Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Twitter jij ook al?

patmaessen
Forum-lid

patmaessen 21 aug 2009 10:01

[quote="Freerider"][quote="patmaessen"][quote="Corniel"] Ik ben dan ook van de pre-sms-generatie.[/quote]

+1 zullen we maar zeggen. Als je uit begin 70'er jaren stamt zoals ondergetekende dan zegt een heleboel van dit soort media je niet veel meer.

[/quote]

Spreek voor jezelf hé :)

[/quote]

Ja ja, sorry hoor, denk dat IK me oud begin te voelen, snik. :(

moustache
Forum-lid

moustache 21 aug 2009 10:29

Ben het eigenlijk gaan doen door de Alpe d'HuZes waarbij ik de leute thuis op de hoogte wilde houden. Daarna voornamelijk alleen TdF-gangers gaan volgen om wat meer informatie dicht bij het vuur te genereren. Ondertussen gebruik ik het nog steeds en voornamelijk gebaseerd op het fietsen.

Vanochtend wel Steven de Jongh uit de follow-list gegooid. Die lult echt alleen maar over wat hij op zijn boterham heeft zitten. Pffff.

deboefvanparma
Forum-lid

deboefvanparma 24 aug 2009 20:42

Neen. Spreekt mij totaal niet aan, om te weten of een BN'er op de pot zit en ter plekke worstelt met verlatingsangst. Volgens de stats is het iets voor ouderen (digibeten die eindelijk iets quasi ICT-achtigs begrijpen). De jeugd doet er niets mee. :-)
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

lars94
Forum-lid

lars94 30 aug 2009 22:35

Ik twitter ook: www.twitter.com/lhoving

simen
Forum-lid

simen 31 aug 2009 00:20

Om eerlijk te zijn denk ik bij het woord twitteren steeds aan een groep mussen op het dak in de morgenzon.

Interessant aan het medium, waar ik verder niet veel van weet ,is het feit dat het journalisten deels buitenspel zet.
Nadeel zal dan wel de hoeveelheid grootdeels nutteloze informatie zijn.
Waardoor goede journalisten toch weer belangrijk worden.
Zij moeten nu alleen meer dan voorheen uit die massa gegevens de belangrijkste nieuwsfeiten filteren in plaats van deze zelf te verzamelen.
Het zal zijn plaats wel vinden net als youtube.
Zij is ook tegen

paul1978
Forum-lid

paul1978 09 mar 2010 19:26

Ik vind het Twitteren wel geinig voor de verloren uurtjes.
Ik volg een aantal wielrenners (Lance, Laurens ten Dam, Robert Gesink etc.) en dan krijg je een leuk beeld van hun dagelijkse trainingen compleet met foto's (lance en zn maatjes tijdens training in zuid afrika bijvoorbeeld)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 09 mar 2010 19:31

[quote="simen"]Om eerlijk te zijn denk ik bij het woord twitteren steeds aan een groep mussen op het dak in de morgenzon.[/quote]

:D :D :D :D

Ik vind het kolder, net als de meeste hyves activiteiten. Zoveel 10tallen vrienden die je verder amper kent op hyves/facebook/etc, kansloze one-liners het universum inslingeren die erg weinig toevoegen. Voor mij hoeft het allemaal niet. Ik heb liever een paar goede vrienden in real life dan al die surrogaat vrienden.
Doe mij dan maar die mussen op het dak ;)
Less is bore

mister_arby
Forum-lid

mister_arby 09 mar 2010 19:45

Ik twitter sinds kort ook en had net als velen hier er een negatief en ouderwets beeld over. Maar vanuit mijn studie moesten we laatst twitter account aanmaken en nu ben ik er in de loop van tijd steeds enthousiaster over geworden.
Vooral met de afgelopen OS was het erg leuk om reacties van sporters te lezen. Een stuk interessanter als het commentaar van Mart, Bart of Ria.
Daarnaast volg ik ook een aantal wielrenners, triathleten, bekende mensen en natuurlijk wat vrienden en studiegenoten. Maar ik dump ook wel eens wat mensen die uiteindelijk niet zo interessant blijken te zijn (zoals Lance A).

Dus give it a try ;)

wilcopot
Forum-lid

wilcopot 09 mar 2010 21:55

Ik twitter al meer als een jaar. Ik heb vele vrienden leren kennen via de twitter.
Als je naar twittergids.nl gaat kun je mensen zoeken met de zelfde intresse. Zo heb ik vele wielrenners en hardlopers gevonden in de provincie Utrecht waar ik woon.

Zo spreken we geregeld af om te gaan fietsen of zien we elkaar bij hardloop wedstrijden.
Ik ben nu aan het trainen voor de hele marathon in Utrecht en krijg veel tips en steun in mijn
trainingen. Daarbij train ik ondertussen ook voor de Amstelgoldrace en zullen we met vele twitteraars deze koers gaan rijden.....ik vind het een verrijking dat ik met twitter ben begonnen.

Je moet zelf natuurlijk wel mensen gaan volgen (zoeken) zodat je netwerk als maar groter wordt. Kies mensen uit met jou eigen intresse en dan is het heel leuk.

Wil je mij volgen kijk dan www.twitter.com/wilcopot

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 09 mar 2010 21:59

Ik twitter voor een bedrijf, dat houd in dat ze mij inhuren voor een socialmedia pakket, ik bouw een kring voor ze op op de social media sites en breng mensen zo op de hoogte van nieuwtjes en aanbiedingen voor twitter vrienden. Erg leuk om te doen, daarvoor moet je ook echt dat bedrijf leren kennen enzo. Verder twitter ik prive ook, zo ben ik aan die column gekomen op krachttraining.net ze vroegen me via twitter. En ook voor die column heb ik weer via twitter Marijn de Vries benaderd. Het is een heel makkelijk laagdrempelig iets.

Rose_Mentink op twitter
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

eelcoz

eelcoz 09 mar 2010 22:10

Ik twitter zelf (nog) niet, maar lees wel af en toe de tweets van anderen, met name van politici. In de nacht dat het kabinet viel, was twitter trouwens een betere en snellere bron van nieuws dan de televisie. Het kan wel degelijk iets toevoegen, maar dan wel zolang mensen 'inhoudelijk' twitteren, dus niet hoe groot hun laatst gedraaide bolus was.;)

paul1978
Forum-lid

paul1978 09 mar 2010 22:21

Twitter, Hyves, msn, Facebook, linkedin zijn wel handige tools om je netwerk uit t breiden en leuke (sportieve) contacten aan over te houden. Ik Ben net begonnen te Twitteren onder de naam ipaulmolenaar

Plaats reactie