Kwaliteit Moozes frames?
beste Amclassic-fan,begrijp al een tijdje dat je niet zo'n moozes fan bent. ieder heeft daar natuurlijk zijn reden voor. De frames zullen dan wel niet het goedkoopst zijn, maar als je hem geheel af laat monteren naar jou wensen is de fiets in zijn geheel zeer scherp geprijst. niet iedereen heeft een oneindig budget. Ik ben bij moozes prima geholpen, heb er de typhoon gekocht en die bevalt me prima, zeker voor de doeleinden waar ik hem voor gebruik (fiets niet dagelijks meer dan 100km). Ik denk dat het een prima alternatief is voor de topmerken en ze een goede prijs kwaliteit verhouding hebben. Het is maar welke waarde je hecht aan een topmerk.
lekker effe fietsen
Amclassic-fan schreef:japie carbon schreef:De alu Moozes frame`s zijn zeker niet no name. Het enige frame dat een no name frame is is de typhoon.
Hier de maten van het frame http://www.moozes.com/?pg=conf&stap=2#topC
Worden die frames dan naar specificatie van Moozes gemaakt? Volgens mij niet, die dingen worden gewoon uitgezocht uit de catalogus van een Taiwanees/Chinees bedrijf wat die dingen in elkaar last. Niets mis met de meeste no-name frames, maar je betaald er bij Moozes wel de hoofdprijs voor.
Ludo is een verkoper en meer niet. Dat blijkt ook wel uit de onzin die er op de website van Moozes over hun frames wordt opgeschreven.
Dit is de reden dat ik deze post begonnen ben. Ik wil graag concrete informatie dat ik kan checken. Bij voorkeur geen losse beweringen. Ik ben nu bijvoorbeeld nieuwsgierig waarom je de info op de website onzin vindt. Beetje zonde om ook deze post een een welles-nietes te laten eindigen.
alvast dank.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Amclassic-fan schreef:Worden die frames dan naar specificatie van Moozes gemaakt? Volgens mij niet, die dingen worden gewoon uitgezocht uit de catalogus van een Taiwanees/Chinees bedrijf wat die dingen in elkaar last. Niets mis met de meeste no-name frames, maar je betaald er bij Moozes wel de hoofdprijs voor.
Kijk maar eens naar de achterpatten van de alu frame`s die zie je niet veel. En 300 Euro voor een frame vind ik niet veel.
@chris: Nee daar heb ik de stekker uitgetrokken. Ben nu met iets nieuws bezig, dus misschien volgend voorjaar weer appeltaart
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
peerke1 schreef:of de typhoon no name is weet ik niet,dit frame wordt oa ook door pina gebruikt.
weet zo niet uit mijn hoofd welk type dit is maar wil het jullie niet onthouden.
Wie heeft deze onzin nu weer verzonnen? Alle Pinarello's hebben een achtervork met een golf erin, dat heeft die Typhoon toch echt heel duidelijk niet.
Zweef schreef:@Peter30: Ik vind dat er op dit forum een soort spam paranoia heerst.
Ja gek he, nadat Moozes al zoveel keer z'n eigen handeltje heeft lopen promoten. Nadat Jan v Dijk zelf niet meer kan spammen en 't lang rustig is geweest wordt die taak zo nu en dan door andere overgenomen (niet alleen hier, ook elders).
A+ vezels, terwijl ze daarvoor schrijven dat het frame van T700 vezels gemaakt wordt. Waar ze die nanotechnieken vandaan halen vraag ik me toch ook af.Moozes schreef:Met behulp van de nieuwste nanotechnieken zijn we erin geslaagd A+ vezels te gebruiken
vervangbare 3D-pads
Een 2D achterpat zou wat onpraktisch zijn
Er staat bijv ook nog steeds dat frames zowel geschikt zijn voor toerfietsers, wedstrijdrenners en triathleten (zowel korte als lange afstanden), ben ik benieuwd hoe ze dat passend willen krijgen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
@Amclassicfan: Jan van dijk IS geen Moozes, hij heeft alleen een shop van Moozes. Dat spammen gebeurt overal, in het pinarello, cervelo en beone forum.
Over die verhalen over het frame, dat gebeurt bij ieder merk.
Over die verhalen over het frame, dat gebeurt bij ieder merk.
peerke1 schreef:of de typhoon no name is weet ik niet, dit frame wordt oa ook door pina gebruikt.
weet zo niet uit mijn hoofd welk type dit is maar wil het jullie niet onthouden.
Kun je hier eens op terugkomen?
Overigens voorspellen je naam en woonplaats weinig goeds.
:p
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.
Als ik alle posts zo samenvat is de Moozes Boast dus helemaal geen slechte optie.
Als ik mijn ideaal (lees voor mij betaalbaar samenstel) dan krijg ik:
Kosten: € 1512,--
Model
Model: Boast - Boast Uni - 56
Vork: Blade Full Carbon
Gewicht: +/- 7.89 kg
Lak: Glanzend
Stuurpen: 110 mm
Onderdelen
Groupset: Shimano Ultegra SL
Position Set: Pro PLT black race set
Zadel: Selle Italia Zadel SLR XP Flow
Wielen: Fulcrum Wielset Racing5 Zwart
Banden: Schwalbe Ultremo R HD. Guard
Pedalen: Shimano Pedalen Ultegra SPD/SL
Mijn andere optie
Kosten: € 1549,--
Model Defy 0 Team Black
framematen S, M, ML, L, XL
frame Giant Defy AluxX SL
voorvork Composite, 11/4" - 11/8" aluminium steerer
stuur Pro LT Anatomic
stuurpen Pro LT
zadelpen Giant Advanced Composite
zadel Selle Italia XO Special Edition
pedalen N/A
shifters Shimano Ultegra SL 30 speed STI
voorderailleur Shimano Ultegra SL
achterderailleur Shimano Ultegra SL
remmen Shimano Ultegra SL
remgreep Shimano Ultegra SL STI
cassette Shimano 105 12-27
ketting Shimano 105
crank Shimano Ultegra SL 30/39/52
bottom bracket Shimano Ultegra SL
velgen Shimano RS10
naven Shimano RS10
spaken Shimano RS10
banden Vittoria Rubino 23mm
Gewicht 8,70 kg
Op de Defy zitten slechtere wielen, nog geen pedalen (+/- 70 euro), een 105 casette en hij weegt zeker een kilo meer (op de boast zijn de pedalen al in het gewicht opgenomen).
Ik kan toch niet met droge ogen beredeneren dat de Giant bovengenoemde beperkingen (en meer prijs) compenseert met een kwaliteitsverschil in frame ten opzichte van de Boast?
Ik ga eens een kijkje nemen in Meerhout in de winkel. Misschien is het wel echt een oer lelijke fiets . Maar ik ben er al wel uit dat de Defy geen optie meer is voor mij.
Als ik mijn ideaal (lees voor mij betaalbaar samenstel) dan krijg ik:
Kosten: € 1512,--
Model
Model: Boast - Boast Uni - 56
Vork: Blade Full Carbon
Gewicht: +/- 7.89 kg
Lak: Glanzend
Stuurpen: 110 mm
Onderdelen
Groupset: Shimano Ultegra SL
Position Set: Pro PLT black race set
Zadel: Selle Italia Zadel SLR XP Flow
Wielen: Fulcrum Wielset Racing5 Zwart
Banden: Schwalbe Ultremo R HD. Guard
Pedalen: Shimano Pedalen Ultegra SPD/SL
Mijn andere optie
Kosten: € 1549,--
Model Defy 0 Team Black
framematen S, M, ML, L, XL
frame Giant Defy AluxX SL
voorvork Composite, 11/4" - 11/8" aluminium steerer
stuur Pro LT Anatomic
stuurpen Pro LT
zadelpen Giant Advanced Composite
zadel Selle Italia XO Special Edition
pedalen N/A
shifters Shimano Ultegra SL 30 speed STI
voorderailleur Shimano Ultegra SL
achterderailleur Shimano Ultegra SL
remmen Shimano Ultegra SL
remgreep Shimano Ultegra SL STI
cassette Shimano 105 12-27
ketting Shimano 105
crank Shimano Ultegra SL 30/39/52
bottom bracket Shimano Ultegra SL
velgen Shimano RS10
naven Shimano RS10
spaken Shimano RS10
banden Vittoria Rubino 23mm
Gewicht 8,70 kg
Op de Defy zitten slechtere wielen, nog geen pedalen (+/- 70 euro), een 105 casette en hij weegt zeker een kilo meer (op de boast zijn de pedalen al in het gewicht opgenomen).
Ik kan toch niet met droge ogen beredeneren dat de Giant bovengenoemde beperkingen (en meer prijs) compenseert met een kwaliteitsverschil in frame ten opzichte van de Boast?
Ik ga eens een kijkje nemen in Meerhout in de winkel. Misschien is het wel echt een oer lelijke fiets . Maar ik ben er al wel uit dat de Defy geen optie meer is voor mij.