Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

a-symetrische carbon voorvork

cb
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 25 aug 2009 01:03

cb 01 sep 2009 00:11

Ok, hartelijk dank voor de goede raad, ik ga er meteen werk van maken.
Veel fietsplezier.
Sensa tioneel

cb
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 25 aug 2009 01:03

cb 07 sep 2009 02:32

Nieuwe voorvork ontvangen en de wielen staan nu exact in lijn.
Sensa tioneel

ruben92
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 sep 2009 12:51

ruben92 07 sep 2009 12:55

hoe is jouw ervaring met de winkel? ik heb namelijk zeer slechte ervaringen met die winkel en ben vast besloten in die winkel geen cent meer uit geven. ik hoop dat jij wel normaal behandeld bent en ze zich in jouw geval aan hun afspraken hebben gehouden.

cb
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 25 aug 2009 01:03

cb 07 sep 2009 14:05

Ik heb de fiets online besteld onder rembours. Ik kreeg direct een bericht dat ik 10% vooruit moest betalen. Dat heb ik gedaan en pas daarna kreeg ik een mailtje dat mijn maat niet op voorraad was en dat ik bericht zou krijgen als ze de fiets zouden verzenden. Dit heeft 5 weken geduurd. Ik had in eerste instantie een double crackstel besteld maar een dag later een mailtje gestuurd met het verzoek daar een triple van te maken. Ze zouden dit doorgeven aan de fabrikant maar ik heb toch een double gekregen. De fiets zou worden geleverd met een San Selle Marco Aspide zadel (zwart wit en een rood biesje) dat erg mooi past bij de kleuren van de fiets. Er zat een zwarte Selle Italia C2 op. De bidon zou rood zijn, er zat een grijze op.
Op de site van Bemi Bike staat "stuur erop en rijden". Nou, dat stuur moet dus eerst op maat gezaagd worden, de derailleurs stonden niet afgesteld en er zaten een aantal bouten (waaronder die van de remmen) niet goed vast. In beide wielen zat een slag van ongeveer een halve mm.
Ik heb de hele fiets uit elkaar gehaald, wielrichter en centreerboog tevoorschijn gehaald, bracketsleutel gekocht, en ik ben aan de slag gegaan.
Nu kan ik gelukkig alles zelf en ik heb er ook het gereedschap voor maar mensen die online zo'n fiets kopen en er geen verstand van hebben kunnen naar de fietsenmaker, en dat gaat dan een duur fietsje worden. Zet gewoon op de site dat zo'n fiets wordt geleverd als bouwpakket en dat alle onderdelen los worden geleverd. Dan weet iedereen waar hij aan toe is. Mensen denken nu dat ze een fiets ontvangen die kant en klaar is en dat is beslist niet het geval.
Ik zou ook geen fiets meer kopen bij Bemi Bike Store, ik zou zelfs helemaal geen fiets meer online kopen, want ik heb graag de onderdelen op de fiets zitten die ik verwacht, dus in de winkel kopen, of alle onderdelen los bestellen maar dan ben je een kapitaal kwijt.
Sensa tioneel

cb
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 25 aug 2009 01:03

cb 07 sep 2009 14:09

Maar ik ben wel erg blij met de fiets.
Sensa tioneel

ruben92
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 sep 2009 12:51

ruben92 07 sep 2009 16:26

ik had de fiets dus wel in de winkel zelf gekocht, ik heb na een aanrijding mijn (week oude) fiets erheen gebracht om deze te laten repareren. de beste man daar beloofde diezelfde avond nog bellen om de schade door te geven zodat ik alles met de verzekering zou kunnen afhandelen.
maar er werd niet gebelt, en na een week waarin ik meerdere malen zelf al gebelt had kreeg ik dan toch eindelijk een bedrag te horen. het zou bij elkaar +-240 euro gaan kosten. een dag later werd er opnieuw gebelt dat de fiets ''toch wel'' total loss was.
toen heb ik er maar een schade expert van de verzekering naar toe gestuurd en die heeft hem officieel total loss verklaard. vanwege al het gedoe nam de fietsenmaker genoegen met een betaling achteraf en mocht ik dus metteen een fiets meenemen.
een paar dagen later mocht ik dan toch echt mijn nieuwe fiets komen ophalen want hij zou tussen vijf en zes klaar staan. eenmaal bij fietsenwinkel aangekomen moest de fiets geheel in stijl nog klaar gemaakt worden. er moest namelijk nog een stuurlint op, hij moest nog afgestelt worden en mijn bidonshouders, pomphouder en de houder van mijn fietscomputer zaten allemaal nog op de oude fiets.
na half uur wachten was de fiets eindelijk klaar, maar bleek deze 3 maten kleiner dan de fiets die ik daar had afgeleverd voor reparatie. nadat ik goed had duidelijk gemaakt dat ik geen kleiner frame wilde en er volgens de fietsenmaker geen andere oplossing mogelijk was dan over een week maar weer terug te komen. heb ik afgedwongen om dan maar een duurder model mee naar huis te nemen. ik vind het verschrikkelijk asociaal van zo'n winkel om structureel afspraken niet na te komen en klanten zo aan hun lot over te laten. ik hoop dat dit een waarschuwing is voor iedereen die van plan is bij Bemi Bikes een fiets te kopen en hier toevalling even langs googled.

ik ben nu ook heel blij met de fiets.

pietr
Forum-lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 24 nov 2005 12:08

pietr 07 sep 2009 20:04

Heb je niet meer gereclameerd? De fiets is duidelijk niet geleverd met de onderdelen die je besteld hebt. Je bent er nogal rustig onder, ik zou er behoorlijk van balen.
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3

cb
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 25 aug 2009 01:03

cb 08 sep 2009 12:30

Ik baal er ook van pietr, maar ik heb op internet ook minder positieve verhalen gelezen over het San Marco zadel en dit zadel zit niet verkeerd dus ik laat het maar zo. En ik heb ook al een mooie bidon gekocht die mooi bij de fiets past.
http://www.budgetbiking.nl/index_shop.p ... teem/Bidon
Sensa tioneel

ruben92
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 sep 2009 12:51

ruben92 08 sep 2009 12:44

ik heb trouwens een rode bidon gekregen bij mijn fiets die ik daar gekocht heb. het is hetzelfde model van de bidon op jouw foto. bij mn tweede fiets kreeg ik ook een crappy zilvere bidon.

cb
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 25 aug 2009 01:03

cb 08 sep 2009 13:57

Zo zie je maar weer dat in de winkel kopen zo zijn voordelen heeft. Als je online koopt is er een grote afstand tussen koper en dealer waardoor je minder dealtjes kunt doen.
Sensa tioneel

klaasie
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 29 jul 2008 21:04

klaasie 08 sep 2009 23:01

Ook ik heb dezelfde fiets, maar overigens niet bij Bemi Bike gekocht en ook niet online.
De Sensa bidons waren bij mij beide rood, maar ik heb inmiddels begrepen dat de huidige fietsen niet meer met die rode Sensa bidons wordt geleverd, maar met grijze.
Maar wat voor kleur dan ook. Die Bidons (Tacx Source 500cc) vind ik helemaal niets. Ze zijn niet bepaald lekvrij.

Overigens vind ik je ook erg nuchter wat betreft die Bemi Bike.
De Sensa fietsen kun je d.m.v. de optielijst laten aanpassen.
Als je opgeeft wat je (extra) wil, dan hoort de FM dat te regelen.

En om nog even Hollands te doen. :) Bij mij zat er standaard een Selle San Marco Era zadel op. In de optielijst staat daarbij een meerprijs van 23,92.
Bij de Selle Italia C-2 staat een meerprijs van 10,40, dus ook al zit je zadel beter. Qua prijs is het wel een goedkoper zadel.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 09 sep 2009 00:28

Ik heb mijn fiets deze zomer besteld bij 12GoTrading.

Geleverd gekregen, alles gemonteerd, helemaal happy. Totdat ik een klein stukje fietsen ging en de voor derrailleur niet van het binnenblad af wou. Hij ging wel opschakelen maar 'klikte' niet vast op de versnelling. Zelf had ik geconstateerd dat de shifter in de remhendel stuk was.

Diezelfde avond 12GoTrading gebeld, de volgende dag stond de koerier op de stoep en heeft het zootje weer meegenomen. Weer 2 dagen later leverde dezelfde koerier me weer een gloednieuwe fiets. Helemaal kostenloos en helemaal top! Wel had ik echter eerst mooie metallic/speciale bekabeling. Deze fiets is voorzien van saaie zwarte bekabeling. Misschien iets voor de toekomst.

Plaats reactie