, ook al lag die meters verderop in de berm.
Dat moment heeft mij wel heel bewust gemaakt van de gevaren van het fietsen. Ik ben dan ook altijd (altijd? ja, ik probeer dat wel) op mijn hoede.....gevaar is altijd onverwacht en kan overal en vandaan komen
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

supermasj
Forum-lid

supermasj 12 sep 2009 13:47

Eergisteren bijna op een hoopje gereden door een man die aan het telefoneren was achter het stuur. Die has dus geen tijd om zijn richtingsaanwijzer aan te steken of op te letten...
En ik ben lang geleden, in het midden van een dorp eens snoeihard in de remmen moeten gaan voor een hert dat gezapig het fietspad opstapte aan een kruispunt

henkman
Forum-lid

henkman 12 sep 2009 13:57

Helaas gisteren mijn eerste ongeluk meegemaakt....aangereden door een niet oplettende en veel te hard rijdende motor...gevolg, fiets totalloss en zelf vol met schaafwonden en een gekneusde schouder...en heel heel heel erg blij dat ik altijd met een helm fiets want die zit bovenop vol met krassen en een scheurtje...
Kan het gelukkig navertellen en die fiets is vervangbaar .

Krijg de foto's van mijn fiets er niet op maar die staan ook op mijn weblog....

wilco1
Forum-lid

wilco1 12 sep 2009 14:17

Zo, dat is een beste klappert geweest, voor jou denk ik niet meer de discussie wel of geen helm.
Hopen dat het snel weer beter gaat

oldboy
Forum-lid

oldboy 12 sep 2009 14:40

@henkman

Bizar ongeluk. Je gehele zool afgescheurd van je schoen! Not to mention de andere schade aan fiets en lijf en leden. Je hebt geluk dat je het er nog thans goed vanaf gebracht heb.

Spoedige recovery toegewenst en ik zou zeggen benut je herstel/tijd met het kijken naar een nieuwe fiets!

tiest
Forum-lid HC

tiest 13 sep 2009 00:03

Afbeelding

Tering, waar is je acherwiel? Snel herstel toegewenst.

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 13 sep 2009 00:07

Dat is echt een doodklap geweest, wat een ravage dat frame (of wat er nog van over is). Ik denk dat je heel gelukkig mag zijn dat je nog kan vertellen wat er gebeurd is.

Desalniettemin blijft het achteraf erg vervelend van je fiets. Beterschap!
"Try not. Do or do not......there is no try"

Plaats reactie