Al door een wesp gestoken vandaag?
Brrr!! Als ik dat soort bommenwerpers zie krijg ik overal rillingen! Ik werd afgelopen zaterdag ongevraagd bezocht door een steekvlieg/daas, ook weinig plesant kan ik u mededelen. Ongelooflijk hoe snel die dingen een gaatje in de huid hebben gemaakt!
De zoektocht naar een helm met fatsoenlijk gaas gaat door (ook LAS dekt slechts 2 gaten af aan de voorkant).
Uit een recent nieuwsbericht ergens begreep ik dat 2009 een topjaar gaat worden kwa wespen telling dus kunnen we onze lol nog op vrees ik :-/
De zoektocht naar een helm met fatsoenlijk gaas gaat door (ook LAS dekt slechts 2 gaten af aan de voorkant).
Uit een recent nieuwsbericht ergens begreep ik dat 2009 een topjaar gaat worden kwa wespen telling dus kunnen we onze lol nog op vrees ik :-/
Cube AMS Comp 2010
Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??
Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??
Vorige week vrijdag gestoken door een wesp die in mijn openstaande kraag vloog. Voordat ik het beestje weg geslagen had werd ik gestoken in mijn hals. Kreng heeft het niet overleeft, ik gelukkig zonder veel last, op de pijn na dan, wel.
-
- Forum-lid
Ik ben verleden week na 1 km in de wedstrijd gestoken door een wesp net naast mijn knie.
Heel de wedstrijd brandde mijn been maar ik begon het pas echt te voelen na de wedstrijd als de adrenaline weg was...
Het leek wel of ik een 2de knie bij had, de zwelling was met de tijd toegenomen en in wedstrijd kan je niet zomaar even aan je been zuigen!
Heel de wedstrijd brandde mijn been maar ik begon het pas echt te voelen na de wedstrijd als de adrenaline weg was...
Het leek wel of ik een 2de knie bij had, de zwelling was met de tijd toegenomen en in wedstrijd kan je niet zomaar even aan je been zuigen!
Dit jaar is het wel bizar! Ik ben eerst door een wolk bijen (zoals in een tekenfilm) gereden en toen, ik had ze toen overal zitten, 2 in m'n helm hebben gestoken, wel nog goed thuis kunnen komen. Laatst vloog er op een warme dag een wesp m'n shirt in en was het weer raak.
Uit eigen ervaring, vind ik een steek van een wesp heftiger....
Uit eigen ervaring, vind ik een steek van een wesp heftiger....
Cube agree pro 2010
Volgens mij maakt het feit dat je met 30km per uur en dat beestje ook nog is met een redelijk hoge snelheid tegen je aankomt het allemaal ook niet echt bevorderend.
Want toen bij mij een wesp, ik weet eigenlijk niet eens wat het was, tegen me aan vloog deed het alleen maar de eerste paar minuten ontzettend pijn en daarna ging de pijn alweer weg en bleef alleen de zwelling nog over.
Want toen bij mij een wesp, ik weet eigenlijk niet eens wat het was, tegen me aan vloog deed het alleen maar de eerste paar minuten ontzettend pijn en daarna ging de pijn alweer weg en bleef alleen de zwelling nog over.
-
- Forum-lid
Vanwege het warme weer begin deze zomer veel met open shirt gereden. Bleek een slecht plan. Je veegt op deze manier alles dat tussen navel- en keelhoogte vliegt je shirt in, los van al dat andere gespuis dat tegen bril, helm (wat een klappen soms!), armen en benen de confrontatie zoekt. Resultaat: Zowel insect als de Boef in paniek. Je leert snel, dus al ras reed ik met name in de afdalingen met shirt dicht.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit
klimgeit
Ik had er laatst één op m'n arm. Steken dat beest! Hij bleef er vast inzitten. Ik ben snel aan de kant van de weg gaan staan en heb hem doodgeslagen. Goed uitgezogen en m'n rit vervolgd. Zo'n steek blijf je echt nog wel een poosje voelen.
Vorige week reed ik op mijn gloednieuwe fiets mijn eerste rit, de eerste keer met klikpedalen...
Met nog ongeveer 10 km af te leggen begin ik te denken... hehe ik ga NIET vallen tijdens die 'eerste keer' met klikpedalen.
En dus vliegt er op dat moment een wesp in mijn haar, ik schud fel met mijn hoofd, zonnebril valt af, ik rem onmiddellijk af om me om te draaien en mijn zonnebril op te rapen, klik mijn rechtervoet los en draai naar links ... de rest laat zich wel raden vermoed ik.
Niet gestoken maar wel op de grond.
Vandaag wel gestoken trouwens (tweede keer dit jaar, pols, vrij pijnlijke affaire)
Met nog ongeveer 10 km af te leggen begin ik te denken... hehe ik ga NIET vallen tijdens die 'eerste keer' met klikpedalen.
En dus vliegt er op dat moment een wesp in mijn haar, ik schud fel met mijn hoofd, zonnebril valt af, ik rem onmiddellijk af om me om te draaien en mijn zonnebril op te rapen, klik mijn rechtervoet los en draai naar links ... de rest laat zich wel raden vermoed ik.
Niet gestoken maar wel op de grond.
Vandaag wel gestoken trouwens (tweede keer dit jaar, pols, vrij pijnlijke affaire)
Vandaag vliegt er een of ander steekbeest tussen mijn helm en fietsbril tegen mijn voorhoofd, het beest valt naar beneden en blijft tussen mijn hoofd en brilmontuur hangen, hij begint als een dolle om zich heen te steken en steekt precies rechts van mijn wenkbrauw, gevolg een bijna dicht zittend oog door de zwelling.
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.