Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Kraak in crank(stel)

arnoudrace
Forum-lid

Gebruikersavatar arnoudrace 12 aug 2009 20:57

simpel, verwijderen, met koperpasta oid weer plaatsen en je weet het (ook voor een triple :)
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

jc14
Forum-lid

jc14 13 aug 2009 00:06

Vanavond liep ik naar mijn fiets en hoorde toen opeens de zelfde tik als tijdens het fietsen! Mijn tik bleek dus in een Sidi-schoen te zitten. Dat plaatje achter mijn keo-plaatje schuift heen en weer.
Bij de start van ons vaste rondje bleek een fietsmaat het zelfde probleem met een Sidi-schoen te hebben. Hij was ook dolgelukkig dat hij eindelijk het euvel gevonden had.

Wekenlang vertrouwde ik mijn crankstel niet...

Misschien heb je er wat aan.

brekson
Forum-lid

brekson 14 aug 2009 11:40

PinaG schreef:......... Bij de tochten sindsdien hoor ik de eerste 20, 30 km niets vreemds, maar daarna, als ik stevig aanzet (klimmetje, of zelfs na een bocht) kraakt het onder me. .

Ik rijd ook met een carbopina (FP3) met ultegra en heb net hetzelfde
Als de fiets gekuist en opnieuw ingevet is, ook de wielen even demonteren ,kuisen en opnieuw netjes vastezetten verdwijnt al het gekraak

Maar na idd een klein uurtje rijden kan het plots terugkomen

Ik denk dat het de ketting is die toch vervuild blijft en het gekraak doorzet via het kader
Sworks Venge

a.herrebout
Forum-lid

a.herrebout 14 aug 2009 18:53

Vorig jaar reed ik met een krakend geluid dat veroorzaakt werd door de body van m'n achterwiel, ik was er heilig van overtuigd dat het uit mijn crankstel kwam.

Plaats reactie