Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Opgelicht door De Vos, Zwanenburg

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 22 jul 2009 15:11

Wat stond er dan wel op de remmen, EEbrakes
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

pfff
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 26 jun 2009 10:45

pfff 22 jul 2009 15:13

Ik had telefonisch met Vos doorgenomen wat ik wilde en die kon hij de volgende dag hebben staan voor bezichtiging, zit je 2 uur in de auto om bij Vos te komen, heeft ie m, volgens eigen zeggen net die ochtend verkocht, hij had nog wel een rode staan.....En ondertussen maar zwetsen dat ie 300 pinarello's per jaar doet en dat de heren van pinarello bang zijn dat hij z'n bestellingen stil zet etc etc..Terwijl je met hem praat loopt ie zo bij je weg om even iemand anders te helpen, komt na 5 minuten weer terug om te vragen of je er al uit bent..Ze hebben helemaal geen belang bij iemand helpen, ze willen gewoon dozen schuiven, geen gedoe met vragen of een ander onderdeel dan wat er op zit....Een beetje passie voor fietsen, zoals de meeste FM's heb ik daar helemaal niet kunnen bespeuren. Als je je schofterig wilt laten behandelen moet je daar zijn (ok, hun prijs is vaak wat lager)

lunteren
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jul 2009 13:17

lunteren 22 jul 2009 15:14

niets. en dat waren ze zeker niet.
AW

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 22 jul 2009 15:17

blehh schreef: Er zijn nm niet veel merken met rem-schakel systeem, dus of het was Campa, of Sram of Microshift en het lijkt mij dat op een Shimano afgemonteerde fiets geen remmen van deze merken zitten.


D'r zijn nog zóóvééél name/no-name remhoeven die ze vaak op eenvoudige fietsen combineren met "orginele" onderdelen.
Ik heb geen vooroordeel over Vos en ook niet betreft TS.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

blehh
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 okt 2004 18:42

blehh 22 jul 2009 15:31

yepp, mijn fout :( beter lezen jochie! ( praat tegen mijzelf) zullen wel oude perseus remmen op gezeten hebben.. nee serieus, gebeurt idd best vaak, en is dan idd niet netjes maar vast niet met opzet. Die de Vos zet ze zelf niet in elkaar toch neem ik aan? Wat voor merk fiets was het, en welke groep?

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 22 jul 2009 15:36

blehh schreef:Wat voor merk fiets was het, en welke groep?

Goeie vraag. Ben ook wel benieuwd.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

lunteren
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jul 2009 13:17

lunteren 22 jul 2009 15:51

Moser, Sora
AW

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 22 jul 2009 15:58

Het gaat enkel om deze zin...
lunteren schreef:Vervolgens heb ik een half uur uitleg gekregen in de werkplaats dat dit ECHT shimano was

Of het nu wel of niet uit de eerste montage kwam, als het GEEN Shimano is en Vos beweert een half uur lang dat het WEL Shimano is dan zat hij fout want dat is liegen, hoe je het ook wendt of keert.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 22 jul 2009 16:01

Timo heeft uiteraard gelijk. Echter: Sora remmetjes of no-names, daarin zal kwalitatief vrij weinig verschil zitten.

(NB heb ook wel eens wat bij Vos gekocht omdat het goedkoop was. Kom daar echter het liefst zo min mogelijk!)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 22 jul 2009 16:05

Dan had Vos gewoon moeten uitleggen dat het weliswaar GEEN Shimano is maar kwalitatief WEL goede, met Sora vergelijkbare remmen zijn. In plaats van die eerlijke uitleg besloot Vos te liegen. En dat doen ze daar nogal makkelijk
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 22 jul 2009 16:08

Mee eens uiteraard! Heb ook dezelfde ervaringen met Vos. Heel goed opletten, en dan kan je daar soms mooie koopjes doen. Maar zelfs dan zoek ik nog liever voor een alternatief..(maar daar zijn genoeg topics in het verleden over volgeschreven..)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 22 jul 2009 16:10

Misschien wel. Aan de andere kant spreekt uit het verhaal van de TS zo'n vastberaden overtuiging dat Vos liegt, bedriegt en oplicht, dat ik me afvraag in hoeverre er niet ook sprake is van een misverstand. Of gewoon onkunde bij die verkoper die het verschil niet zag tussen een Sora of een Tektro rem. Zoiets maak je namelijk bij vrijwel elke fietsenmaker wel eens mee. En uiteindelijk heeft Vos het toch netjes opgelost, ook al is hij niet voor de TS door het stof gegaan maar deed hij het af met een lach.

Plaats reactie