Dank voor de links. Die banden zijn best zwaar, rollen ze nog wel licht?
Heeft er iemand wel eens een non-tubeless buitenband op een two-way velg gelegd?
Verkrijgbaarheid / ervaringen met Hutchinson 'Air produkten
Qua gewicht doen ze niet onder voor de combinatie die ik voorheen gebruikte :
Veloflex black 180 gram, Schwalbe binnenband 105 gram en met Velox velglint 15 gram = 300 gram t.o.v van de 295 gram voor de Hutchinson banden. Met een 4000s buitenband i.p.v de Veloflex zou het gewicht zelfs op 320 gram zijn gekomen.
Ze rollen uitstekend, doordat je deze banden op een lagere spanning kan en moet houden, met behoud van de roleigenschappen vergelijkbaar met andere banden bij hogere spanning heb ik nu prima lopende banden die zorgen voor een zeer soepele rit met veel grip in de bochten. Ik weeg 85 kg en reed vroeger met 7,5 / 8 bar voor en 8.5/ 9 bar achter, nu gaat er voor 6.5/7 bar en achter 7 bar in, ik merk alleen positieve verschillen qua grip in bochten en afdalingen en de rijervaring op slecht wegdek.
Als je daarnaast ook nog in beschouwing neemt dat bij lekrijden het euvel in de meeste gevallen snel verholpen moet zijn (nog geen ervaring) en de kans op klapbanden nihil is, hetgeen toch wel een geruststelling is in afdalingen, ben ik van mening dat de tubeless technologie een flinke stap vooruit is in de ontwikkkelingen van de sport.
Veloflex black 180 gram, Schwalbe binnenband 105 gram en met Velox velglint 15 gram = 300 gram t.o.v van de 295 gram voor de Hutchinson banden. Met een 4000s buitenband i.p.v de Veloflex zou het gewicht zelfs op 320 gram zijn gekomen.
Ze rollen uitstekend, doordat je deze banden op een lagere spanning kan en moet houden, met behoud van de roleigenschappen vergelijkbaar met andere banden bij hogere spanning heb ik nu prima lopende banden die zorgen voor een zeer soepele rit met veel grip in de bochten. Ik weeg 85 kg en reed vroeger met 7,5 / 8 bar voor en 8.5/ 9 bar achter, nu gaat er voor 6.5/7 bar en achter 7 bar in, ik merk alleen positieve verschillen qua grip in bochten en afdalingen en de rijervaring op slecht wegdek.
Als je daarnaast ook nog in beschouwing neemt dat bij lekrijden het euvel in de meeste gevallen snel verholpen moet zijn (nog geen ervaring) en de kans op klapbanden nihil is, hetgeen toch wel een geruststelling is in afdalingen, ben ik van mening dat de tubeless technologie een flinke stap vooruit is in de ontwikkkelingen van de sport.
'Eindelijk' mijn eerste lek met de tubeless Fusion 2's mijn eerste set zonder lek opgereden, bij de tweede set nu dus een lek door steentje in de band in regenachtige omstandigheden. De eerste test voor de Fast'Air spuitbus, ik weet niet exact of ik hem correct gebruikt heb, maar het resultaat was niet naar volle tevredenheid.
In eerste instantie pompt het systeem het goedje in de band, maar al vrij snel ontstaat een situatie waarbij het lijkt alsof de druk in de spuitbus niet op kan tegen de opgebouwde druk in de band en het proces houdt halt. Na enige tijd geeft dan de bus er de brui aan en vliegt het schuim je om de oren.
De band is niet hard geworden of vrij snel weer leeg gegaan, en ben uiteindelijk de laatste 15 km staand en met een nagenoeg lekke achterband naar huis gereden, dit werkt overigens wel prima ik heb probleemloos sommige stukken boven de 40 gereden alsof er niets aan de hand was. Thuis gekomen de band opgepomt en wonderwel sindsdien is de band hard gebleven en heeft het goedje dus uiteindelijk wel effect gehad, conclusie : Het werkt dus wel, maar alleen nog niet helemaal zoals ik wil.
Wanneer iemand tips of suggestie's heeft voor het gebruiken van Hutchinson Fast'Air dan hoor ik het graag, voor belangrijke ritten steek ik in ieder geval ook de Co2 pomp in de achterzak voor de zekerheid.
Met oog op preventieve werking overweeg ik nu het gebruik van Hutchinson Protect Air iemand hier ervaring mee? ik vraag me af of dit oo kvoor racebanden geschikt is (ivm hogere druk) en of er ervaringen zijn met dit soort produkten in racebanden in het algemeen.
In eerste instantie pompt het systeem het goedje in de band, maar al vrij snel ontstaat een situatie waarbij het lijkt alsof de druk in de spuitbus niet op kan tegen de opgebouwde druk in de band en het proces houdt halt. Na enige tijd geeft dan de bus er de brui aan en vliegt het schuim je om de oren.
De band is niet hard geworden of vrij snel weer leeg gegaan, en ben uiteindelijk de laatste 15 km staand en met een nagenoeg lekke achterband naar huis gereden, dit werkt overigens wel prima ik heb probleemloos sommige stukken boven de 40 gereden alsof er niets aan de hand was. Thuis gekomen de band opgepomt en wonderwel sindsdien is de band hard gebleven en heeft het goedje dus uiteindelijk wel effect gehad, conclusie : Het werkt dus wel, maar alleen nog niet helemaal zoals ik wil.
Wanneer iemand tips of suggestie's heeft voor het gebruiken van Hutchinson Fast'Air dan hoor ik het graag, voor belangrijke ritten steek ik in ieder geval ook de Co2 pomp in de achterzak voor de zekerheid.
Met oog op preventieve werking overweeg ik nu het gebruik van Hutchinson Protect Air iemand hier ervaring mee? ik vraag me af of dit oo kvoor racebanden geschikt is (ivm hogere druk) en of er ervaringen zijn met dit soort produkten in racebanden in het algemeen.