Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Bolletjestrui gezocht!

roro27
Forum-lid

roro27 28 aug 2009 00:22

ik heb met hem te doen! Ik hoop dat die benen de 27e er beter uit zien
Een dag niet gefietst is als een dag niet gelachen.
Maar ik kan het niet bij het juiste eind hebben.
Blog Cyclingro

zweef
Forum-lid

zweef 28 aug 2009 00:28

lars94 schreef:Ik zie het probleem van in een bolletjestrui rijden niet.
Niet?

Ik ga 't niet uitleggen hoor...
lars94 schreef:Als iemand in een ajax shirtje loopt is diegene toch ook niet compleet geschift?

Is dat serieus een vraag?
You should see me go downhill...

bibske
Forum-lid

bibske 28 aug 2009 13:49

Komaan, iedereen rijdt toch lekker rond in het truitje wat hij/zij zelf mooi en gepast vindt. Het is natuurlijk wel hilarisch om iemand in een bolletjestrui knalhard voorbij te fietsen bij de eerste de beste brug :D

pfff
Forum-lid

pfff 28 aug 2009 14:02

Ik zag er ten tijde van de TdF dit jaar eentje in de omgeving van Heathrow fietsen met bolletjes trui, toe had ik ook al het idee dat ie of heeeeel erg verdwaald was (zonder oortje kun je natuurlijk een afslag missen :)) of dat die persoon er niet helemaal op de juiste wijze aangekomen was. De bolletjestrui moet je verdienen Punt.

zweef
Forum-lid

zweef 28 aug 2009 15:28

Natuurlijk moet iedereen lekker zelf weten of en hoe hij/zij voor joker rijdt, ik blijf het alleen een bijzonder fenomeen vinden dat mensen dit soort dingen willen.

Dat kleine jongetjes er als hun Ajax idool bij willen rijden lopen kan ik me voorstellen, maar bij volwassen kerels die veel geld uitgeven om rond te rijden in een kopie van Astana of Rabokleding met (meestal een goedkope) kopie van bijbehorende fiets kan ik alleen met meewarig hoofdschudden bezien.

Ik weet dat imago alles is in deze wereld, maar ik ben nou eenmaal Hushovd niet, ik rijd ook motor, en dan zie ik mannen in een (vaak (net) te strak wegens buik(je)) leren racepakje op hun snelle sportfiets over de dijk karren, en dan kom ik in m'n ouwe motorklof op een Allroad ze in de buitenbocht voorbijsteken.

En dan vinden ze later bij een tussenstop op het terras dat ik voor joker rijd. It's a strange world.
You should see me go downhill...

serbak
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar serbak 28 aug 2009 15:37

Zou er zelf niet in gaan rijden maar kan me echt niet ergeren als iemand er wel mee wil rijden. Leven en laten leven noemen ze dat;-) Niet iedereen heeft dezelfde smaak. Niet enkel met Fiets/sport kleding maar ook met normale kleding. Is toch logisch... Anders zaten we allemaal achter dezelfde vrouw aan en reden we allemaal in dezelfde auto. Ik vind dat je iemand nooit op zijn smaak/uiterlijk hoort af te fakkelen...

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 28 aug 2009 15:43

Zweef schreef:Natuurlijk moet iedereen lekker zelf weten of en hoe hij/zij voor joker rijdt, ik blijf het alleen een bijzonder fenomeen vinden dat mensen dit soort dingen willen.

Dat kleine jongetjes er als hun Ajax idool bij willen rijden lopen kan ik me voorstellen, maar bij volwassen kerels die veel geld uitgeven om rond te rijden in een kopie van Astana of Rabokleding met (meestal een goedkope) kopie van bijbehorende fiets kan ik alleen met meewarig hoofdschudden bezien.

Ik weet dat imago alles is in deze wereld, maar ik ben nou eenmaal Hushovd niet, ik rijd ook motor, en dan zie ik mannen in een (vaak (net) te strak wegens buik(je)) leren racepakje op hun snelle sportfiets over de dijk karren, en dan kom ik in m'n ouwe motorklof op een Allroad ze in de buitenbocht voorbijsteken.

Toch geen wannabe-Rossi gedrag he hoop ik..? ;)

niklas2
Forum-lid

niklas2 28 aug 2009 15:50

Er zullen heel wat latente fietsers zijn die het wielrennen alleen van op tv kennen. Logisch dat, wanneer ze beginnen met fietsen, ze ook een outfit van iets dat ze herkennen zullen willen. Juist degenen die minder fit zijn (en ook zo ogen, dikwijls voorzien van wat steviger postuur) moeten vaak heel wat overwinnen om te gaan wielrennen in een strak pakkie.
Hulde voor hen! Als je al strak en afgetraind bent is het natuurlijk makkelijk om op deze mensen commentaar te geven....

En ja, ik zou zelf ook niet in zo'n prof-ploeg tenue gaan rondrijden. Maar wie dat wel wil doen: ga lekker je gang.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

bibske
Forum-lid

bibske 28 aug 2009 15:51

Mooie discussie zo op de vrijdagmiddag!

corniel
Forum-lid HC

corniel 28 aug 2009 15:59

Tja, ik heb nooit een goedkoper wielershirt gekocht dan mijn bolletjestrui. :) Daarnaast, met 5 Watt/kg rond omslag en 66 kg bij 1,86m vind ik dat ik die trui wel 'verdiend' heb. :)

Ik trek hem trouwens niet aan als er veel klims op het programma staan. (Voor het geval ik tóch voorbij gereden wordt bergop)

race-newbee
Forum-lid

race-newbee 28 aug 2009 16:37

Shirts moet je verdienen zoals Corniel zegt!
Achter een bijzonder shirt moet eigenlijk ook een verhaal zitten en niet gewoon uit het rek komen.
je fietst wat...

corniel
Forum-lid HC

corniel 28 aug 2009 16:49

Ik kocht hem de dag nadat rasmussen uit de tour was gezet. Ik was/ben fan, het shirt was twee tientjes. Verhaal genoeg?

Je moet je 'lekker' voelen in zo'n trui. Daarnaast moet je ook heel goed tegen commentaar kunnen: iedere bouwvakker roept je na, net als driekwart van de wielrenners...

Plaats reactie