Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Teamkleding materiaal

swensonn
Forum-lid

swensonn 03 aug 2009 19:16

heb via internet Team kleding van Skill shimano gekocht!

elpresidente
Forum-lid

elpresidente 03 aug 2009 21:11

Ben benieuwd of het bevalt. Misschien dat we van dit topic een kleding review onderwerp kunnen maken? Wat heb je in je kast hangen en hoe bevalt het?

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 04 aug 2009 00:19

Amclassic-fan schreef:Hoe kan lengte van een shirt nu een probleem zijn bij fietskleding? Ik ben ook 1m88 en ik heb shirts in maten 1, 2, XS of S (afhankelijk van fabrikant), nog nooit een shirt gehad wat te kort was. Al zijn er wel broeken waar al vrij laag gaas van de bretels zit, dan wil een shirt wel eens wat kort kunnen zijn.

Het is niet de bedoeling dat je een wielershirt over je kont gaat trekken.

Ik heb zelf zo een 15 wielershirts: lange mouwen, geen mouwen, korte mouwen: Assos, Vermarc, Giordana, Cannondale, Campagnolo, Decathlon, Decente en dus ook 2 Castelli shirts: een Wit en een Zwart Cervelo team shirt.

De Cervelo Shirts zijn verreweg de kortste van allemaal ik schat 10 a 15 cm korter dan de gemiddelde andere. Bij een Castelli broek met open voorkant sluit het geheel zelfs niet af.
Afbeelding

ultimatecf
Forum-lid

ultimatecf 04 aug 2009 00:43

El Presidente schreef:Ik ben al een tijdje op zoek naar een setje teamkleding (voor de zomer) maar ik loop nog met enkele vragen. Zo vroeg ik me af welk materiaal aan te raden is, de stretch stof(Cervelo Aero bv) of het materiaal met die kleine gaatjes erin? Ik vroeg me ook af waarmee er in de Tour gereden werd. En waar rijden jullie bijvoorbeeld in?

Voor wat betreft het materiaal, daar is al het een en ander over gezegd, en alles lijkt op elkaar. Wat ik een belangrijk punt vind, is dat je voor 's zomers het beste een shirt met volledige rits. Is altijd makelijk als het erg warm is. Of bij een sanitaire stop tussendoor. Kan je je shirt uit doen zonder dat er spullen uit je achterzakken vallen.

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 04 aug 2009 14:44

Ultimate CF schreef:Voor wat betreft het materiaal, daar is al het een en ander over gezegd, en alles lijkt op elkaar. Wat ik een belangrijk punt vind, is dat je voor 's zomers het beste een shirt met volledige rits. Is altijd makelijk als het erg warm is. Of bij een sanitaire stop tussendoor. Kan je je shirt uit doen zonder dat er spullen uit je achterzakken vallen.

En het is makkelijkler je nummer opspelden!

jeraffiti
Forum-lid

jeraffiti 04 aug 2009 16:35

doe jij je volledige rits open om te plassen? ik doe die gewoon even omhoog, veel gemakkelijker.
koersen is als ne penis, altijd kei hard, maar veel te kort

arnos
Forum-lid

arnos 05 aug 2009 11:00

Ik heb een Cervelo aero race shirt en ik ben er erg over te spreken. Zoals al vaker aangegeven, wel een maatje groter dan bij andere merken en dan valt hij nog klein (ik heb een XL, ben 1m93/82kg). In het begin was ik even bang dat ik hij te krap zou zijn, het zit echt als een tweede huid, maar nu is het mijn favoriete shirt en zie ik bijna al mijn andere fietskleding als slecht zittende hobbezakken. Dat hij wat hoger zit bevalt me prima. De stof is ook lekker koel in de zomer (ondanks dat het een zwart shirt is).

elpresidente
Forum-lid

elpresidente 05 aug 2009 11:47

Gisteren het Cervelo trainingsshirt weer aangehad, ditmaal xxl. Maar het gaat hem helaas echt niet worden voor mij. Eigenlijk zat ie te los om me taille en veel te strak om me armen/schouders, zonde. Nu f kijken naar een Saxobank shirtje ofzo.

-lorenzo-
Forum-lid

-lorenzo- 05 aug 2009 13:59

El Presidente schreef:Gisteren het Cervelo trainingsshirt weer aangehad, ditmaal xxl. Maar het gaat hem helaas echt niet worden voor mij. Eigenlijk zat ie te los om me taille en veel te strak om me armen/schouders, zonde. Nu f kijken naar een Saxobank shirtje ofzo.

Dat is apart; ik heb namelijk behoorlijk brede schouders en mij zit XL als gegoten.
Cervelo S3 2014 Ultegra 6800; Cosmic Carbon SLS 2014

elpresidente
Forum-lid

elpresidente 05 aug 2009 19:33

Iemand ervaring met Craft kleding? Saxobank bijvoorbeeld. Valt dit heel anders dan Cervelo?

arnos
Forum-lid

arnos 06 aug 2009 11:52

Ik heb het Cervelo trainingshirt ook aangehad en die stof is veel minder flexibel. Een XL daarvan zat ook erg krap rond mijn schouders en véél te ruim rond mijn middel, maar het aero shirt rekt veel meer rond de schouders, (waardoor het geen beklemmend gevoel geeft) en sluit veel nauwer om de taille.

beammeup,scotty
Forum-lid

beammeup,scotty 06 aug 2009 12:27

Een recreant met teamkleding van een profteam vind ik er altijd vrij zielig uitzien. Je ziet vrijwel meteen dat het om een 'wannabee' gaat (fietshouding, snelheid, materiaal). En als je het toch stoer vind, dan is het een seizoen later al weer hopeloos gedateerd. Daarom rijd ik liever in een stijlvol setje dat bij mijn fiets(-kleur en design) past. Veel merken leveren dat tegenwoordig. Of, als het moet, in gesponsorde clubkleding.

Schoenen, handschoenen, sokken, helm, been- en armstukken zijn bij mij altijd zwart. Dat vind ik mooi en completeert bijna elke outfit alsof het erbij hoort.

Ik moet echter toegeven dat de huidige Cervélo outfit (zowel de witte als de eerdere zwarte) wel erg mooi is. Een andere goede vind ik de Bianchi outfit uit de tijd van Ullrich. Dat zijn 2 uitzonderingen op de (mijn) regel. Daarbij behoren dan natuurlijk wel een zwart-witte Cervélo resp. een zwart-celeste Bianchi.

Nu ik toch lekker bezig ben: koop kleding niet te groot.
Scott Addict 20 disc (2017) | Ultegra/Dura-ace | Scope R3d | Selle Italia SLR Boost SF | Garmin 540

Plaats reactie