Pagina 2 van 3
Geplaatst: 30 mar 2011 00:28
door rubenj
Josebã schreef:johoop schreef:Sorry Joseba
. En met 1835gr zijn die FFWD's gewoon zwaar. De Fulcrum 1 wegen bijvoorbeeld 1485. Alhoewel ik bij de TS nog ander gewichtsbesparingpotentieel heb ontdekt......
Het gaat mij inderdaad niet om de gewichtsbesparing, maar om lekker wielen om mee te rijden.
Er moet inderdaad nog een kilo of 5 "wintervet" af om afgetraind te zijn.
De vraag kwam gewoon voort uit behoefte aan gedegen advies voor nieuwe, leuke allround wielen die goed met mijn kilo's overweg kunnen en die heerlijk rijden.
Geplaatst: 30 mar 2011 00:34
door Joseba
En dus kies je voor.....?
Geplaatst: 30 mar 2011 00:38
door alpdhuez53:15
Zou inderdaad ook lekker voor Fulcrum R3 gaan en dan hou je nog 150 euro over voor evt. een andere set. Je kan overwegen om je budget op te maken en voor R1 te gaan maar daar win je alleen wat mee qua gewicht wat verhoudingsgewijs veel minder is dan je wint door je wintervet kwijt te raken.
Geplaatst: 30 mar 2011 00:46
door rubenj
ik twijfel nu nog tussen de fulcrum rtacing 3 en racing 1.
Is het enige verschil tussen de racing 3 en de racing 1 het gewicht?
Zo ja dan ga ik voor de racing 3.
De winst zit meer in mezelf te halen dan ik het gewicht van de wielen.
Geplaatst: 30 mar 2011 00:49
door jaapieo
Josebã,
Het spijt me zeer...
Maar je kraamt echt onzin uit!
Profs gaan echt niet met hoge velgen de bergen in omdat de sponsor dat zou willen, dat doen ze omdat het kan en omdat het een fabeltje is dat je dan de controle verliest of van de weg geblazen word.
ik zoek de foto van Tom boonen met in ffwd kleuren gespoten Ambrosio velgen....
Die reed hij tijdens een klassieker met slecht wegdek.
Ook de opmerking die gemaakt werd dat een 50mm set niet veel maakt met een lage alu. velg is ook niet echt correct, je hebt toch wel een serieus alu. setje in handen als je aan sub 1300 gram komt (wat een redelijk zwaar setje 50mm al snel weegt)
Greets
Geplaatst: 30 mar 2011 01:00
door DeletedUser01
jaapieo schreef:
Ook de opmerking die gemaakt werd dat een 50mm set niet veel maakt met een lage alu. velg is ook niet echt correct, je hebt toch wel een serieus alu. setje in handen als je aan sub 1300 gram komt (wat een redelijk zwaar setje 50mm al snel weegt)
Kun je dit ook in normaal Nederlands uitleggen?
Geplaatst: 30 mar 2011 01:05
door rubenj
Ieder zijn eigen keuze toch en eigen smaak.
Anders hadden we allemaal dezelfde fiets, met dezelfde wielen, met dezelfde vrouw die de fiets poets na een zware fietsdag.
ff serieus iedereen zijn eigen mening...toch?
Geplaatst: 30 mar 2011 01:07
door jaapieo
Uiteraard.
Maar dat een 50mm velg niet windgevoelig is is een feit, geen mening.
Ik zeg niet dat hij voor hoge velgen zou moeten kiezen, maar de tegen argumenten die hier gemaakt worden zijn niet juist, toch jammer als de TS dan achteraf toch spijt heeft.
Geplaatst: 30 mar 2011 01:13
door rubenj
Alp d'Huez53:15 schreef:Zou inderdaad ook lekker voor Fulcrum R3 gaan en dan hou je nog 150 euro over voor evt. een andere set. Je kan overwegen om je budget op te maken en voor R1 te gaan maar daar win je alleen wat mee qua gewicht wat verhoudingsgewijs veel minder is dan je wint door je wintervet kwijt te raken.
dit lijkt mij de juiste keuze voor mij.
Komen goed uit de fiets test, positieve reactie van forumleden en er blijft nog wat over om in een reserve setje (of extra setje te investeren).
Bedankt allemaal voor het advies.
Zodra ik de wielen heb zal ik een foto posten van mijn fiets met de wielen.
Geplaatst: 30 mar 2011 10:54
door colnagofreak
jaapieo schreef:
Profs gaan echt niet met hoge velgen de bergen in omdat de sponsor dat zou willen, dat doen ze omdat het kan en omdat het een fabeltje is dat je dan de controle verliest of van de weg geblazen word.
Andere kant is er geen enkel goed argument te geven waarom je met hoge velgen de bergen in zou trekken. In de bergen is het als je alleen rijdt dus niet in een peleton, niet echt prettig om in elke bocht vanaf een andere kant wind op je voorwiel geblazen te krijgen.
Je zou verbaasd hoeveel invloed sponsers hebben over de keuze van het materiaal van profs.
jaapieo schreef:
Maar dat een 50mm velg niet windgevoelig is is een feit, geen mening.
Met windkracht 5 is het met mijn ZIPP's 404 toch echt niet prettig rijden op de lekdijk.
Geplaatst: 30 mar 2011 13:33
door amclassic-fan
jaapieo schreef:Uiteraard.
Maar dat een 50mm velg niet windgevoelig is is een feit, geen mening.
Ik zeg niet dat hij voor hoge velgen zou moeten kiezen, maar de tegen argumenten die hier gemaakt worden zijn niet juist, toch jammer als de TS dan achteraf toch spijt heeft.
En dit is toch echt gewoon onzin. Of een 50 mm voorwiel gevoeliger is. Ga eens met een windkrachtje 4 op een dijk naast de ploegleiders auto rijden om bidonnen te halen. Op dat moment had je echt wel liever een lager voorwiel gehad.
Waarom denk je dat de profs nagenoeg altijd met hooguit 40 mm velgen in de bergen rijden. Renners die door Zipp gesponsord worden rijden met 202's of 303's, het zijn de uitzonderingen die 404's steken. De door Shimano gesponsorde ploegen rijden niet zonder reden veel met C35's.
En hierboven draadbanden met een alu velgen met full carbon tube velgen vergelijken trekt ook nergens op voor de TS. Want ik kan me niet voorstellen dat die op tubes zit te wachten.
Geplaatst: 30 mar 2011 14:44
door frankmx
jaapieo schreef:
Ook de opmerking die gemaakt werd dat een 50mm set niet veel maakt met een lage alu. velg is ook niet echt correct, je hebt toch wel een serieus alu. setje in handen als je aan sub 1300 gram komt (wat een redelijk zwaar setje 50mm al snel weegt)
Greets
oke welk setje van onder de 1000 euro is dan lichter dan 1350 gram?
die van shimano zijn 1469gram,