Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Wie helpt kiezen ?

fizik
Forum-lid

fizik 30 jul 2009 14:03

Dag Bertram,

Iemand die 26 is, heeft gefietst in het verleden, Bertram heet , S van de achternaam en in Meppel woont? Werkzaam in het onderwijs zeker? Leuk dat je weer gaat fietsen.

Van de fietsen die je opnoemt zou ik zeggen Cube. In je prijsklasse heb je veel mogelijkheden. Cube kun je krijgen bij KH-bikes. Helaas is de winkel niet open na brand, maar misschien kun je via mail (zie website) contact opnemen. Ik heb begrepen dat één en ander gewoon vanuit huis verkocht wordt.
De Trek staat bekend als niet heel stijf. De Cannondale en Giant hebben een wat mindere afmontage.

Zaken in de buurt? In Zwolle heb je Xycletracx, Bikestudio, Stappenbelt. In Staphorst zit dan KH-bikes. In De Wijk zit Vlot en Winters. Allemaal zaken waar mensen werken met verstand van sportfietsen.

Succes ermee!

Hartelijke groet,

HaroldE uit Staphorst.

bertrams
Forum-lid

bertrams 30 jul 2009 16:21

fizik schreef:Dag Bertram,

Iemand die 26 is, heeft gefietst in het verleden, Bertram heet , S van de achternaam en in Meppel woont? Werkzaam in het onderwijs zeker? Leuk dat je weer gaat fietsen.

Van de fietsen die je opnoemt zou ik zeggen Cube. In je prijsklasse heb je veel mogelijkheden. Cube kun je krijgen bij KH-bikes. Helaas is de winkel niet open na brand, maar misschien kun je via mail (zie website) contact opnemen. Ik heb begrepen dat één en ander gewoon vanuit huis verkocht wordt.
De Trek staat bekend als niet heel stijf. De Cannondale en Giant hebben een wat mindere afmontage.

Zaken in de buurt? In Zwolle heb je Xycletracx, Bikestudio, Stappenbelt. In Staphorst zit dan KH-bikes. In De Wijk zit Vlot en Winters. Allemaal zaken waar mensen werken met verstand van sportfietsen.

Succes ermee!

Hartelijke groet,

HaroldE uit Staphorst.

Hah Harold ... ook hier ? hahah grappig. Zo is het wielerwereldje klein :P Ben bij een aantal van die winkels al geweest, maar goed ik blijf proberen. Ik wil graag de cube en de Trek proberen, maar dan is het wel fijn als ze je framemaat hebben ;)

-divo-
Forum-lid

-divo- 30 jul 2009 16:51

Bertrams schreef:Hah Harold ... ook hier ? hahah grappig. Zo is het wielerwereldje klein :P Ben bij een aantal van die winkels al geweest, maar goed ik blijf proberen. Ik wil graag de cube en de Trek proberen, maar dan is het wel fijn als ze je framemaat hebben ;)

Veel merken hanteren dezelfde geometrie in meerdere modellen.
De Trek 1.2 en 1.5 en 1.7 bijv hebben dezelfde geometrie als de 1.9. Om de maat te bepalen kun je dus ook één van die andere modellen gebruiken in dit geval.

Zo kun je dit misschien ook zo doen voor de andere fietsen waar je in geinteresseerd bent. (Je kunt op de site van een bepaalde fabrikant de geometrie/maatvoering terugvinden voor hun modellen)

jackbrown
Forum-lid

Gebruikersavatar jackbrown 30 jul 2009 17:17

Uit de lijst van 4 van de TS zou ik ook voor de Cube gaan. Maar zoals door anderen gesuggereerd zou ik zeker ook Red Bull, Canyon en Stevens overwegen. Allemaal ook fietsen met een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.
Persoonlijk zou ik nu geen fiets aanschaffen met een oude Shimano Ultegra afmontage, maar gelijk de 2010 versie nemen. Kwalitatief zal het waarschijnlijk weinig uitmaken, maar de 2010 oogt IMO een stuk mooier. Bij Red Bull kun je al voor zo'n 50 euro extra de 2010 i.p.v. de oudere Ultegra versies laten monteren.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

fizik
Forum-lid

fizik 30 jul 2009 17:26

De opmerking over de Ultegra 2010 zou ik zeker meenemen. Anders rijd je de komende 4 a 5 jaar meteen met een verouderde groep.

bertrams
Forum-lid

bertrams 31 jul 2009 20:05

Nu hebben ze me bij één zaak een Cube agree GTC (2008 !) aangeboden die dura ace is afgemoteerd ! Heb erop gereden en rijdt prima. prijs: € 1999. Vind de GTC race van dit jaar mooier, maar goed daar zit Ultegra SL op. Hoe groot is het verschil ? Ik kan ook weinig tot gegevens vinden over het model van vorig jaar.

Edit: Na wat koekeloeren op internet lijkt het ook wel het model van dit jaar :S Ze konden me dat ook in de zaak niet precies vertellen :S Beetje vaag.

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 31 jul 2009 20:33

Welke dura ace? Met of zonder waslijnen?

bertrams
Forum-lid

bertrams 31 jul 2009 20:53

japie carbon schreef:Welke dura ace? Met of zonder waslijnen?

Wat bedoel je met waslijnen ... lange kabels voor je stuur ?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 31 jul 2009 21:01

De nieuwe DA heeft net als het grote voorbeeld netjes weggewerkte kabels en niet meer die losse schakellijnen voor het stuur. Ook de shiftervorm is wat aangepast en vlotter geworden.
Less is bore

cubemeister
Forum-lid

cubemeister 31 jul 2009 21:15

ik vind de cannondale in "het wild" echt een hele mooie fiets. alleen heb je voor dat geld ook veel mooie fietsen met ultegra. zou ook helpen als je je eigen voorkeuren even duidelijk op een rij zet. zoals hierboven al genoemd.

- perse carbon of is goed alu ook een optie ( canyon )
- geometrie comfort/race
- gewicht (wielset)
- mooie fiets vs. meeste fiets voor je geld
- wat zijn je maten
qua afmontage zou ik inderdaad ook voor de ultegra 2010 kiezen. een goed setje wielen is ook belangrijk. frame is in mijn ogen meer een persoonlijke kwestie, een madone 4.5 heeft denk ik weinig voor op het alu frame van canyon wat echt een mooi licht en stijf frame is. de cube is ook niet lichter/stijver. cannondale weet ik geen waarden van. de keuze is gewoon reuze! daarom zou ik willen aanbevelen een lijst met eisen te maken (ga je veel klimmen-->gewicht/ ben je zwaar-->stevige wielen) en daarmee gewoon naar een fietsenzaak in de buurt gaan die een breed assortiment heeft en daar kijken wat mogelijk is.
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr

bertrams
Forum-lid

bertrams 02 aug 2009 18:28

Ik begin steeds meer te voelen voor de GTC race. Ik vraag me echter af of het extra geld het waard is. Van Ultegra naar Ultegra SL ? Verder zijn er nog wel wat andere dingen anders, maar dan blijft de vraag ... is het het waard. Ik vind de kleurstelling iig mooier. Het beste gevoel bij.

Onderhand half Nederland afgebeld of ze de GTC race ook in mijn maat hebben. Overal 0 op het rekest . Naja dan maar opzoek naar een alternatief. Of wachten tot komend seizoen. Wanneer komen meestal de nieuwe modellen bij de FM ?
Daarentegen kan je vaak nu wel leuk afdingen op laatste modellen enzo.

edit:
Toch via mail nog 2 winkels kunnen bereiken die mijn framemaat hebben van de GTC race. Dinsdag ga ik daar even langs. :)

job-rolde
Forum-lid

job-rolde 02 aug 2009 19:00

Als ik jou was zou ik toch echt voor cannondale gaan, Super goede frames en zeer stijf.
Rij zelf op een caad 9 bevalt super:)

Ik weet niet wat je wilt doen met de fiets maar als je geen wedstrijden rijd, en gewoon alleen lekker rijd in de omgeving zou ik niet naar een dura-ace gaan. 105 is dan goed genoeg vind ik zelf

gr job
moi

Plaats reactie