Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Videootje gezocht

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 17 aug 2009 20:09

Friese renner schreef:Bedankt Buzz voor je reactie.
Helaas is dat hem niet. In het filmpje wat ik bedoel gaat het om 2 toeristen waarvan 1 met gele trui en zonnebril, zij passeren ook daadwerkelijk de finish maar worden dan meteen "gearresteerd". Het door jou bedoelde moment gaat om een toerist in een Kelme pakje (heel even in beeld) maar die haalt de finish niet, althans er zijn geen beelden van.
Wel een hele mooie etappe trouwens die naar Courchevel en wat reed Pantani hard!
http://www.youtube.com/watch?v=pP8pkNoLBC0

Ik zoek nog even verder.
Videootje wat ik bedoel is superkomisch.

Vandaag de video bekeken:

Tourrit naar Courchevel 2000:
Pantani laat armstrong in de klim ter plaatse om hem effe een poepje te laten ruiken voor zijn leugens betreffende het zogezegd schenken van de rit op de ventoux en wint met overmacht de rit .
Even later rijdt een wielertoerist ,na tweede Jaba jimenez ,in kelme trui over de streep.
Gele trui Armstrong,Heras ,botero en nardello komen vervolgens over de meet en wat later Virenque in een klein groepje met in hun zog terug de gele trui ( een andere wielertoerist dus!).
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 18 aug 2009 02:45

fiedoo schreef:Vandaag de video bekeken:

Tourrit naar Courchevel 2000:
Pantani laat armstrong in de klim ter plaatse om hem effe een poepje te laten ruiken voor zijn leugens betreffende het zogezegd schenken van de rit op de ventoux en wint met overmacht de rit .
Even later rijdt een wielertoerist ,na tweede Jaba jimenez ,in kelme trui over de streep.
Gele trui Armstrong,Heras ,botero en nardello komen vervolgens over de meet en wat later Virenque in een klein groepje met in hun zog terug de gele trui ( een andere wielertoerist dus!).

Aha, dan liet m'n geheugen me toch niet in de steek... Er waren dus in ieder geval 2 toeristen actief, waarvan eentje met een gele trui, tijdens de Courchevel-finish. Nu nog de vraag of dat elders ook al eens plaatsvond.

En wat betreft de finish op de Mont Ventoux... We hebben er al eerder over gebabbeld, maar zojuist heb ik de tv-beelden nog eens teruggezien, waarop de Tour-winnaars van 1998 en 1999 in 2000 naar de top van de Ventoux (st)rijden. En de vraag was en is nog altijd: Gaan beide kemphanen voluit voor de etappezege? Dacht het destijds al niet. En inmiddels zijn de twijfels wel weg, ja. Er wordt zeker niet volop gesprint naar de meet.

Geïnteresseerden kunnen nog even 2 minuutjes kijken naar de betreffende Ventoux-beelden...

Plaats reactie